Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za apr 27, 2024 8:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 293 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update: Down! Pics
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 18:36 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Dank u!

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update: Down! Pics
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 20:19 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4070
Woonplaats: zuidbroek
die 5cm verlaging zal wel met een volle tank zijn he
wacht maar als de tank bijna leeg is,staat ie op 4,5 cm :mrgreen:
ziet er al lekker standaard uit,ga zo door :lol: davey


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update: Down! Pics
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 21:05 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7311
Woonplaats: Veluwe
Nice, leuke foto's ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update: Down! Pics
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 21:37 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Thanks mannen. ;)

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update: Down! Pics
BerichtGeplaatst: za sep 21, 2013 22:20 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 17:08
Berichten: 4060
Woonplaats: Deventer
hij doet er nix an.... :lol:

mooi zo man! verlaging staat hem ook goed. Die trekhaak is een must (voor als ze er eens achterop willen knallen, niet te hopen!)
Blijft een aparte kleur! 8-)

_________________
Groeten, Eric

MEER foto's en bijzonderheden van Red Cabriolet vind je HIER en HIER
Afbeelding
<> Website Ford Cabriolet Site voor alle types cabriolet van het merk Ford! <>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update: Down! Pics
BerichtGeplaatst: zo sep 22, 2013 11:13 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 15:34
Berichten: 1541
Echt een leuke auto..!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: do okt 03, 2013 23:17 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Volgende update, en komende tijd zal er nog wel meer volgen.

De wielrandjes zijn binnen, dus binnenkort worden de roestige wielrandjes aangepakt, en de achterschermpjes worden erna gespoten.
Dan is de body hard.


Verder na hoop info zoeken, en dingen bekijken, nu begonnen aan motorje wat ik erin wil met de tijd.

Ik heb pas een RS1600i kop opgescharreld.
Deze zocht ik, vanwege het als basis al de fijnste kop is om mee te beginnen.
De RSi heeft namelijk een door Ford Motorsport aangepaste kop t.o.v een XR3 (dat is de basis geweest).

-De in- en uitlaatkanalen zijn bewerkt (iets groter bij uitlaat, inlaat aan begin ter grote van pakking gemaakt, om minder weerstand te krijgen).
-De kleppen zijn groter.
-Nokkenas heeft grotere duratie, en meer lift.
-Vaste stoters, i.p.v hydraulisch, oftewel kan meer toeren draaien.
-Meer compressie (kophoogte is lager, 9.5:1 i.p.v 9.1:1).

Kop krijgt binnenkort eerst andere klepzetels. Nu is ie niet geschikt voor loodvrij, dus dat pas ik aan. Dan kan ik meteen de kleppen op een mooie hoogte leggen. Kleppen zal ik slijpen en toppen. Dan leg ik ze mooi allemaal op gelijke hoogte.
Ga de kanalen nog iets meer bewerken, maar niet veel. Flow is origineel al heel goed.

Nokkenas heb ik al gepolijst. Olieaanslag etc is weer van de nokken af, en ook de nok voor de mechanische brandstofpomp is nu bewerkt. Dat is ie normaal niet, i.v.m de injectie.
Keerring vlak voor nokkenaskeerring is ook weer zuiver.
De stoters nog even een keer uit elkaar halen en schoonmaken, en dan kunnen die weer terug.

Ik ga voor carburateur. Een goede carb motor, doet niet onder voor een injectie. En bij een carb kun je meer rommelen/afstellen.
Daarbij, ben ik meer van de oude techniek.
Ook de dubbele bobine`s heb ik erbij van de RS1600i, maar ga ik niet gebruiken. Ik zet er gewoon een verdeler op.
Vroeger, werd er ook met RSi`s geraced, en o.a in engeland reden zijn wel met de injectie, maar ook met een verdeler i.p.v de electronische ontsteking met 2 bobine`s. Zij reden met zo`n 160pk. Er zit dus wel degelijk potentie in een CVH.

Ik twijfel alleen nog over 1 ding.

1.8 Zetec onderblok, of toch 1.6 CVH..
Daar denk ik nog even over na. Opzich lijkt me ZVH wel leuker, puur om het te bouwen.
Andere kant, de CVH is in bepaalde dingen wel makkelijker.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 9:36 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 15, 2010 9:35
Berichten: 3252
ik heb heb ook al een gehoord van een zetec kop op een cvh

daar reden ze in de cross mee

al lijkt mij dat niet echt handig
want daar moet je dan weer een inlaatspruitstuk voor gaan vinden
en dan ook je kachel aanjager aanpassen
anders kan je de boel niet kwijt

ik zou gewoon je cvh blijven hanteren
op zich vrij makkelijke techniek
en gaat er iets kapot dan is het nog leuk om het te reareren ook in de knip ;)

_________________
ik heb drie hobby's
ford
ford
en als ik tijd over heb ford
en een nieuwe hobby
topicvervuiler :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 9:52 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Met Zetec kop op cvh, win je niks volgens mij. Andersom, ofwel ZVH, heb je in principe een grotere CVH.
1.8 Zetec, met de basic CVH kop techniek erop, is vrij makkelijk ook kwa inbouw.
Maar een leuke 1.6 CVH wil ook wel van z'n plek.
Ik twijfel nog. Denk dat het afhankelijk word van wat voor onderblok ik tegenkom als eerst wat me zint.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 10:02 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7311
Woonplaats: Veluwe
Weet niet of je er belang bij hebt.... Ik heb nog een kaal 1.8 115PK zetec blok staan.
Lopend uit de auto gekomen, staat 2 jaar (droog) stil. Ik haal de aanbouwdelen er binnenkort af, dan mag het kale blok gratis weg! U roept maar ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: vr okt 04, 2013 11:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 05, 2012 12:17
Berichten: 114
Woonplaats: Veluwe
Davey schreef:
Volgende update, en komende tijd zal er nog wel meer volgen.

1.8 Zetec onderblok, of toch 1.6 CVH..
Daar denk ik nog even over na. Opzich lijkt me ZVH wel leuker, puur om het te bouwen.
Andere kant, de CVH is in bepaalde dingen wel makkelijker.


Davey waarom niet een 1.9 amerikaans onderblok icm met RSi kop en je hebt punt dat CVH makkelijker is dan ZVH maar dan zou ik gaan voor 1.9 onderblok. Heb je hoop koppel tot je beschikking

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: za okt 05, 2013 14:13 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Niek-V schreef:
Weet niet of je er belang bij hebt.... Ik heb nog een kaal 1.8 115PK zetec blok staan.
Lopend uit de auto gekomen, staat 2 jaar (droog) stil. Ik haal de aanbouwdelen er binnenkort af, dan mag het kale blok gratis weg! U roept maar ;)


Roep!

Intresse! Dan ga ik voor ZVH.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: za okt 05, 2013 16:19 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 30, 2011 21:09
Berichten: 976
Woonplaats: Heerle
Je bent wel lekker bezig zeg. Ik kan me nog wel een bepaalde tekst herinneren "Veel zal ik er niet aan veranderen maar je weet maar nooit". Dat blijkt maar weer :-) Goed bezig iig!

_________________
"Grant me the strength to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference"

In memoriam: Ford Escort XR3i cabriolet uit '88

(En de rebound)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 21:15 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 10, 2011 20:36
Berichten: 102
hey davey , even over rs 1600i kop

deze is verder gelijk als een rs turbo , xr3i kop.

het verschil zit in de klepzittingen, rs1600i kop heeft onverharde zittingen(er moet dan loodvervanger erbij door) en de nokkenas is 270graden fabrieksaf, er zitten dikkere klepveren in. kleppen zijn hetzelfde verder als rs turbo en xr3i. en de inlaat en uitlaatpoorten zijn groter bewerkt.

de rs1600i kop heeft geen andere compressieverhouding. dit allemaal gelijk, de compressie verhouding van rs1600i zit hem in de zuigers.
tenzij hij een keer gevlakt is.


Vriendelijke Groet Dennis


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Davey`s Escortje Mk4 "Little Brownie" Update Coming..
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 21:35 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Ik weet dat koppen gelijk zijn. De ARH en BRA koppen zijn gebruikt om RS1600i koppen van te maken. Dan werden de kanalen bewerkt.
In eerste instantie geloofde ik het van de grotere kleppen ook niet, maar kwam op PassionFord meerdere topics tegen, en ook verder op andere engelse site`s dat de kleppen iets groter waren. Dat ze geen loodvrij-zetels hadden weet ik, daarom zeg ik al dat ik deze ga plaatsen. Maar of ze nu grotere kleppen hebben, of niet, maakt me niet veel uit. Ik ga kijken wat we kunnen bestellen. Dan plaats ik die eventueel zelf.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 293 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling