Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 12:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 398 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: zo okt 29, 2017 13:59 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ondertussen zijn we weer n paar weken verder en is er sinds gister een vreemde issue bij gekomen.

Als ik met een koude motor, tijdens het rijden/rollen de koppeling in trap, draait de motor op 2000 RPM.
Als ik vervolgens tot volledige stilstand kom, zakt ie terug naar 900-1000RPM.
Als ie warm is, of stil staat, gedraagt ie zich normaal (900-1000 RPM).

Lijkt dus duidelijk een issue te zijn met de koudregulatie, maar het vreemde is dat ie dus ook afhankelijk is van snelheid.

Waar kan ik het beste zoeken?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: ma okt 30, 2017 9:04 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Nieuwe radio bleek de boosdoener te zijn. De vorige eigenaar die de radiovoorbereiding had aangelegd heeft de kleurcodes van de geschakelde & altijd aan 12V omgewisselt op de ISO stekker.

Nadat dat rechtgezet was draait de motor tijden het rollen nu 1250 RPM, en bij stilstand 900-1000.
Ik heb nog niet getest wat ie doet als de radio volledig losgekoppeld is, doen we morgen even!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Laatst bijgewerkt door Lynxified op ma okt 30, 2017 16:00, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: ma okt 30, 2017 11:18 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Goh, ik wist niet dat dat zo veel invloed had op de motor, hoe ben je daar achter gekomen?

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: ma okt 30, 2017 15:59 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Het omwisselen van de 12V kabels viel me op omdat sommige functies van de radio bij het uitschakelen van het contactslot niet functioneerden.
Omdat het ook het enige was dat was veranderd voordat het probleem opdook.

Tevens is deze radio een stukje krachtiger, waardoor de kabels eventueel meer verlies kunnen hebben, en het magnetische veld dat daardoor ontstaat kan ook bijdragen aan de issues.
Zodra ik de tijd ervoor heb ga ik deze dan ook opnieuw aanleggen, en hopelijk kom ik dan t probleem tegen terwijl ik bezig ben.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: di okt 31, 2017 10:00 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Radio uitgebouwd, Probleem is er nog steeds.
Heeft de 1.4i F6D motor een koud-stationairklep of iets wat daar op lijkt?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: di okt 31, 2017 15:23 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 17, 2013 22:26
Berichten: 851
Woonplaats: Terneuzen
Blijf dit even volgen. Heb ongeveer hetzelfde probleem met de f4b motor in een later model. Hoge toeren stationair maar sporadisch. Maakt bij mij geen verschil of het warm of koud is. Als ik het probleem heb even de auto stil leggen voor een stoplicht en direct starten dan draait die weer "normaal". Bij mij is het een cvh met multipoint injectie en automatische choke

Er zit wel een stationair regelklep op. Bij mijn motor is dat het zwarte stekkertje aan de linkerkant op het inlaat spruitstuk.
Ik heb wel een andere inlaat zover ik ervan weet, mijn inlaat lijkt meer op een 1.6 xr3i inlaat

_________________
escort f1 1.8 1998 (nr. 341)
escort 1.8 ghia 1997
escort 1.6 1996
ka 1.3 2001
Focus titanium 1.0 2012
Fiesta titanium 1.25 2011


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: di okt 31, 2017 19:52 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Autochoke heb ik ook, zal eens kijken of ik die klep ook heb!

EDIT:
Radio bleek achteraf toch niet gerelateerd te zijn aan het probleem. Temperatuur van de motor verhulde dit.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: ma nov 06, 2017 9:35 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ondertussen heb ik een dealer gevonden met de Star Tester die m wel wil uitlezen.

Bij de onderdelendag t spoilertje van Marco opgepikt,na m te hebben gespoten is ie er meteen op geprikt natuurlijk.
Afbeelding

Nu valt het wel op hoe erg die achterbumper verkleurd is vergeleken met de spoiler.
Is natuurlijk erg lelijk, en ik had verf over, dus ook maar meteen meegespoten.
Afbeelding

Veel beter zo!
nu kan ie weer 30 jaar vooruit eer t weer overnieuw moet :D
Voorbumper doen we een andere keer, als het weer het toelaat, en ik nieuwe verf heb.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 19:39 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ondertussen bij de dealer geweest voor uitlezen, en de oorzaak van de rare stationairloop gevonden, en tijdelijk opgelost.

Het probleem zat in de Gaskleppositiesensor (leuk voor galgje).
de isolatie van de bedrading was compleet opgedroogd en van het koper gevallen. dit maakte sluiting en zorgde voor alle problemen.
ik heb t nu tijdelijk opgelost door de aders te isoleren met tape.

Omdat dat natuurlijk geen oplossing is, ben ik nu op zoek naar een nieuwe sensor, iemand eentje liggen van een 1.4i?

Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2017 22:28 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
die spoiler heb je er snel op gezet! Staat hem goed 8-) heb je hem gekit of gaten geboord? Ook mooi dat je het probleem van de motor hebt kunnen vinden :!:

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: za nov 11, 2017 7:25 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 15, 2010 9:35
Berichten: 3252
mooi dat je het probleem gevonden hebt

_________________
ik heb drie hobby's
ford
ford
en als ik tijd over heb ford
en een nieuwe hobby
topicvervuiler :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 11:31 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ik heb m de dag dr na meteen opgezet, hij zit gewoon vast met de originele montage.
ging gelukkig de eerste keer meteen goed.

Afbeelding

van het weekend een tour gereden met n groepje vrienden, en na n volle dag in mn stoeltjes merk je dat t toch echt wel beter kan, dus op zoek naar iets beters!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 11:40 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Jij ook al, ik merkte van het weekend ook al dat ik slecht met mijn (blijkbaar) dikke reet niet goed in de stoelen pas. Ik had met de recaro's in de rs turbo helemaal geen last.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 12:18 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ik mis vooral wat support bij scherpere bochten, en de rugleuning zit niet comfortabel.
De tour ging door de heuvels van limburg, en daar wil je eigenlijk toch wel in je stoel blijven zitten.
Ik had n net setje gevonden in belgie, alleen de beste man reageert niet meer :S

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lynx' Mk4 1.4i CL
BerichtGeplaatst: ma nov 27, 2017 11:02 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Een goeie 2 weken verder, en dr is weer een hoop gebeurt!

Allereerst: setje Hella verstralers bemachtigd, en netjes gemaakt.
Brackets heb ik nog niet, maar ga ik waarschijnlijk over de komende paar weekends ontwerpen & fabriceren.
Afbeelding

daarna ben ik bezig gegaan aan het reviseren van een gaskleppositiesensor.
de oude bekabeling is verwijderd, en vervangen door nieuwe, betere kabels die hopelijk wel de warmte van de motorruimte overleven!
Afbeelding

daarna komen we aan bij het grootste ding, Recaros!
Ik heb dit setje bij dennis opgehaald, en afgezonderd van een missend logotje zijn ze in goede staat!
Afbeelding
Afbeelding

ook heb ik een nieuwe tankdop meegenomen.
aangezien de oude aftermarket was, en nogal stroef.
Afbeelding

ook een nieuwe sleutel meegenomen, want mijn originele was toch wel heel erg gladgestreken.
De sloten moet ik ombouwen, maar dat is gelukkig niet zo moeilijk.
Afbeelding

en dan komt iets minder leuks.
vlak nadat ik bij dennis vertrok werd mn spiegel er af gereden!
Ik meteen gestopt, maar de ander reed gewoon door helaas.
't was een behoolijk harde klap, zelfs op de dashcam goed te horen, dus de ander moet t wel gehoord hebben, lijkt me.
Het kenteken van mijn tegenligger was helaas niet te zien op de video van de dashcam, dus weinig te verhalen verder.
eindresultaat, Lakschade en een gebroken spiegelglaasje.
teruggegaan naar dennis, en die had gelukkig nog een nieuw glaasje liggen!
AfbeeldingAfbeelding


om het verhaaltje wel ietsje positiever af te sluiten heb ik de velgen ondertussen weer netjes gekregen, dus die gaan er waarschijnlijk binnenkort op!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 398 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling