Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

1987 xr3i cabrio
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=11840
Pagina 3 van 11

Auteur:  doubleD [ do maart 21, 2019 22:16 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

ik twijfel nog steeds ze moeten sowieso een spuitje hebben want het huidige zwart is ook niet even netjes dus geld kost het toch wellicht worden ze dan alsnog wit.

Auteur:  doubleD [ ma maart 25, 2019 12:53 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

Zaterdag de cabrio laten voorkeuren en helaas afgekeurd. Voorwielen lopen bij volledige stuuruitslag aan in de wielkuip en een remleiding met put corrosie. Dus deze is total los en kan wel naar de sloop toe :mrgreen:

Auteur:  Niek-V [ ma maart 25, 2019 13:17 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

Foi, vreselijk nieuws Martijn! Als mede Ford Escort fluisteraar wil ik je wel een dienst bewijzen en de Escort ophalen bij je. Scheelt je een ritje sloop! :like: :lol:

Auteur:  doubleD [ di maart 26, 2019 7:39 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

Dat kan maar de oud ijzer prijs is hier in de omgeving alleen zeer gunstig dus er zitten wel wat kosten aan dan :mrgreen:

Auteur:  doubleD [ ma apr 01, 2019 19:42 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

Vandaag een flinke investering gedaan in de cabrio :mrgreen:

Ik had nog een dagje vrij na een weekendje weg en het was super lekker weer dus ik ben maar weer eens aan het werk gegaan voor de deur. Dus er is er een meter koper geïnvesteerd en een paar spacers gemonteerd waardoor de cabrio vandaag weer is goedgekeurd voor de APK. We mogen weer 2 jaar de Nederlandse weg onveilig maken. Binnenkort ook voor deze maar eens spullen bestellen voor een beurtje en een distributie riem wissel.

Auteur:  doubleD [ ma mei 27, 2019 9:20 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

De cabrio staat al een tijdje stil in de garagebox te wachten op dat ik tijd heb om de wiellagers aan de voorzijde te vervangen. Nu de vakantie er weer op zit, en de klusjes met hogere prioriteit allemaal weer gedaan zijn dacht ik hem vanochtend maar eens mee naar huis te nemen. Hij startte al op 3 poten maar na een paar minuten pruttelen liep die toch weer keurig. 5 km mee naar huis gereden en voor de deur plop uit, en niet meer aan te krijgen. Ik hoor de pomp draaien, hij start ook maar daarna gaat die meteen weer uit. Dat wordt dus weer een zoek klusje...

Auteur:  Lynxified [ ma mei 27, 2019 9:25 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

klinkt alsof dr iets mis is met de spinnenkop; hij kan starten op alleen de druk naar de koudstartinjector

Auteur:  doubleD [ ma mei 27, 2019 9:44 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

De koude start injector ligt ernaast dus dat is het niet helaas. Ik vermoed zelf brandstofdruk of zo. Ik moet even kijken of de pomp wel draait als de auto eenmaal loopt. Hij primed wel waardoor die waarschijnlijk start. dus even het paarse relais overbruggen straks en vanuit daar verder zoeken.

Auteur:  doubleD [ do jul 04, 2019 12:48 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

Nou we zijn ondertussen al weer een tijdje verder en wat denk je. Hij is nog steeds niet gemaakt... :mrgreen:

Het leek erop dat het brandstofrelais problemen gaf maar het doorverbinden van de pootjes naar de pomp helpt niet. Het is een heel wazig probleem. De auto start koud probleemloos en blijft keurig lopen je kan er dan ook gewoon mee rijden totdat die blijkbaar op temperatuur komt dan begint de ellende, bokken horten overslaan en uitvallen.
Ik vermoedde dat het kwam doordat de pakking tussen de voor pijp en het spruitstuk lek was, hierdoor krijgt de lambda sensor verkeerde waardes en stuurt die wellicht incorrecte gegevens naar de brandstof computer. Echter na het monteren van een nieuwe pakking en hem laten warm lopen nog steeds het zelfde probleem. Als ik de bougies eruit draai zijn ze pikzwart dicht geroet dus of te veel brandstof of hele slechte vonk.

Nu zou ik graag willen dat ik er een computer aan kan hangen die mij vertelt dat sensor x foutieve waardes geeft maar helaas dat gaat niet lukken met de MFI. Dus nu begint het zoekwerk. voorlopige kandidaten zijn: Koelvloeistof temp sensor, verdeler en rotor, bougiekabels / bobine kabel.

iemand nog andere tips?

Auteur:  doubleD [ vr jul 05, 2019 19:44 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

nou naar een rondje rijden en billen knijpen is er een nieuwe kandidaat bij gekomen en die staat met stip op 1. De katalisator. Na een moeilijke start pakte die redelijk op en na een stukje rijden stopte hij er weer mee voor de deur. Na flink doorstarten en hem op half gas net op 600 rpm te houden sprong die opeens tot leven en ging de toerenteller naar 4000 toeren. Daarna de auto in een vak gezet en daar werd ik verrast door een flinke wolk onder de kap vandaan. De kat is echt pisheet geworden. ik vermoed dat die afbrokkelt vanbinnen en zo de uitlaat gas flow verstopt tot er genoeg druk ontstaat om de brokken weer zo terug te duwen dat er weer flow is.

Dus binnenkort maar eens de uitlaat demonteren.

Auteur:  Lynxified [ vr jul 05, 2019 22:24 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

No kat no troubles!

Motor is de 90 pk k-jet met geregelde kat uit duitsland dus?
Geblokkeerde kat kan idd rare issues geven, zit dr wel ns aan te twijfelen om m onder mijn mk4 te verwijderen. scheelt toch weer n pk of 2 :lol:

Auteur:  doubleD [ za jul 06, 2019 6:07 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

Inderdaad, dit is de 90pk versie. nu maar eens uitzoeken of de voorpijp van de vuile versie ook past

Auteur:  Dummy [ ma jul 08, 2019 0:07 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

Zeker weg halen die troep. Ford kennende past dat prima, en die katalysators zijn nog niet eens goedkoop ook!
In ieder geval fijn dat het probleem is gevonden. Heb eens hetzelfde gehad in mijn '96 VW Polo en die motor begon heel erg in te houden, dat ie uiteindelijk niet harder ging dan 60. Heb de kat toen leeg gemaakt en liep weer prima.

Auteur:  doubleD [ wo jul 17, 2019 10:04 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

helaas niet de juiste diagnose. Van de week de hele uitlaat eronder vandaan gehaald om de kat te kunnen inspecteren, maar die ziet er nog prima uit. zit geen rammeltje niks in.
Ga nu eerst maar het brandstof filter vervangen en pomp druk meten. hopelijk komt hier meer duidelijkheid van.

Auteur:  doubleD [ wo jul 17, 2019 20:37 ]
Berichttitel:  Re: 1987 xr3i cabrio

vanavond het filter vervangen en aan de uitlaatzijde kwam keurig schone brandstof maar aan de inlaatzijde kwam mij daar een partij zwarte zooi uit. Wellicht dat dit iets gaat helpen. Hij start in ieder geval weer lekker vlot.

Afbeelding

Pagina 3 van 11 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/