Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Lynx' RS turbo S2
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=11784
Pagina 8 van 27

Auteur:  Lynxified [ di jan 22, 2019 19:55 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

mk3 radiator t zelfde?
die heb ik van de cabrio nog wel liggen namelijk!

Auteur:  doubleD [ di jan 22, 2019 20:19 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

ja die van de mk3 past ook volgens mij.

Auteur:  Dummy [ di jan 22, 2019 20:37 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Heb gehoord dat doorspuiten bij de wasbox tegen de normale stroomrichting in ook wel eens helpt.

Auteur:  Lynxified [ di jan 29, 2019 10:20 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Zo, deze auto heeft ook weer een jaar verse apk er op!
Verviel vandaag, dus vanochtend maar even langs de lokale apk-boer gereden, en zonder opmerkingen goedgekeurd!

Wel wat werk voor nodig geweest van te voren: zitten nu SKF lagers in de trommels achter, en Benny1972 (en co) hebben t achterspatbord gelast.

Kachelradiator ben ik nog niet aan toegekomen, gaan we ergens deze week maar ns naar kijken denk ik!

Auteur:  benny1972 [ di jan 29, 2019 16:40 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

mooi dat hij weer een verse apk heeft

Auteur:  Lynxified [ wo maart 20, 2019 20:39 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Zoals ik in mn t topic van mn groene mk3 al zei: deze start sinds vanochtend niet meer. hij doet al een tijdje raar, slecht stationair lopen, uitvallen, inhouden, alleen starten met gas bij, maar sinds vandaag helemaal niks meer dus.
motor gaat wel rond, rest nog niet kunnen checken.
Ik verwacht dat er een sensor oid is overleden.
Iemand hier ervaring met dit inspuitingssysteem? waar begin ik te zoeken etc?
de luchtinlaatsensor is onlangs vervangen, en ik heb de gaskleppositiesensor al eens gereviseerd ivm loskomende kabel-isolatie...

ohja, toen ik vanmiddag er aan bezig was na mn bumpers op de mk3 recht te trekken kwam Pim nog even langs voor een ruitensproeierjet.
mooi jaren 80 in de straat zo!

Afbeelding

Auteur:  doubleD [ wo maart 20, 2019 20:50 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

zou eerst maar eens kijken of je vonk hebt. De cfi is niet bijster moeilijk, brandstof komt via de enkele injector direct in het gasklephuis. dus al je brandstofdruk hebt en aansturing op de injector is dat goed. De ontsteking wordt volgens mij nog steeds geregeld via de mechanische verdeler daar zit volgens mij wel een hall gever in die nog wel eens de geest geeft.

Auteur:  Davey [ wo maart 20, 2019 23:27 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Ik ga een 1.4i slopen. Mocht je wat zoeken, laat maar weten.

Auteur:  Lynxified [ wo maart 20, 2019 23:40 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

doubleD schreef:
zou eerst maar eens kijken of je vonk hebt. De cfi is niet bijster moeilijk, brandstof komt via de enkele injector direct in het gasklephuis. dus al je brandstofdruk hebt en aansturing op de injector is dat goed. De ontsteking wordt volgens mij nog steeds geregeld via de mechanische verdeler daar zit volgens mij wel een hall gever in die nog wel eens de geest geeft.


Zal eens kijken naar de vonk, volgens mij heb ik dezelfde verdeler als op de Rs turbo zat, kort stompje met een 3-pins quick-connect bosch type connector er op.

Davey schreef:
Ik ga een 1.4i slopen. Mocht je wat zoeken, laat maar weten.

Goed om te weten! Ik houd t in gedachte!

Auteur:  doubleD [ do maart 21, 2019 7:36 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Ook daar zit de halgever nog in. zie

https://www.ford-escortclub.nl/forum/vi ... 19&t=12148

Auteur:  Lynxified [ do maart 21, 2019 21:15 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Vonk? check.
Benzine? check.
Startkabels? check.
Starten? check.

Hij doet t weer dus.
Ik trok de carterontluchting eens los, en daar zat een hoop mayonaise in... ik rijd veel korte stukjes met deze auto, en dan krijg je dus condensopbouw.
Afbeelding
de boel maar even goed schoon gemaakt, en terug gezet.
netto effect: 0.

Hij loopt weer, maar het stationair is ondergedempt. (lees: schiet door en slaat af)
Er is toch ergens nog een sensor kapot denk ik.

Auteur:  Dummy [ do maart 21, 2019 21:49 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Zit je carterontluchting niet verbonden aan de vacuum? Misschien dat daar je stationairprobleem dan vandaag komt.
In ieder geval loopt die weer, dat is fijn!

Auteur:  Lynxified [ do maart 21, 2019 21:58 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Er zit een slangetje wat van de carterontluchting naar mn inlaatspruitstuk gaat, en als ik die los trek loopt ie veel beter.
loopt ie alleen wel veel hoger in de toeren. zo'n 1300 rpm zal t zijn. Effectief trekt ie dan gewoon valse lucht lijkt me?

Auteur:  Lynxified [ za maart 23, 2019 23:58 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

vandaag een goeie 550 km afgelegd met deze auto op een parts-run!

Afbeelding

Auto heeft zich goed gedragen, en minus het doorzakken van mn bestuurdersstoel niks te klagen gehad!
Ik heb uiteindelijk ongeveer 100km gereden met de doorgezakte stoel, maar heb ik eigenlijk spijt van, had veel eerder moeten stoppen voor het wisselen van de stoelen.
zo'n doorgezakte Recaro is gigantisch slecht voor je rug :oops:
Je zit echt bijna 10 cm lager lijkt het.
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal thuis op 11 km de 66.666 gemist, shame!
Afbeelding

Wel tevreden met de buit, die verschijnt snel genoeg op t wagenpark!
Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  jelte [ zo maart 24, 2019 10:45 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

oh,mooi maar pas daar mee op,voordat je het weet,heb je meer velgen dan auto,s :lol:
ja spreek uit ervaring :roll:

Pagina 8 van 27 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/