Ondertussen een hele tijd terug heb ik een extra set RS turbo velgen gekocht.
Eentje in de set die al onder de auto zat is namelijk wat krom, ik had geen reservewiel, en deze set was goedkoop.
Ook waren de voorbanden best wel op, dus meteen dat meegenomen.
Het heeft even geduurd, maar die heb ik ondertussen helemaal opgeknapt, en van de 8 velgen die ik heb de beste 5 gekozen.
Gespoten in Stratos silver (volgens 't internet is dat de originele kleur), 2 lagen blanke lak, banden, balanceren, etc.
En onder de auto:
Heb nu ook een volwaardig reservewiel in plaats van 13 inch staal.
De krik wordt normaal via de boutgaten op z'n plek gehouden, maar met lichtmetaal kan dat niet.
Daar is normaal een soort witte cup voor, maar die zijn vrij zeldzaam.
Gelukkig staan er foto's op 't internet, en heb ik een 3dprinter
Past prima, moet alleen nog even de hoogte verifieren met 'n echte.
Kwam er wel achter dat er water naar binnen lekt in de achterbak.
Heb de achterlichtseals al vervangen, hij lijkt ergens bij waar 't plaatwerk boven de lichten bij elkaar komt te lekken.
Morgen wat sealer op smeren en hopen dat dat 't stopt.
Ik hoef geen zwembad achterin de RS
Ik heb ook een bonk achterin de ophanging waarvan ik de anti-roll-bar vermoed.
Maakt het geluid alleen als je schuin over een drempel gaat.
Heb daarom de seals van de droplinks vervangen:
Mocht helaas niet baten, dus denk dat het de rubbers die 'm aan de body zijn dan.
Die waren al nieuw, maar misschien de verkeerde maat of te veel weerstand?