Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
1988 rs turbo cabrio http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=7&t=12367 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | doubleD [ zo nov 25, 2018 12:44 ] |
Berichttitel: | 1988 rs turbo cabrio |
Zoals te zien was in het "wat is je laatste aanwinst" topic heb ik afgelopen week deze gekocht: Volgens de vorige eigenaar hier en daar wel zo zijn problemen. - de kachel doet het niet (is verklaard want de slangen zijn door verbonden) - de accu was zo plat dat er niet eens een lampje ging branden. De auto werd iedere keer met een powerpack gestart. Dit zou komen omdat de dynamo niet voldoende bij zou laden. Ik heb ondertussen de accu opgeladen en de versterker los gekoppeld en tot op heden blijft de accu vol en laad de dynamo keurig 13,7 volt. - de auto zou warm worden als je hem belast. Ik heb het nog niet mee gemaakt en heb hem de 25km naar huis gereden waarbij de meter niet eens de helft haalde. Verder heeft de auto behoorlijk last van roest bij de deuren, de achterschermen en beginnend bij de parafan. De vorige eigenaar zag er op tegen de binnenkort verlopende keuring van de auto dit omdat hij zelf niet in staat was enig werk uit te voeren hierdoor kon ik de cabrio kopen voor een mooie prijs. De intentie was de cabrio te slopen en dan de delen die ik zelf kon gebruiken omwisselen en de rest in onderdelen verkopen. Echter na inspectie gisteren op de brug bleek dat voor de apk er wel wat werk verzet moet worden maar dat het eigenlijk wel te overzien is. Hierdoor zou de cabrio nog 2 jaar langer op de nederlandse weg kunnen verblijven. zaken die gedaan moeten worden zijn: - andere koplamp bestuurderzijde (is rot) - ander wit knipperlicht bestuurderzijde (vloog er vanaf op de snelweg ) - stuurhuis montage rubbers vervangen (stuurhuis kan nu in de klemmen heen en weer bewogen worden - gaatje dorpel lassen - uitlaat lassen - veerschotels boven achter vervangen (zoek hiervoor nog plaatwerk) - rem verschil achter oplossen (waarschijnlijk cilindertje lek). Co was 3,4% precies goed Verder moet de motor goed nagekeken worden en een grote beurt inc distributie riem hebben. Maar eerst maar eens keuren en dan verder kijken. |
Auteur: | johnny winter [ zo nov 25, 2018 17:37 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
XR3I is bekend om de 17 jarige duurtijd van d- snaar |
Auteur: | doubleD [ zo nov 25, 2018 18:15 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
Alleen is het geen xr3i maar een rs turbo. |
Auteur: | johnny winter [ zo nov 25, 2018 18:39 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
ok |
Auteur: | doubleD [ ma nov 26, 2018 12:42 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
hier nog een paar foto's van het beestje. Ik moet hem nodig maar eens wassen |
Auteur: | doubleD [ zo dec 23, 2018 14:49 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
Het gaat niet heel hard maar de cabrio begint toch aardig richting een verse apk te gaan. Ik heb alleen geen foto's gemaakt omdat het werk nou niet echt interessant is geweest. er zit een nieuwe koplamp en knipperlicht in, de rotte veerschotels zijn eruit geslepen en nieuw plaatwerk erin gelast, de remcilinders achter zijn vervangen voor nieuwe, de uitlaat is gasdicht gemaakt, het stuurhuis rubber is vervangen en de motor heeft een olie beurtje gehad. Tevens een compressie meting gedaan en alle cilinders hebben ongeveer gelijke waardes zo rond de 11 bar. Hopelijk kan ik over een week of 2 de laatste zaken doen en controleren zodat die weer 2 jaar de weg op kan. |
Auteur: | Dummy [ zo dec 23, 2018 14:59 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
Helemaal niet slecht joh! Vindt alleen die witte leren stoelen niet zo mooi. Waar komen die vandaan, of was dat optie op een Mk4? Trouwens een goeie tip om t dak weer mooi te krijgen: Bumper-black van de action. |
Auteur: | doubleD [ zo dec 23, 2018 15:13 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
Ik denk dat het uit een Miami uitvoering komt van de cabrio want ook de achterbank zit er in en past goed. Goede tip ga ik proberen, ik moet eerst even het groen eraf boenen. |
Auteur: | martijnver13 [ di dec 25, 2018 12:00 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
Interieur is California edition. Daar was zo ongeveer de hele auto wit inclusief velgen en dak heb ik mij wel eens wijs laten maken. Heb er ook wel eens 1 gehad, en het zat heerlijk. Beter dan Recaro's Miami was meer een blauwtint (vrouwen hebben daar vast een mooie naam voor) |
Auteur: | doubleD [ di dec 25, 2018 13:34 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
Het zit inderdaad heerlijk ondanks dat het al wat jaren oud en versleten is. veel beter dan de standaard xr3i stoelen. |
Auteur: | doubleD [ vr jan 04, 2019 17:41 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
Zo de nieuwe APK is een feit Gisteravond gebracht zodat ze er vandaag naar konden kijken. Half 2 telefoon, afgekeurd 70% remverschil achter en de claxon doet het niet. Nu was ik er heilig van overtuigd dat de nieuwe remcilinder achter het rem probleem zou oplossen aangezien de oude lekte als een zeef en bij mijn weten deed de claxon het prima. Maar afkeur is afkeur dus nog even snel klussen. Claxon bleek dat een van de contact punten op de sleepring vast was blijven steken dus die was snel gefixed. Achter rem heb ik helemaal uit elkaar gehaald, daar bleek uiteindelijk zoveel vet in het stel mechanisme te zitten dat de tanden helemaal opgevuld waren waardoor hij niet opstelde.... Dus alles schoon gemaakt, weer terug gemonteerd rondje gereden en om 3 uur hadden we een verse APK. Omdat de cabrio 30 jaar is ook meteen voor 2 jaar. Nu maar eens gaan nadenken wat ik ermee ga doen, houden en opknappen, slopen en de onderdelen gebruiken in mijn eigen cabrio of te koop voor de volgende eigenaar. |
Auteur: | ray [ vr jan 04, 2019 19:47 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
feli man |
Auteur: | Dummy [ vr jan 04, 2019 23:15 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
Netjes gedaan! Zou t wel zonde vinden als je een RST sloopt voor een XR3. |
Auteur: | jelte [ za jan 05, 2019 0:03 ] |
Berichttitel: | Re: 1988 rs turbo cabrio |
kijk dat zijn berichten,daar kun je mee thuis komen |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |