Zoals jullie wellicht in het voorsteltopic hebben gezien heb ik onlangs een witte MK4 1300 combi met grijs kenteken en dichte zijruiten gekocht.
Afgelopen zaterdag eerst maar eens begonnen met de motor, bumper, radiateur etc eruit te halen. Er komt immers toch aandrijflijn e.d. van een XR3I in.

De auto is 10 jaar of langer geleden helemaal opnieuw gespoten na een lichte voorschade. Hierbij zijn het voorfront en linkervoorscherm vervangen. Helaas was het laswerk op de montagepunten van het front nogal beroerd (op zn zachtst gezegd) en deels onbehandeld gebleven. Resultaat was dat op de montageplekken flink wat oppervlakkige roest zat. Vanavond ben ik begonnen met al die plekken uit te stralen en in de epoxy primer te zetten.
Hier zie je de linker binnenkant van het front, de hoek waar de koplamp zit. Hier is het hoekje gestraald

En hier staat ie in de epoxy:

andere kant uiteraard hetzelfde. later zal ik alle randjes en hoekjes netjes afsmeren met carrosseriekit en als alles in de motorrruimte klaar is zullen deze delen opnieuw met 2k lak worden gespoten.
Ook de onderste randen aan de zijkanten achter de bumper gestraald en in epoxy gezet:

De radiatorbalk was nog opvallend hard, op een klein hoekje links na. Vervangen van de balk leek me tikkeltje overdreven dus maar nieuw stukje erin gelast:

De accubak en de plaat eronder moeten ook nog, evenals een klein gaatje naast de zekeringkast. En ook de achterste vloerdelen links en rechts. Hier is in het verleden weleens een 'reparatie' uitgevoerd, maar ik ga er links en rechts nieuwe vloerdelen in zetten, dat is wel een stuk netter. Hier de reparatie uit het verleden:

later meer