Om maar wat werk te verzetten terwijl ik op n mooie grote parts order wacht:
Kleppendeksel getrokken, extreem schoon. Iemand heeft heel goed de olieintervallen aangehouden, of (waarschijnlijker) er is "recent" een koprevisie gedaan.
Brandstofpomprelais werkte niet, dus die heb ik gerepareerd. alle tin reflowen en alles is weer goed.
Brandstofpomp zelf zat helaas vast, die geeft n tik als je m op 12v zet, verder niks. Zit nu de pomp van een audi 80 met SD motor onder.
verkeerde type connectors, dus moet nog n keertje t juiste type pomp onder komen, maar werkt wel.
Brandstofsysteem geprimed, en een lek gespot bij de EHA.
Uitgebouwd, bleek intern lek te zijn.
Goumans had nog n goeie, dus die zit er nu in.
Compressie gemeten, koelwater en olie gedaan, en alles zag er goed uit om te starten!
http://youtu.be/XbY1OlWVenMLiep nog hoog stationair, afstellen moet met EHA afgekoppeld, maar krijg m nog niet lager dan ~1100 rpm met de stelschroef op t gasklephuis volledig in.
Heb de nul/vollast-schakelaar netjes afgesteld.
Gok dat ie nog wel wat valse lucht zal trekken via de klepdekselpakking en oliedop, misschien dat dat het probleem is.
Zou toch eigenlijk wel na n tijdje terug naar ~900-950 RPM moeten kunnen.
Spotte dat de temperatuursensor in het dash z'n werk niet deed, dus wilde de stekker lostrekken.
Helaas kwam de sensor zelf mee. de bedrading zelf is ook euhj. beun.
Nog even de boel nagelopen, nokkenas is stock, en de computer lijkt ook nog het standaard begrensde type te zijn.
Denk dat ik eerst even met t stock vermogen ga rijden, maar houd toch ook mn ogen open voor eentje die onbegrensd is