Ondertussen zit de 25mm hoofdremcilinder er in.
Deze 2 T-splitsingen die Ford voor het ABS systeem gebruikte zijn m'n oplossing.
Ik wilde niet alle remleidingen vervangen, dus heb de originele remleidingen met deze samengevoegd.
effectief zat het zo op het ABS systeem ook, moet prima zijn dus.
Moet er alleen nog wel een keertje een beugeltje voor maken, want nu hangen ze puur aan de schutbordclip.
De leidingen vanaf de hoofdremcilinder zijn origineel Ford nog, dus tenzij je heel dichtbij kijkt merk je niet dat er wat veranderd is.
Terwijl de hoofdremcilinder er uit was een reservoirtje helemaal schoongemaakt en opgeknapt, en voor zichtbaarheid met de verfstif de markeringen zwart gemaakt.
En ik heb ook de stekker op de draadboom omgezet naar het nieuwere 90 spec type.
Die maken veel beter contact en zijn veel makkelijker los te halen.
Geen half werkend handremlichtje meer hier!
Daarna heb ik een 20-seconden relais ingebouwd.
Dat is een hoog geel relais dat de interieurverlichting 20 seconden na het sluiten van de deur aanhoud.
Als je het contact aanzet onderbreekt ie 'm en gaat ie ook uit als de deur dan dicht is.
Het relais zit nu met een 3dprinted voet onder het dash naast het brandstofpomprelais!
electrisch gezien een simpele installatie, 1 draad van de deursensor knip je in, aarde er bij, en 2 12v feeds. die heb ik van de deurvergrendeling en electrische ramen geleend, die stekker zat toevallig op een handige plek

Ook gaf het me de mogelijkheid om instapverlichting aan te sluiten, het mk4 dashboard heeft daar namelijk een soort pocket voor.
Toen ik toch bezig was met de electra heb ik ook meteen de stoelverwarming aangesloten.
Ik wilde het relais op de originele plek hebben, en daar moest ook weer een insert voor geprint worden!
Ik heb de 2 stekkers die de zekeringkast zelf zitten 'geleend' van een andere kast.
De ene is 12V voor de schakelende kant, de andere, smalle pin is een aarde voor de aansturing van het relais.
Daarna de insert mat zwart gespoten, de draad naar de schakelaar, en de signaaldraad vanaf het contactslot aangesloten.
Overal heb ik de originele kleuren draad gebruikt zoals Ford het affabriek deed.
Er is een plek voor de zekering in je zekeringkast, maar op een RS turbo voed die de ECU.
Ik heb de zekering voor de stoelen daarom maar onder bij het 20-seconden relais gehangen in z'n eigen voetje.
Met het relais er in zit het dan zo:
De matjes zitten nog niet in de stoelen (zijn nog onderweg), maar de schakelaars zelf doen het in ieder geval vast.
En dan het laatste werkje, bij Dennis vond ik deze 2 Ghia kaartenbakken.
Ze waren wel gigantisch smerig, maar heb ze toch maar meegenomen.
Een rondje met HG tapijtreiniger en een borsteltje deed wonderen though!
Hier heb ik de onderste 2x ingespoten, geborsteld en uitgewassen.
En toen de andere klaar:
Paar dagjes laten drogen, en toen was het installatietijd:
De deurkaarten zelf moet ik eigenlijk nog eens wisselen voor 2 veel nettere die ik heb staan, alleen moet daar de armsteun eerst gerepareerd worden.
Projectje voor 'n ander moment denk ik.
Zo weer even genoeg gedaan wel!