Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 13:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: do maart 21, 2019 22:16 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
ik twijfel nog steeds ze moeten sowieso een spuitje hebben want het huidige zwart is ook niet even netjes dus geld kost het toch wellicht worden ze dan alsnog wit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2019 12:53 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Zaterdag de cabrio laten voorkeuren en helaas afgekeurd. Voorwielen lopen bij volledige stuuruitslag aan in de wielkuip en een remleiding met put corrosie. Dus deze is total los en kan wel naar de sloop toe :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2019 13:17 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7309
Woonplaats: Veluwe
Foi, vreselijk nieuws Martijn! Als mede Ford Escort fluisteraar wil ik je wel een dienst bewijzen en de Escort ophalen bij je. Scheelt je een ritje sloop! :like: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: di maart 26, 2019 7:39 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Dat kan maar de oud ijzer prijs is hier in de omgeving alleen zeer gunstig dus er zitten wel wat kosten aan dan :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma apr 01, 2019 19:42 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Vandaag een flinke investering gedaan in de cabrio :mrgreen:

Ik had nog een dagje vrij na een weekendje weg en het was super lekker weer dus ik ben maar weer eens aan het werk gegaan voor de deur. Dus er is er een meter koper geïnvesteerd en een paar spacers gemonteerd waardoor de cabrio vandaag weer is goedgekeurd voor de APK. We mogen weer 2 jaar de Nederlandse weg onveilig maken. Binnenkort ook voor deze maar eens spullen bestellen voor een beurtje en een distributie riem wissel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma mei 27, 2019 9:20 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
De cabrio staat al een tijdje stil in de garagebox te wachten op dat ik tijd heb om de wiellagers aan de voorzijde te vervangen. Nu de vakantie er weer op zit, en de klusjes met hogere prioriteit allemaal weer gedaan zijn dacht ik hem vanochtend maar eens mee naar huis te nemen. Hij startte al op 3 poten maar na een paar minuten pruttelen liep die toch weer keurig. 5 km mee naar huis gereden en voor de deur plop uit, en niet meer aan te krijgen. Ik hoor de pomp draaien, hij start ook maar daarna gaat die meteen weer uit. Dat wordt dus weer een zoek klusje...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma mei 27, 2019 9:25 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
klinkt alsof dr iets mis is met de spinnenkop; hij kan starten op alleen de druk naar de koudstartinjector

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma mei 27, 2019 9:44 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
De koude start injector ligt ernaast dus dat is het niet helaas. Ik vermoed zelf brandstofdruk of zo. Ik moet even kijken of de pomp wel draait als de auto eenmaal loopt. Hij primed wel waardoor die waarschijnlijk start. dus even het paarse relais overbruggen straks en vanuit daar verder zoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: do jul 04, 2019 12:48 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Nou we zijn ondertussen al weer een tijdje verder en wat denk je. Hij is nog steeds niet gemaakt... :mrgreen:

Het leek erop dat het brandstofrelais problemen gaf maar het doorverbinden van de pootjes naar de pomp helpt niet. Het is een heel wazig probleem. De auto start koud probleemloos en blijft keurig lopen je kan er dan ook gewoon mee rijden totdat die blijkbaar op temperatuur komt dan begint de ellende, bokken horten overslaan en uitvallen.
Ik vermoedde dat het kwam doordat de pakking tussen de voor pijp en het spruitstuk lek was, hierdoor krijgt de lambda sensor verkeerde waardes en stuurt die wellicht incorrecte gegevens naar de brandstof computer. Echter na het monteren van een nieuwe pakking en hem laten warm lopen nog steeds het zelfde probleem. Als ik de bougies eruit draai zijn ze pikzwart dicht geroet dus of te veel brandstof of hele slechte vonk.

Nu zou ik graag willen dat ik er een computer aan kan hangen die mij vertelt dat sensor x foutieve waardes geeft maar helaas dat gaat niet lukken met de MFI. Dus nu begint het zoekwerk. voorlopige kandidaten zijn: Koelvloeistof temp sensor, verdeler en rotor, bougiekabels / bobine kabel.

iemand nog andere tips?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2019 19:44 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
nou naar een rondje rijden en billen knijpen is er een nieuwe kandidaat bij gekomen en die staat met stip op 1. De katalisator. Na een moeilijke start pakte die redelijk op en na een stukje rijden stopte hij er weer mee voor de deur. Na flink doorstarten en hem op half gas net op 600 rpm te houden sprong die opeens tot leven en ging de toerenteller naar 4000 toeren. Daarna de auto in een vak gezet en daar werd ik verrast door een flinke wolk onder de kap vandaan. De kat is echt pisheet geworden. ik vermoed dat die afbrokkelt vanbinnen en zo de uitlaat gas flow verstopt tot er genoeg druk ontstaat om de brokken weer zo terug te duwen dat er weer flow is.

Dus binnenkort maar eens de uitlaat demonteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2019 22:24 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
No kat no troubles!

Motor is de 90 pk k-jet met geregelde kat uit duitsland dus?
Geblokkeerde kat kan idd rare issues geven, zit dr wel ns aan te twijfelen om m onder mijn mk4 te verwijderen. scheelt toch weer n pk of 2 :lol:

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: za jul 06, 2019 6:07 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Inderdaad, dit is de 90pk versie. nu maar eens uitzoeken of de voorpijp van de vuile versie ook past


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma jul 08, 2019 0:07 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Zeker weg halen die troep. Ford kennende past dat prima, en die katalysators zijn nog niet eens goedkoop ook!
In ieder geval fijn dat het probleem is gevonden. Heb eens hetzelfde gehad in mijn '96 VW Polo en die motor begon heel erg in te houden, dat ie uiteindelijk niet harder ging dan 60. Heb de kat toen leeg gemaakt en liep weer prima.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2019 10:04 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
helaas niet de juiste diagnose. Van de week de hele uitlaat eronder vandaan gehaald om de kat te kunnen inspecteren, maar die ziet er nog prima uit. zit geen rammeltje niks in.
Ga nu eerst maar het brandstof filter vervangen en pomp druk meten. hopelijk komt hier meer duidelijkheid van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2019 20:37 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
vanavond het filter vervangen en aan de uitlaatzijde kwam keurig schone brandstof maar aan de inlaatzijde kwam mij daar een partij zwarte zooi uit. Wellicht dat dit iets gaat helpen. Hij start in ieder geval weer lekker vlot.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling