er wordt tussen de regenbuien en het normale leven nog steeds aan de cabrio gewerkt als schiet het echt niet op. de focus luchtfilter bak past niet in de escort zonder een gat in de motorkap te zaken. Maar met wat 7.5cm pvc materiaal uit de bouwmarkt, een 3" verbind silicone slang en een green openluchtfilter is dit probleem ook opgelost. Er is een oil catch can onderweg om de carter dampen af te vangen.
De radiator fan is nog steeds aangesloten want ik wacht nog altijd op mijn waterdichte stekkers uit de UK vandaan. De kabelboom moet ik nog verder afmaken want ik heb nog een losse verzamelstekker in de focus boom die vanuit de zekering kast kwam, ik vermoed dat daar voeding uit kwam voor de lambda sensoren waardoor die nu wat rijk loopt. Ik moet ook de uitlaat nog fatsoeneren, er moet een flexibel stuk tussen om het kantelen van de motor op te vangen.
De remmen zijn ook ontlucht en dat betekent dat ik er de eerste meters mee op het parkeerterrein mee heb gereden. De koppeling voelt prima in mijn frankenstein combinatie. Geen slip en voldoende vrije slag.
De combi is voor nu, een focus koppeling met drukgroep, een escort 1.8 97 ib5 bak met bijbehorend lager.
Ondertussen heb ik ook een olie lekkage, blijkbaar is het rubber van de nokkenas sensor hard geworden waardoor er olie wegloopt daar...
Volgende week de laatste onderdelen en mijn oude motor uit de focus halen en dan gaat die naar de eeuwige jachtvelden.