Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 11:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2020 19:05 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
op dit moment is dat inderdaad een onmogelijke hoek. Ivm last van de nek had ik hier al moeite mee :lol:

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2020 20:07 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ik heb pas nog een gaspedaal gewisseld van een mk4, als ik t me goed herinner zit er gewoon een rond gat in t schutbord, geen buisje of whatever. (same voor mk3 btw)

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2020 20:10 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
De silvertop gaskabel gaat niet passen. de silvertop heeft een halve maan op de gasklep waar een kabel met een bolletje in moet. de blacktop heeft een palletje waar een oog doorheen moet. Dat bleek vandaag op de sloop.
Helaas ook geen gaspedaal kunnen vinden dat zou kunnen passen dus heb ik zelf maar een mk4 EFI pedaal gemaakt.

Afbeelding

Past super in de auto en ook de rubber past goed in het originele gat.

Afbeelding

En de eerste stap gezet om de motorsteun pas te krijgen. het onderste oor moet eraf omdat deze op het filter huis van het olie filter blijft hangen. En dan blijkt dat het tweede gat niet past. Maar het zit te dicht op het originele gat om een nieuw gat erbij te maken. Dus ik heb zoals een aantal voorbeelden op internet staan er een sleuf gat van gemaakt. Er moet nog wel wat extra versteviging in maar het begin is er.

Afbeelding

Morgen maar afmaken en distrubutie riem en waterpomp doen want dat wordt vast een drama in de auto.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2020 21:53 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Goed bezig!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 10:24 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Distributie is inderdaad drama als je dat nog moet doen in de auto. Veel te weinig ruimte, waardoor je de motor nog moet laten zakken ook.
Hoe wil je de versteviging er nog in zetten? Is de enige aanpassing aan de steun nou het gat dat wat breder is? Of heb je nog meer aangepast?

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 12:56 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Ik heb er een rand opgezet waardoor het nu net als het origineel omgevouwen lijkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 17:37 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Vandaag was een productief dagje gehad. Ik heb de distributie met waterpomp vervangen, de motor steun compleet passend gemaakt en de dynamo met multiriem een definitief plekje gegeven.

Begonnen met de motorsteun, deze paste al aardig maar ik heb op de lip die ik eraan heb gezet nog een paar opstaande randen gelast zodat die niet zomaar zou kunnen omvouwen. Daarna moest ook de afdekplaat van de distributie aangepast worden. Omdat de focus deze plaat gebruikt om de motorsteun aan te hangen zit die behoorlijk vast en is die niet van kunstof zoals bij de cvh of silvertop. Met de cvh motorsteun nu aan de zijkant heeft deze plaat geen ander doel meer dan de distributie afdekken dus kon die wel een montage boutje minder gebruiken. door daar wat ruimte te maken past de cvh steun zonder aanpassing van het tapeind.

Afbeelding

Afbeelding

daarna de distributie en de waterpomp vervangen. ik heb hiervoor speciaal gereedschap gebruikt om de nokkenassen vast te zetten en een lock pin om de krukas vast te zetten. De bouten van de nokkenassen zaten zo vast dat ik die maar heb laten zitten, gelukkig paste de nieuwe riem goed zonder aanpassing op de tandwielen dus het was een kwestie van opspannen en vast zetten.

Afbeelding

Afbeelding

daarna de multiriem erop gelegd. het was ongeveer 1150mm dus gekozen voor een 6pk1153 riem

Afbeelding

En als laatste een cvh bosch olie filter omdat deze een stukje korter is dan de zetec. Dit zou beter passen. als dit nog te groot is kan er nog een renault 5 filter op heb ik begrepen.

Afbeelding

Morgen hopelijk de motor weer terug in de cabrio, brandstof leidingen maken, kabelboom monteren, uitlaat op maat maken en remmen ontluchten dan zou alles moeten werken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: vr sep 18, 2020 22:50 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
mooi werk zo :like:
als het oliefilter alsnog te lang is zou je hem ook met een adapter met slangen ergens anders kunnen plaatsen eventueel met een oliekoeler erbij


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2020 19:16 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
vandaag geen foto's wel de hele dag bezig geweest en nauwelijks opgeschoten. Het was echt een baal dag en niks leek te gaan zoals het moest.

Na flink wat vechten ging de motor er weer terug in. je merkt toch goed dat de blacktop wat breeder is waardoor alles behoorlijk krap gaat worden. helaas bleek dat de het oor van de carrosserie waar de motorsteun aan komt te hangen veel te dicht bij de spanrol zou komen. Dus weer de boel moeten laten zakken om deze te modificeren voordat alles eindelijk op zijn plek hing.

Vervolgens begon de ellende. Water slangen die niet passen, maten anders, vormen anders, onmogelijke bochten. Uiteindelijk besloten de kachel maar niet aan te sluiten. en wat slangen aan elkaar te maken maar happy ben er niet mee.
Koppelings kabel zit zoveel vrije slag in dat die op de bodem blijft liggen, uiteindelijk de lange cvh gemonteerd met een dikke s erin. Alles behalve ideaal natuurlijk en de halve maan zit op de eerste klik dus de koppeling grijpt al in de eerste cm...
Gas kabel, zit zeker 4 cm loze speling op. dus die ligt op de grond, daar is nog geen oplossing voor. Wellicht monteer ik hier wel het focus pedaal.

Uiteindelijk na 8 uur klote, schelden, vloeken en tieren besloten hem in de hoek te douwen en een andere keer weer verder te gaan want dit ging echt niet werken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2020 21:32 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
he gelukkig,dacht dat ik de enigste was die zo,n dag had :lol:
een kant van de focus gewrapt,andere kant liep niet lekker,uiteindelijk kwam de blankelak los ,nou prima,was er ook wel klaar mee
maar morgen schijt de zon weer,denk ik


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2020 8:50 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Phoe ik weet niet wat erger is, een dag met spullen die niet passen of de lak van je auto.

Heeft er iemand een montage foto van de korte koppelings kabel van de escort mk3/4 op de bak? ik vermoed dat deze wellicht wel gaat passen maar zeker ben ik niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2020 18:16 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Is dat deze kabel? Ik heb geen idee of ik de lange of korte heb

Afbeelding

Afbeelding

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2020 18:46 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
jij hebt de lange, deze heb ik ook. ik moet hem precies omgekeerd hebben. Ik heb deze kabel nu omgekeerd gemonteerd en dat is geen succes :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2020 7:45 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ik heb de korte kabel in alle 3 mijn autos zitten, zal er vanmiddag even een plaatje van schieten!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1987 xr3i cabrio
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2020 7:55 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Super dat zou top zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling