ZeroLWD schreef:
Lekker bezig geweest met alle kabeltjes zo te zien
ga je er een 2e contactslot in monteren? Bennie start zijn blacktop Mk2 met de Mondeo sleutel omdat daar ook het PATS allemaal nog op zit.
Welke motorsteun ga je gebruiken?
Downpipe moet je verlassen om op je XR3i uitlaat te monteren. Bovenste stuk Zetec, onderste stuk XR3i. Zo zat het jaren bij mij maar is toch uiteindelijk weer gaan lekken. Ik heb een Silvertop, maar ga er vanuit dat dit met een Blacktop hetzelfde of vergelijkbaar is. Nu met mijn laatste wissel heb ik een 421 spruitstuk van Ashley erop gezet en daar zit ook een downpipe bij. Verloopstukje naar de juiste diameter van de rest van je XR3i uitlaat en klaar is het. Hier zit overigens al een gat in voor de lambdasonde dus die kan je er ook zo in draaien
Voor het gemak zou ik je huidige CVH bak gewoon gebruiken. Maar.... als je dan zo'n 421 spruitstuk hebt, gaat je leven een stuk makkelijker worden van een Transit Connect startmotor. Die past zo op je BC bak en achter dat spruitstuk zonder teveel moeite en word dan niet te heet. Ik weet alleen even niet of het Focus vliegwiel ook vervangen moet worden voor die van de CVH of Escort Zetec.
@Jelte: carbs zijn vrij eenvoudig qua kabeltjes, dat krijg zelfs jij voor elkaar
althans, als je een Nodiz ecu gebruikt. Die kan je kant en klaar kopen met Zetec kabelboompje. Nog een voordeel van zo'n ding: je hebt een toerenteller output! Met het wasted spark systeem op een Zetec krijg je verkeerde output op een universele toerenteller (en dus ook Mk1234 toerentellers)
Ik weet nog niet precies wat ik met het pats systeem ga doen en of ik de sleutel van de focus ga gebruiken. ik moet nog even uitzoeken of de ring om de mk4 stuurkolom past.
De blacktop is behoorlijk anders dan de zilvertop in zijn uitlaat. de kat komt meteen na het spruitstuk en is dus om ruimte te winnen erg plat en breed. Dit zorgt ervoor dat je eigenlijk helemaal geen startmotor kan monteren daar. Je kan wel een zilvertop uitlaatspruitstuk monteren maar daar komen de poorten niet helemaal uit. De boutgaten zijn wel gelijk. Daarmee zou je ook een ziltertop downpipe kunnen monteren en die aan te sluiten op de xr3i uitlaat.
Mijn xr3i is een 90pk versie met een kat en lambda dus die moet er waarschijnlijk ook onder zitten bij de herkeuring. De focus heeft 2 lambda sensoren, eentje voor en eentje na de kat. Ik weet niet precies of de ecu beide nodig heeft om goed te kunnen werken.
Daarbij is de carterpan van de blacktop van aluminium en heeft flink wat uitstekende ribben. Deze moet je eraf halen om een voorste startmotor te kunnen monteren. Dit zou je kunnen oplossen door een zilvertop carter pan te monteren met een olie aanzuigbuis maar dan moet je ook weer iets met een spacer.
Ik denk dat ik er dus voor kies om een late mk7 ib bak te monteren met een achter starter. Dan heb ik wel gewoon een mechanische koppeling, hoef ik de kat en downpipe niet aan te passen, het carter past gewoon en ik hoef maar een klein verloop stukje te maken voor de uitlaat.