Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
Lynx' RS turbo S2 http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=11784 |
Pagina 22 van 27 |
Auteur: | Lynxified [ di aug 10, 2021 12:30 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
En weer wat werk verzet: S1 bak schoongemaakt en optisch opgeknapt: Juiste lengte koppelingsarm gevonden, en een gaatje bijgeboort zodat de korte koppelingskabel straks op de juiste plek zit: Een turbo-blanket toegevoegd aan de turbo, en wrapping aan de uitlaatboog: Het originele hitteschild onder de kap van alufolie was vergaan, dus die heb ik met hittereflectietape nagemaakt: Onder de Turbo zit dit hitteschild met 2 clipjes vast aan de olieretourpijp. De mijne was vergaan, maar met wat plaatjes die ik via Dennis gekregen heb, heb ik m nagemaakt uit staal. Ook daar kwam de reflective hittetape op. En om de startmotor nog wat koeler te houden, ook die in de tape gewikkeld: |
Auteur: | Lynxified [ za aug 14, 2021 21:54 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
We zijn d'r bijna! Maar eerst nog 'n lekkende vriesplug vervangen... En in de leiding van de oliekoeler zit ook nog 'n heel klein scheurtje. Hopelijk kan ik die inkorten en m dan nog passend krijgen. |
Auteur: | doubleD [ zo aug 15, 2021 7:06 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' Mk4 1.6i CL |
Ow dat is jammer maar wel weer flink voortgang geboekt. Heb je hem al gestart? |
Auteur: | Lynxified [ zo aug 15, 2021 16:25 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
Had ik nog niet, maar is ondertussen al wel gebeurt! Heb een kapotte/beschadigde kop beroofd van zn vriesplug, en de lekkende slang vervangen. Na wat gekloot met slechte aardes en geoxideerde contacten ging de motor soepel rond, eerst geprimed, daarna de boel nog ns nagekeken op lekkages. Alles in orde, dus benzine in de tank, bougies terug dr in, even doorstarten, en toen liep ie! Klinkt allemaal mooi en goed, dus begonnen met de testrit. Paar issues nog gevonden, en ongeveer halverwege de geplande rit een ptsshhh geluid, en motor dood. Onderste turboslang had ik blijkbaar niet goed vastgezet, de 1e keer dat ie op boost kwam blies ie m dr zo af. Terug vastgezet en alles lijkt verder in orde nu daarmee. De koppeling lijkt nog wat te plakken of niet helemaal los te komen, en ik heb n ander schakelmechanisme nodig met de S1 bak. Die mist het H-patroon in de bak zelf zoals mn ouwe bak wel had. Ik hoop dat t plakken met gewoon rijden overgaat, anders moet de boel weer uit elkaar... Heb ik nog geen behoefte aan nu. |
Auteur: | Niek-V [ zo aug 15, 2021 20:46 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
Je hebt veel werk in korte tijd verzet Sander, petje af Hopelijk word het beloond, en blijft ie betrouwbaar rijden. |
Auteur: | Lynxified [ zo aug 15, 2021 21:14 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
En je zou 't niet denken, maar ik heb deze week ook nog 'n andere mk4 1.4 voorzien van een 1.6 CVH uit een Sierra Als bonus: Zo ziet 't dr nu onder de kap uit: |
Auteur: | doubleD [ di aug 17, 2021 14:44 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
Moet toch een goed gevoel geven zo ermee rijden. Ondanks dat een 130pk auto helemaal geen snelle auto meer is voor hedendaagse begrippen vind ik het rijden met een rst toch altijd weer een beleving. Het geluid en de geur geven het een speciaal gevoel. |
Auteur: | Lynxified [ di aug 17, 2021 17:56 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
We gaan zien hoe 't doet met z'n 132pk, ik houd tot ik rond de 500km zit iig max 3500 rpm en 50% gas aan, op aanraden van oa. de reviseur. 't plan is om m daarna n tijd stock te houden, en tegelijk onderdelen te verzamelen om 'm rond de 180pk te zetten. Helaas houd 't rijden weer even op, want de radiator heeft een lekje gesprongen... |
Auteur: | Lynxified [ vr aug 20, 2021 21:03 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
Vandaag ondanks de lichtelijk lekkende radiator naar de RDW in Veldhoven geweest en de auto laten omkeuren. Ging super gemakkelijk, enige issue was dat m'n CO te hoog was, 6.4%. Teruggedraaid naar 1.3% en daarmee was de omkeuring klaar. Helaas mocht de handelsbenaming deze keer niet omgezet worden naar de ESCORT RS TURBO die 't had moeten zijn, alleen "ESCORT" zal moeten voldoen. Nog geen nieuwe radiator weten te vinden, ga volgende week kijken of ik een radiator kan laten maken voor minder dan 't importeren van een alu versie uit de UK kost. |
Auteur: | Rs Turbo interceptor [ za aug 21, 2021 21:27 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
wel een gaaf project wat je ervan gemaakt hebt. |
Auteur: | Dummy [ ma aug 23, 2021 8:42 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
Had vorig jaar ergens op t internet zon alu radiator gekocht voor net aan €150, en koelt prima. Achteraf had ik dat geld in een grotere intercooler moeten stoppen, en dan gewoon een standaard radiateur monteren... |
Auteur: | doubleD [ ma aug 23, 2021 13:32 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
zover ik weet is een originele rst radiator (ook de imitatie varianten) niet meer te verkrijgen. Dan is 150 euro voor een goede aftermarket helemaal geen slechte keuze. Daar past vast ook nog wel een dikke intercooler voor |
Auteur: | Lynxified [ ma aug 23, 2021 13:45 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
Waar heb je die radiator gevonden Dummy? Ik kan m tot nu toe alleen in de UK vinden, en dan ben ik na import al snel 250 euro kwijt. 150 klinkt dan toch wel als n goed alternatief |
Auteur: | Lynxified [ do aug 26, 2021 17:43 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
Nou, uiteindelijk besloten om voor deze radiator te gaan: https://www.coolexperts.co.uk/product/ford-escort-rs-s2-turbo-86-90-aluminium-race-quality-radiator/ En vandaag kwam de RS turbo decal voor op de achterklep binnen, nu nog de bumperinleg vervangen door zwarte, en de nieuwe radiator binnenkrijgen! |
Auteur: | Lynxified [ vr sep 03, 2021 19:56 ] |
Berichttitel: | Re: Lynx' RS turbo S2 |
Vandaag kwam de nieuwe radiator binnen! Nou kan ik niet stilzitten, dus meteen de intercooler d'r aan gehangen: Ook de clipjes voor de koelslangen en de ventilator er aan gehangen, al pastte dat niet meteen in 1 keer. was een klein beetje werk nodig om de ventilatorclips te laten passen. En als je dan toch bezig bent en we kunnen weer verder met 't inrijden! |
Pagina 22 van 27 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |