Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
Lynx' RS turbo S2 http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=11784 |
Pagina 18 van 27 |
Auteur: | Dummy [ wo maart 03, 2021 12:21 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Kijk! Dat is een mooi project! Daar ga je veel lol aan beleven. Zon RST is echt een raket in zon kleine lichte auto. |
Auteur: | Lynxified [ vr maart 05, 2021 22:52 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Om maar wat werk te verzetten terwijl ik op n mooie grote parts order wacht: Kleppendeksel getrokken, extreem schoon. Iemand heeft heel goed de olieintervallen aangehouden, of (waarschijnlijker) er is "recent" een koprevisie gedaan. Brandstofpomprelais werkte niet, dus die heb ik gerepareerd. alle tin reflowen en alles is weer goed. Brandstofpomp zelf zat helaas vast, die geeft n tik als je m op 12v zet, verder niks. Zit nu de pomp van een audi 80 met SD motor onder. verkeerde type connectors, dus moet nog n keertje t juiste type pomp onder komen, maar werkt wel. Brandstofsysteem geprimed, en een lek gespot bij de EHA. Uitgebouwd, bleek intern lek te zijn. Goumans had nog n goeie, dus die zit er nu in. Compressie gemeten, koelwater en olie gedaan, en alles zag er goed uit om te starten! http://youtu.be/XbY1OlWVenM Liep nog hoog stationair, afstellen moet met EHA afgekoppeld, maar krijg m nog niet lager dan ~1100 rpm met de stelschroef op t gasklephuis volledig in. Heb de nul/vollast-schakelaar netjes afgesteld. Gok dat ie nog wel wat valse lucht zal trekken via de klepdekselpakking en oliedop, misschien dat dat het probleem is. Zou toch eigenlijk wel na n tijdje terug naar ~900-950 RPM moeten kunnen. Spotte dat de temperatuursensor in het dash z'n werk niet deed, dus wilde de stekker lostrekken. Helaas kwam de sensor zelf mee. de bedrading zelf is ook euhj. beun. Nog even de boel nagelopen, nokkenas is stock, en de computer lijkt ook nog het standaard begrensde type te zijn. Denk dat ik eerst even met t stock vermogen ga rijden, maar houd toch ook mn ogen open voor eentje die onbegrensd is |
Auteur: | Lynxified [ zo maart 28, 2021 19:42 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Een paar weekenden in de cabrio kunnen steken, en flink wat werk verzet: Begonnen met de kabelboom en alles in de motorruimte te trekken; Motorruimte kaal op de motor na: Interieur en kap er volledig af: Enige wat er nu nog aan zit is de deuren, motor en ophanging, die gaan er (hopelijk) volgende week onder vandaan. Wel ondertussen alvast een heel aantal parts kunnen stralen en spuiten! Dynamo opgeknapt: Stapel spullen voor het stralen: En na: En drogen na het spuiten: en om de hitte onder de kap wat te managen, uitlaat gewrapped, wordt steeds beter in geen jeuk hebben na dit soort rotwerk |
Auteur: | benny1972 [ zo maart 28, 2021 19:46 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
goed bezig jij doet ook geen half werk |
Auteur: | Lynxified [ ma maart 29, 2021 20:58 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
En de restant van parts afgewerkt: Kleppendeksel gespoten: En droog: Injectorplaat voorzien van sensors en injectors: En de spinnekop terug in elkaar gezet, durfde de verdeler zelf niet te stralen, dus die moet t doen met een remmenreinigerbeurtje. |
Auteur: | doubleD [ di maart 30, 2021 6:43 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Netjes hoor. Gaat nu alles terug in de cabrio of ga je die slachten? |
Auteur: | Lynxified [ di maart 30, 2021 8:12 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Als t terug de cabrio in ging zou ie n eigen topic gekregen hebben De cabrio gaat wat mij betreft naar de eeuwige roestvelden. Ik heb niks met de dakloze Escorts, dus alles demonteren, uitsorteren en waar mogelijk een nieuw huisje geven aan parts waar ik niks aan heb. |
Auteur: | Viper109 [ wo maart 31, 2021 18:18 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Goed voorbeeld doet goed volgen |
Auteur: | Lynxified [ di apr 06, 2021 9:30 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Voortgang! nuttig paasweekend gehad, motor is er uit, en grotendeels kaal nu!. kleppendeksel ligt binnen mooi gespoten te zijn, dus voor nu is de vuilniszak 't kleppendeksel Sommige dingen op deze motor zaten echt achterlijk strak vast. zo ook de onderste bak-bout waar ook de ABS aan hangt. uiteindelijk de bout moeten doorslijpen om de bak er af te krijgen, oh well. Bak bleek ook geen LSD te hebben helaas op de bok: de kop trekken ging iets anders dan verwacht, 1 kopbout zat al los... ofja, los, was gebroken: Is gelukkig los te lassen (uiteraard de kopoppervlak netjes afgedekt tijdens het lassen om eventuele slag te voorkomen. Carterpan getrokken, en gekeken naar de staat van de lagers. de drijfstanglagers zijn niet geweldig. Alle 4 zien er vergelijkbaar uit: De hoofdlagers zijn in betere staat, maar als ik lagers ga doen, gaan deze zowieso ook gebeuren: gelukkig ziet de kop er uit alsof ie pas 1000 km op de motor zat, daar hoeft niks aan te gebeuren (behalve meten of ie nog netjes vlak is) more to come soon. |
Auteur: | doubleD [ di apr 06, 2021 15:56 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
lekker bezig geweest. Wel een zeer oppervlakkige revisie geweest, wel nieuwe vriespluggen maar geen nieuwe kopbouten. Maar gaat vast goed komen. |
Auteur: | Lynxified [ di apr 06, 2021 16:04 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Gelukkig kwam ie d'r nadat ik de bout er op gelast had heel makkelijk los. weet ook niet zeker of ie de juiste koppakking had, ik dacht dat de turbos altijd zo'n metalen multilaags ding hadden. deze had eentje die lijkt op t normale 1.6 type. |
Auteur: | Lynxified [ zo apr 11, 2021 19:02 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Weer wat dingen gedaan, aandrijfassen voorzien van nieuw vet, hoezen en lak: Injectors getest op flowrate en spraypatroon: Waren allemaal prima! Een nieuwe van whatever dit ding was gevonden, de oude was helemaal weggeoxideert. |
Auteur: | Dummy [ ma apr 12, 2021 7:42 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Netjes hoor, je gaat echt als een raket! |
Auteur: | doubleD [ ma apr 12, 2021 11:45 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Netjes hoor, je schiet inderdaad lekker op. Ze zeggen dat je groot wordt met pindakaas maar jij duidelijk met aardbeien jam |
Auteur: | Lynxified [ ma apr 12, 2021 12:40 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Die aardbeien jam zit vol met suiker, stuiterend rond de auto het weekend vol beunhazen |
Pagina 18 van 27 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |