Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Lynx' RS turbo S2
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=11784
Pagina 25 van 27

Auteur:  Lynxified [ vr dec 23, 2022 23:11 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Wat ik tot nu toe aan de aansturingskant heb is C++, de main chip is een ESP32, en dus compatible met de arduino IDE, wat me toegang geeft tot een aantal handige libaries.

Er draait ook een eigen wifi server op, waarmee je 'm via de telefoon (of laptop, of ander wifi-compatible device) kan inloggen, en de settings / map / live data kan aanpassen en bijwerken.
Dat draait op een combo van HTML, CSS en Javascript.

Ik heb de originele S2 ECU al uitgewerkt en omgezet naar in een map, dus je zou 'm ook kunnen gebruiken puur als datalogger als ie straks klaar is.

Kan straks ook zowel een narrow als een wideband lambda, een MAP sensor, en fan control er mee doen, en misschien voeg ik ook nog een stationair controleklep toe zoals die op Audi's zit.
Er zijn best wat pinnen over, dus opties genoeg!

Auteur:  doubleD [ zo dec 25, 2022 10:31 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

De ESP is een fijn bordje om mee te spelen, aan de print te zien moest je toch nog wel wat knutselen om de signalen goed binnen te krijgen uit de sensoren. Ik ben benieuwd of je hem er goed mee aan de gang krijgt.

Auteur:  Lynxified [ zo dec 25, 2022 19:42 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

De ESP is 3.3v, de standaard ecu loopt op 8v.
Zit dus wat schaling en stabilisatie in voor t de ESP in gaat.
De aansturing van de EHA was het lastigste, daar heb ik een speciaal soort hybride h brug voor ontworpen.

Auteur:  kev1n [ zo dec 25, 2022 22:10 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Super cool!

Auteur:  Lynxified [ di jan 03, 2023 18:37 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Ik rijd al een rijd rond met LED in de tellers van deze auto.
gewoon de originele pitjes vervangen door groene LEDs van ebay.
Witte LEDs krijg je een heel blauwige kleur van, en meer gelige LEDs heb ik ook geen succes mee gehad.

De naalden van de tellers hebben een rood filter, die zie je met alleen groene LEDs dus nauwelijks.
Ik heb nu een aantal witte LEDs op strategische plaatsen aan de groene LEDs toegevoegd, en nu zijn de naalden ineens weer gewoon oranje.

Afbeelding

Echt een klein ding om je aan te ergeren, maar he, moet iets met die vakantiedagen doen :lol:

Auteur:  Joris1505 [ do jan 05, 2023 11:12 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Ziet er goed uit! Ik had een tijdje geleden W5W Whitevision (Xenon effect) lampjes van philips erin gedaan, maar ik zag erg weinig verschil helaas, ook maar eens LED gaan proberen dus. :like:

Auteur:  Lynxified [ do jan 05, 2023 11:26 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

warm witte LEDs zal misschien ook wel goed werken.
met koud wit krijg je een soort blauwig effect, en met groene leds verdwijnen de naalden dus in de achtergrond.

Auteur:  Lynxified [ zo jan 15, 2023 20:22 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Wie een RS turbo heeft, of ooit een RS turbo bodykit gekocht heeft, weet dat de voorste wielranden 4 studs per kant horen te hebben.
En dat die bijna altijd afgebroken zijn.

De kit die ik op de mk4 heb zitten mist ze aan beide kanten. je kan ze ook met kit vast zetten, maar bij mij zijn beide kanten al eens terug los gekomen.
Van de RS donor heb ik nog een complete kit liggen, waar een deel van de studs nog aan zit. M4, 10mm lang ongeveer.

Afbeelding

Met een dremel heb je de ouwe studs er zo uit:

Afbeelding

De plaat onder 't plastic is 20x12mm. 0,5mm dik. de M4x10 bout zit daar met een spotlas aan vast.
Simpel, maar effectief.
Out een stuk metaal wat ooit deel was van de plaat die nu als speakerhouder in de witte mk4 XR3i zit, 12 plaatjes gemarkeerd, geboord, en gelast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna gelast, vlakgeschuurd, opgedeeld, en anti-roest behandeld:

Afbeelding

de afgewerkte versie past precies in de ruimte van de originele studs.

Afbeelding

En met kit die specifiek voor ABS-achtige plastics bedoelt is, vastgezet.

Afbeelding

12h laten drogen, en dan kan de arch d'r terug op.
Dan nog 'ns een keertje de andere ook er afhalen, en op dezelfde manier behandelen.

Zodra de auto gespoten gaat worden (hopelijk dit jaar?) ga ik van de 2 sets die ik heb de beste delen op de auto zetten.
Wat ik met de overgebleven kit doe zie ik tegen die tijd wel 'ns :lol:

Auteur:  Niek-V [ di jan 17, 2023 20:26 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Creatief hoor! Ik heb er inderdaad ook een of 2 die niet meer helemaal fijn zijn.

Auteur:  Lynxified [ di jan 17, 2023 21:53 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Voordeel van veel zelf kunnen :lol:

Ondertussen zit de wielrand d'r ook weer op, en sluit 'n stuk beter aan dan eerst.
nu die andere kant nog 'ns loshalen en behandelen.

Auteur:  ZeroLWD [ do jan 19, 2023 15:11 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Lekker bezig weer! Nooit geweten eigenlijk dat die wielranden vast gebout zaten. Ik had wat klemmen verwacht omdat ik nog nooit gaten in een voorscherm heb zien zitten :oops:

Auteur:  Lynxified [ do jan 19, 2023 16:06 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

de hele bodykit zit origineel vast met een combi van studs in de bodykit zelf, rivnuts, popnagels en plaatwerkschroeven.
't is een interessante constructie iig :lol:

Auteur:  Nielske [ di jan 24, 2023 15:12 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Heb je een linkje voor die leds op ebay?

Ziet er wel goed uit en moet bij mij de verlichting ook aanpassen aangezien er een deel niet meer werkt

Auteur:  Lynxified [ di jan 24, 2023 15:20 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Niet meer helaas, de LEDs zitten d'r al 'n goeie 3 jaar in.
de witte LEDs die ik had toegevoegd zijn gewone 3mm cold white LEDs.

Auteur:  Lynxified [ wo feb 01, 2023 19:27 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' RS turbo S2

Ik had voor de Turbo ombouw al een achterste anti-roll bar onder de auto gehangen.
Nou was dat een 12mm van (kwam ik later achter) een S1.
Ik zag een tijdje terug een 16mm S2 ARB langkomen, dus die moest ik hebben.

Boven de S2 ARB, onder de S1 ARB die onder de auto zat.
Afbeelding

Ik had nog nieuwe 16mm rubbers liggen, die zitten nu op de S2 ARB:
Ook had ik de brackets opnieuw willen spuiten, maar nu ik de post schrijf zie ik dat ik dat vergeten ben....
oh well. :oops:

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb ondertussen ook het schakelmechanisme vervangen voor een short-shift versie.
Brengt de slag van z'n 3 naar z'n 4 van bijna 18cm, terug naar net onder de 10cm.
Rijd een stuk strakker zo!

Pagina 25 van 27 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/