gekocht met wat apk puntjes
maar bij nader inzien heeft het aardig wat werk en tijd gekost om hem door de apk heen te krijgen
puntjes waren :
brandstof lekage : ik dacht en het leek er op dat het een plunjer was op de pomp dus 5 minuten werk
maar niets was minder waar
de lekage zat op een soort vriesdopje tussen de brandstof pomp en de motor in
dus never nooit dat je daar bij komt
dus na wat heen en weer bellen
en te horen gekregen dat als je de pomp demonteerd
je de hele boel opnieuw moet laten inregelen en afstellen
nu ben ik daar zelf niet zo'n held in
dus even gebeld naar de plaatselijke diesel specialist
en dat geintje zou rond de tweehonderd euro gaan kosten
wie mij een beetje kent weet dat ik dat er niet aan uit ga geven
ik ben een echte cheap ass
dus dacht ik
andere motor er in
die had ik nog staan uit een sloper
dus dat was op zich met een dag gebeurd
weg lekage
punt twee
wiellager rechts voor
nieuw lager besteld
tijd van een zucht en een scheet zat hij er in
punt drie klein beetje laswerk links voor op de radiator balk
nou ff er uit geslepen en nieuw plaatje op gelast en afgesmeerd met tectyl
maar daar kwam het volgende
aangezien die radiator balk zo rot was ben ik gelijk maar even verder gaan kijken
wielkast links achter
als ik de krant wou lezen
had ik hem zelf wel gekocht
dus in totaal een dag aan bezig geweest met uitslijpen plaat er pas in maken
vast bakken en plamuren en schuren
rechts achter :
dorpel weg gerot
daar zat peurschuim met een laagje kit en dat hadden ze rood gemaakt
dus zelfde verhaal uitslijpen
plaatje er in
plamuren schuren en lakken
achter bumper zat los
maar aangezien dat daar toch al een scheur inzit
gewoon een parker in gejaagd
naar de apk
ik zet de auto meestal de dag ervoor neer
dus nu ook weer
onderweg naar het apk station loopt mijn linker voor rem vast
dus wiel er af
remklauw een paar doodsklappen gegeven wiel er weer op en terug naar het hok remmend met de handrem
volgende dag remklauw gedemonteerd
en ja hoor roest aanslag op het zuigertje
dus even met slijp pasta aan de gang geweest andere blokken er op en boel weer in elkaar gezet
gelijk maar naar het keuringstation gereden
en hem daar laten staan
smiddag's belt de keurmeester
afgekeurd
remverschil voor
koplamp geen beeld
rechter draagarm
dus weer terug naar het hok
andere koplamp er in
hele remsysteem leeg gehaald en verse olie er in
alles schoongemaakt en weer in elkaar
draag arm rechts had ik niet meer
dus besteld
drie dagen wachten
en gemonteerd
terug naar apk
en ja hoor hij heeft keuring
dus rijden rijd goed rijd lekker
nog even andere schokbrekers achter geplaatst want die er onder zaten waren fietspompen
nou vond ik hem wat kraken als ik over vluchtheuvels ging dus maar weer op de brug
zag wat tectyl zitten bij de dorpels
was schuin afgesmeerd
maar gek gennoeg op de ene plaats meer als op de andere plaats
dus plamuurmes gepakt en kit en tectyl weg gehaald
wat zie ik tot mijn verbazing
bodemplaat van de dorpel afgeroest van achter de stoel vandaan tot tegen het schutboard aan
slijptol maar weer gepakt
er uit en stukken plaat er in
in totaal een 70 centimeter
alles weer in elkaar en rijden
vorige week even velgjes geplaatst en ook maar even een paar lampjes gemonteerd
het oog wil natuurlijk ook wat
nu in totaal alweer 2900 kilometer gereden
en gisteren kwam het volgende aan het licht
wiel lager links achter
dus dalijk maar even bestellen
en dan kan ik volgende week weer een lagertje gaan persen
al met al houd hij me goed bezig
maar een volgende apk ga ik niet doen bij het krot
ik rijd de keuring er af
en dan gaat hij als donor fungeren
voor mijn oude estate die nu bij ray is
ik houd jullie op de hoogte
over het wel en wee van het ingevoerde pakhuis