vanmiddag maar meteen wat aan 't sleutelen gegaan.
Stap 1, lampjes d'r op!

half aangesloten, kom niet goed bij de originele aardpunten, waar ik deze ook op wil hebben.
probleem voor 'n andere keer

De originele pijlstok was afgebroken, dus vervangen voor eentje die ik nog in 'n andere auto had liggen.

En de accubeugel zwart gespoten, want die was 3 kleuren roest, plus witte overspray.

Ook op het zekeringkastdeksel zat overspray, die heb ik geschuurd, beetje gepolijst, en daarna van blanke lak voorzien.
Kwam er veel strakker uit dan ik verwacht had.

Daarna aan 't rommelen geweest met sleutels.
De tankdop en achterklep hadden een andere sleutel dan de rest.
Even puzzelen, en dat staat nu allemaal netjes gelijk!

Als je zo'n slot uit elkaar haalt is 't gegarrandeerd kloten met 't geveerde klepje.
Er zit een washer op, die in mijn ervaring meestal onderin het slot blijft hangen.
Vis 'm d'r uit en tik de randjes van de houder om bij de inkepingen, en dan zit 't zo op z'n plek.

En klaar:

Verder begonnen met de motorloop te onderzoeken.
compressie is 9 bar op alle cilinders, wat ik laag vind.
Zover ik kan vinden is de compressieverhouding 8.5 ipv de 9.5 van de andere Escorts, dus misschien is het normaal.
de brandstofopbrengst is goed, rest van 't systeem moet ik nog nameten.
Motor loopt koud best ok, maar zodra de auto meer opwarmt loopt ie slecht en begint ie uit te vallen.
Zal wel iets met de warmloopregeling te maken hebben. vannacht af laten koelen en dan proberen de sensors te meten, misschien is er gewoon eentje kapot.