Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 16:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ombouw carburateur naar rs turbo
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 0:01 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo dec 12, 2018 15:19
Berichten: 2
Hallo, ik ben melvin en nieuw hier dus nog even uitvogelen hoe het allemaal werkt.
Ik heb dus een escort mk4 1.6 cvh 90pk.
Nu heb ik sinds kort een rs turbo blok met bak gekocht helemaal compleet met kabelboom en nog veel onderdelen.
Hier zit ook een zekeringen box aan etc het lijkt plug en play.

Maar....mijn vraag is wat moet je nou precies ombouwen kwa kabelboom van carburateur naar injectie??
En is deze kabelboom gewoon draadjes omsteken en bij elkaar knopen?
Ik heb wel begrepen dat de brandstoftank verandert of vervangen moet worden etc.

Iemand ervaringen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ombouw carburateur naar rs turbo
BerichtGeplaatst: ma maart 04, 2019 7:52 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Persoonlijk zou ik de kabelboom van de rs turbo in zijn geheel gebruiken als deze in goede staat is. Dan heb je in een keer alles. Het is namelijk niet alleen de motor kabelboom die je moet omhangen, omdat de rs turbo een injectie motor is krijg je ook een andere brandstofpomp met zijn eigen aansturing. De pomp zit onder de auto tegen de achteras aan bevestigd en het relais om de boel aan te sturen zit bij de bestuurder onder het dashboard. Tevens heeft de rs turbo 2 "computers" tegen het schutbord aan de accu zijde gemonteerd zitten.

Wel een mooi project, ik hoop alleen dat je ook wel echt alles hebt anders kan het nog wel eens een zoektocht gaan worden. Het beste kan je inderdaad een injectie tank monteren, eentje van een xr3i of rs turbo is het meest voor de hand liggend. De rs turbo is MFI en wegvallende of niet constante brandstofdruk is dodelijk voor deze motoren. Zoals eerder aangegeven je zal een externe brandstofpomp moeten monteren die uit mijn hoofd een druk van ongeveer 6 bar moet kunnen leveren. Of ook de brandstof leidingen onder de auto groot genoeg zijn zal je moeten nagaan, anders moet je daar ook een heen en terug gaande leiding voor trekken.

Verder had de rs turbo ook een andere rem configuratie dan de andere escorts, de voorschijven zijn 260mm in plaats van 240mm, de trommels achter zijn groter en er is een grotere hoofdrem cilinder gemonteerd.

Rick heeft deze ombouw al een keer gedaan en deze is ook redelijk beschreven. https://www.ford-escortclub.nl/forum/vi ... 5&start=90

wie weet kan je hier wat informatie vandaan halen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ombouw carburateur naar rs turbo
BerichtGeplaatst: di maart 19, 2019 19:08 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo dec 12, 2018 15:19
Berichten: 2
Dankjewel,
Weer een stukje wijzer geworden.
Ik zal alles even nagaan, maar dingen zoals de schijven, klauwen etc moet ik sowieso upgraden aangezien ik de motor ook ver boven de 200pk uit wil laten komen.
Ja ik weet hoeveel werk het is en wat het kost maar het is meer een doel en een project.
In iedergeval bedankt voor de belangrijke info


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling