En ook de originele 240mm remmen moesten d'r aan geloven.
Ik kwam niet echt originele RS klauwen tegen, dus na wat onderzoek besloten om Mondeo mk3 klauwen met ST170 schijven te monteren.
Dan zit je op 300mm schijven, en met een beetje werk past 't net onder de originele RS turbo velgen.
Om dat pas te maken moet je de klauwen wat bewerken met een slijptol.
Oa. 2 opstaande randen weghalen, en op een paar andere plaatsen wat clearance toevoegen.
Op de brackets heb ik te veel verwijderd, en die gaan dan ook nog vervangen worden.
Na het clearancen de boel uit elkaar getrokken, gespoten met hittebestendige verf, en gebakken.
De ST170 schijven zijn minder diep dan de originele escort schijven, en dus heb je 15mm spacer bussen nodig.
Deze heb ik zelf gedraaid, 24mm od, 12,5mm id, 15mm hoog.
Niet de beste oppervlakteafwerking, maar da's puur optisch.
Omdat je ruimte nodig hebt voor plakloodjes, moest ik ook 15mm wielspacers plaatsen.
Ik heb een tijd gezocht naar 'n diepere schijf die makkelijk zou passen, maar kon niks vinden met de juiste maten helaas.
Daarna de boel geinstalleerd:
En met de wielen d'r terug op is 't goed vol onder de velg.
Rijd d'r ondertussen al even mee rond, en na de inremperiode doet ie 't nu top.
heb 2mm ruimte tussen de velg en klauw, genoeg dat ie ook met hard stampen nooit contact maakt.
Heb ook achter spacers geplaatst om 't optisch gelijk te houden.
Loopt bij diep inveren wel lichtjes aan op 't hoekje van de achterbumper.
Ga toch nog n's kijken of ik eventueel een diepere schijf vinden kan zodat de wiel spacer niet meer nodig is.