Persoonlijk zou ik de kabelboom van de rs turbo in zijn geheel gebruiken als deze in goede staat is. Dan heb je in een keer alles. Het is namelijk niet alleen de motor kabelboom die je moet omhangen, omdat de rs turbo een injectie motor is krijg je ook een andere brandstofpomp met zijn eigen aansturing. De pomp zit onder de auto tegen de achteras aan bevestigd en het relais om de boel aan te sturen zit bij de bestuurder onder het dashboard. Tevens heeft de rs turbo 2 "computers" tegen het schutbord aan de accu zijde gemonteerd zitten.
Wel een mooi project, ik hoop alleen dat je ook wel echt alles hebt anders kan het nog wel eens een zoektocht gaan worden. Het beste kan je inderdaad een injectie tank monteren, eentje van een xr3i of rs turbo is het meest voor de hand liggend. De rs turbo is MFI en wegvallende of niet constante brandstofdruk is dodelijk voor deze motoren. Zoals eerder aangegeven je zal een externe brandstofpomp moeten monteren die uit mijn hoofd een druk van ongeveer 6 bar moet kunnen leveren. Of ook de brandstof leidingen onder de auto groot genoeg zijn zal je moeten nagaan, anders moet je daar ook een heen en terug gaande leiding voor trekken.
Verder had de rs turbo ook een andere rem configuratie dan de andere escorts, de voorschijven zijn 260mm in plaats van 240mm, de trommels achter zijn groter en er is een grotere hoofdrem cilinder gemonteerd.
Rick heeft deze ombouw al een keer gedaan en deze is ook redelijk beschreven.
https://www.ford-escortclub.nl/forum/vi ... 5&start=90wie weet kan je hier wat informatie vandaan halen.