Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Lynx' RS turbo S2
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=11784
Pagina 10 van 27

Auteur:  doubleD [ wo jul 03, 2019 17:03 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Netjes hoor, ik zou willen dat ik eens tijd kon vinden voor mijn mk4.

Auteur:  ZeroLWD [ wo jul 03, 2019 20:45 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Met elektrische ramen nog wel. Goed bezig :like: wordt er veel netter van met deze bumpers. Komt de spoiler nog wel terug? Witte knippers vind ik ook net wat minder. Die wil ik ook weer terug naar oranje

Auteur:  Lynxified [ wo jul 03, 2019 23:51 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Ja, Goumans had ze toch liggen vanuit die Turbo die ie sloopte, dus nadat ik m geholpen had die n kopje kleiner te maken maar meegenomen.

Spoiler komt er wel weer op, maar omdat die ik nu heb toch voor mk3 is, en behoorlijk klappert ben ik eigenlijk op zoek naar een originele, liefste 90 spec. en meteen in metallic gray.
Heeft geen haast, al ga ik binnenkort de gaten in de klep maar even vullen met een paar geprinte dopjes.
Mis m eigenlijk totaal niet tijdens het rijden, t geklapper is eigenlijk best wel irritant.

vergeten in de vorige post: ik heb de raamranden ook zwart gemaakt, beetje XR-look idee eigenlijk.

Auteur:  ZeroLWD [ do jul 04, 2019 10:06 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

begrijpelijk. Ik had er nooit geklapper mee maar nou wou dat hok ook niet sneller dan 80km/h en op een goeie dag met moeite 90... :roll:
De zwarte raamlijsten waren me nog niet eens opgevallen. Dat maakt het altijd een stuk mooier :like:

Auteur:  Niek-V [ do jul 04, 2019 12:23 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Je hebt niet stil gezeten, leuke update’s weer. Word mooi luxe zo!

Auteur:  Lynxified [ do jul 04, 2019 14:52 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Vandaag weer niet stil kunnen zitten, oranje knippers zijn terug, en de brandstofcomputer aangesloten, die kun je op de EEC-IV aansluiten, pin 4 en pin 17 voor de snelheidssensor, en injectoraansturing.
Rest van de info heb ik hier vandaan: klik
Ook maar even het open gat van de voorruitverwarming-schakelaar gevuld, schakelaar met zwarte electrische tape over het logo werkt prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Dummy [ vr jul 05, 2019 10:40 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Ziet er goed uit!

Auteur:  Fernando [ vr jul 12, 2019 21:12 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

1 op 10??? Voor een 1.4? Is dat normaal?

Auteur:  Lynxified [ vr jul 12, 2019 21:23 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Met veel stadsverkeer en mijn rechtervoet is het haalbaar :lol:

Tot nu is de computer niet erg nauwkeurig, als ik m op instant. econ. heb staan schakelt ie vooral tussen 0 L/100Km en de 99 L/Km staan.
Moet de bedrading op de ECU nog beter doen, maar t functioneert iig deels.
Er schijnt een diagnostisch programma te zijn op de computer waar je de waardes die binnenkomen uitgelezen kunnen worden, maar die moet ik nog even vinden :roll:

Auteur:  Dummy [ za jul 13, 2019 9:35 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Met stadsverkeer kan dat best kloppen denk ik.

Auteur:  Lynxified [ za jul 13, 2019 10:42 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Meestal rijd ie toch wel zuiniger hoor, ik rijd gemiddeld 1:14 met deze, al is 1:17 bij continue 100 op de snelweg ook te doen.
Als je mij op de snelweg tegenkomt rijd ik meestal 125 a 135, en dan zit ie terug op zo'n 1:15.

Auteur:  Lynxified [ zo aug 11, 2019 21:21 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Bedrading even opnieuw uitgepluisd, en als het goed is zou ie nu nauwkeurig moeten meten.
Enige wat nog moet is de tankvlotter op de computer aansluiten. moet met een aparte stekker zitten onder de achterbank, maar kan m niet vinden.
Ik geloof dat de 1.4i dezelfde vlotter/pomp-unit zou moeten hebben als een EFI, dus die stekker zou wel ergens moeten zitten.

Ook eens wat verstralers er op gezet, alleen nog even de juiste maat bout vinden om ze vast te zetten. komt ergens later deze week.
Afbeelding

Auteur:  Lynxified [ vr aug 16, 2019 20:16 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Gisteren de koppeling en krukaskering vervangen.
Deze keer vanuit een put gewerkt in plaats van voor de deur op straat.
Met luchtsleutels en een bakkrik had het zo gefixt moeten zijn.
paar vastgeroeste bouten die nog nooit eerder los geweest waren, verder redelijk makkelijk.

Afbeelding

Terug dr op heeft ruim 3 uur geduurt, die prisas wilde gewoon niet de koppeling in.
toch gelukt, en na wat gekloot met het zelfstellend mechanisme weer de weg op!

Verstralers zitten ondertussen ook fatsoenlijk vast, nu de boel nog in de draadboom verwerken.

Auteur:  doubleD [ za aug 17, 2019 6:41 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Jij bent ondertussen wel onbetwist de koppeling specialist he. Hoeveel heb je er nu al gedaan dit jaar?

Auteur:  Lynxified [ za aug 17, 2019 10:51 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk4 1.4i CL

Ik heb ondertussen alle 3 de escorts gehad. Ben dr nu wel klaar mee :lol:

ben dr ondertussen wel achter dat t bijna makkelijker is om t geheel uit de auto te halen dan met het blok er nog in.
als die BC bakken nou nog een toplager of gluurluikje hadden zouden ze een stuk makkelijker terug gaan :?

Pagina 10 van 27 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/