Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr apr 19, 2024 3:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: zo jul 27, 2014 10:08 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
wellicht dat het verschil is dat mijn audi een gechipte turbo diesel is welke zijn hete olie direct van de turbo weer de pan in mikt. Waardoor het er lekker warm wordt. wellicht is het bij het filter een stukje cooler. Volgens de geleerde is bedrijf temperatuur vanaf 80 graden. dan is de olie dun genoeg om overal goed te komen en na 140 graden gaat de smering weer achteruit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 8:45 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 30, 2009 21:15
Berichten: 368
Woonplaats: Amsterdam
Inhouden heeft niet zo heel veel met de vloeistof temperatuur te maken, maar meer met je inlaat temperatuur.
Met dit warme weer, heeft de standaard intercooler niet genoeg capaciteit om de ingaande lucht goed te koelen.
Meet de inlaat maar eens met een infrarood thermometer.

_________________
Member geblazen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2014 15:33 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
Nou ivm de koelings problemen heb ik de waterpomp ook maar vervangen. bij het monteren heb ik perongeluk de distributie riem gesloopt |:( ....beter nu met een stil staande motor dan onder het rijden. Dus heb ik de hele distributie maar meteen aangepakt :) hebben we dat ook gehad voorlopig O:)

Omdat ik het vermoeden had dat de auto iets te arm liep heb ik de auto ondertussen iets (halve omwenteling met de klok mee van het imbusschroefje op de magnetische druk regelaar) rijker gezet.En ik bedacht me gistere dat de tank dan de 1.6cl er nog onder hangt. Deze is naar mijn weten anders als die van de RS turbo. Ook hoorde ik een lucht lek (vermoed het vacuum systeem) Maar ik heb 1 loze leiding naar de tank lopen ik dubbel check dit nog even wat het zou kunne dat het inhouden daar mee te maken heeft. De vorige motor had er een "egr" (?) systeem op zitten. deze is er nu van af. dus ik dicht die loze leiding nog even af.

Buiten dit allemaal heb ik de watertemp sensor van het dash vervangen door een nieuwe en ik heb ook meteen een nieuwe stekker aan de kabel boom gesoldeert. Nu heb ik weer temp weergave op het originele klokkenhuis. Deze komt nu dus niet boven het witten blokje uit :x. Mijn aftermarket watertemp sensor zit trouwnes ook op de slang van radiateur naar thermostaat huis. Wellicht dat die daarom zo'n hogen temperaturen weergeeft.... :? misschien de sensor bij de verkeerde slang gezet.

Het enigste probleem wat ik nu nog heb is dat de auto inhoudt in de 3e tot en met de 5e versnelling boven de 3500rpm...op de snelweg 140 rijden gaat goed maar bij volgas loopt die op tot ong 150kmh daarna houdt de auto in en viel me op dat de turbo druk ook terug viel naar 0.3 bar.... ik ben druk in weer om uit te zoeken hoe en wat. (hint en tips zijn welkom ;) )

(ik moet donderdag weer werken dan post ik alle foto's wel ;) )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2014 15:36 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
Pino schreef:
Inhouden heeft niet zo heel veel met de vloeistof temperatuur te maken, maar meer met je inlaat temperatuur.
Met dit warme weer, heeft de standaard intercooler niet genoeg capaciteit om de ingaande lucht goed te koelen.
Meet de inlaat maar eens met een infrarood thermometer.


Ik ben hier nog niet echt aan toe gekomen ook omdat ik niet zo'n meter heb. Maar hebbe alle (standaard) turbo dat niet dit probleem? ik ga wel nog opzoek naar een extra rs turbo voorbumper zodat ik de nummerplaat houder er tussen uit kan zagen voor minder weerstand bij koelen. Ik ga de thermostaat ook weet terug plaatsen gezien dit van de winter ook niet gaat werken.

buiten dat allemaal bedankt voor de tip en ik neem het zeker mee!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2014 16:37 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
Je moet zowiezo de distributie riem vervangen als je die los neemt voor het vervangen van de waterpomp net als loop en span rollen.

De benzine tank heeft waarschijnlijk geen swirlpot in de tank waardoor je pomp droogloopt bij weinig benzine of bochten. En je moet kijken of de aan en afvoer leidingen van de benzine dik genoeg zijn. Het klinkt alsof je geen brandstof krijgt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2014 17:21 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
Van wat ik me kan herinneren zit daar geen verschil in maar zal ze van de week eens opmeten. Io heb ondertussen ook 4 injectors weg gebracht om te laten testen en schoon maken. Ik hou jullie op de hoogte :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 10:15 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
Ook heb ik laatste een vacuum lek gehoord na een aantal km rijden. Echter kon ik deze niet vinden. Omdat ik nog last heb van het inhouden in de 3e, 4e en de 5e versnelling heb ik een loze brandstof leiding afgedopt. Deze zat origineel op het EGR system van de 1.6cl motor die er oorspronkelijk in lag. Overigens heb ik de tank ook niet verwisseld omdat ik dacht dat dit niks uit zou maken. Maar ik ben er niet meer zeker van.

hier een paar foto's van die loze leiding. Tips zijn welkom wat ik ermee kan/moet doen.
Afbeelding
Afbeelding

buiten dit heb ik de bougies nog even los gedraaid en weet ik niet zo heel goed hoe ik deze kan lezen. ik heb het e.e.a opgezocht op internet maar de omschijvingen verschillen van gewoon goed tot slechte ontsteking...
Afbeelding

3 van de 4 zien er zo uit.. 1 bougie (cylinder 3) is iets zwarter maar niet veel zwarter. Ik denk dat dit te maken heft dat cylinder 3 op 10bar compressie zit en de rest op 11bar compressie.


Laatst bijgewerkt door Plant op di aug 19, 2014 10:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 10:16 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
buiten het hierboven genoemen hier een kleine update nog. Ik heb een nieuwe intercooler weten te bemachtigen :) hier wat plaatjes over hoe die er ongeveer uit komt zien. Houdt er wel rekening mee dat ik nog aan het passen en meten ben, dus dit is niet het eindresultaat!

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 12:49 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
je hebt de benzine leidingen niet opgedraaid he? je zou niet de eerstezijn die dit gedaan heeft en vast ook niet de laatste.
persoonlijk vind ik het niet verstandig op nu upgrades te gaan doen aan de auto terwijl die zo rot loopt. je gaat nieuwe componenten plaatsen welke voor andere problemen kunnen gaan zorgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 13:44 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
doubleD schreef:
je hebt de benzine leidingen niet opgedraaid he? je zou niet de eerstezijn die dit gedaan heeft en vast ook niet de laatste.
persoonlijk vind ik het niet verstandig op nu upgrades te gaan doen aan de auto terwijl die zo rot loopt. je gaat nieuwe componenten plaatsen welke voor andere problemen kunnen gaan zorgen.


lijkt me stug dat ik de benzine leidingen heb omgedraaid.De auto start lekker vlot loopt prima stationair. Als je deze omdraait moet de auto toch helemaal niet lopen? Turbo bouwt netjes druk voel je ook heel goed. Alleen boven de 3500rpm bereik houdt ie in. Ik vervang de injectors deze maand ook nog. Dan moest de auto toch opnieuw worden afgesteld. Waar ik inmiddels niet aangedacht heb maar wat ik nog even uit ga zoeken is; ik heb de kabelboom uit mijn eigen RST gehaald. Echter verschillen de kleuren sensors op de inlaat met de stekkers op mijn kabelboom. ( ik heb wel de stekkers aangesloten op dezelfde plaats van sensors waar ik ze waar ik ze vanaf heb gehaald...) Maar de sensors op de inlaat van mijn eigen RST hebben wel dezelfde kleuren. Wellicht zit hier verschil in?

Het enigste wat ik nu ga plaatste is een wat grotere intercooler welke er toch al zou komen. Daarna zou de auto nog een keer moeten worden afgesteld. Dus zoiezo om kosten enigsinds een beetje te drukken wil ik hem 1 keer laten afstellen ipv 2, 3, 4 of 5 keer. Het kost toch weer 60-80 euro per keer. Er word verder ook niet met die auto gereden dus veel kwaad kan het denk ik niet. (je kunt me inderdaad eigen wijs noemen. ;) ) Buiten de grotere intercooler wacht ik nog even met het daadwerkelijk opvoeren, (nokkenas, turbo druk, etc)

Maar de vraag over de bougie. Wat iemand wat dat betekent?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 13:54 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
Daarom is het juist een veel gemaakte fout, de auto loopt prima stationair op de retour leiding maar als je vermogen moet leveren dan kom je benzine te kort.
Een bougie via een foto beoordelen is altijd moeilijk aan de hand van de kleur nu zeg ik dat is wel erg wit. Dus arm. wellicht een keertje co meten met verhoogd toerental kijken of die dan niet gruwelijk inzakt of nog beter met een mobiele co meter rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 14:15 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
doubleD schreef:
Daarom is het juist een veel gemaakte fout, de auto loopt prima stationair op de retour leiding maar als je vermogen moet leveren dan kom je benzine te kort.
Een bougie via een foto beoordelen is altijd moeilijk aan de hand van de kleur nu zeg ik dat is wel erg wit. Dus arm. wellicht een keertje co meten met verhoogd toerental kijken of die dan niet gruwelijk inzakt of nog beter met een mobiele co meter rijden.



ah ok, ik was al aan het zoeken naar een AFR meter maar die dingen zijn duur....Hoe kan ik zien of ik benzine leiding verkeerd om heb aangesloten? Eerdere problemen die ik heb gehad was de ik benzine druk verloor waardoor de auto heel slecht starte. (dit kon je voelen door op de "metering unit" te duwen. (die klep op je spinne kop) Deze moest weerstand bieden bij draaien en bij warme motor. Eerst deed die dit niet maar na het wisselen van de brandstof pomp wel :)

langzaam maar zeker komen we er wel. Ben allang blij dat er mensen helpen :D. Wist je toevallig iets van die sensors en de kleuren die ze hebben? of maakt dat geen verschil? Weet je dat zo toevallig uit je hoofd anders ga ik wat research doen. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: ma sep 08, 2014 11:16 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
nieuwe update:

Ik heb de 4 injectors vervangen en de auto iets meer benzine gegeven en ik moet zeggen dat de auto een heeeeel stuk beter rijdt. Hij trekt nu beter door in alle versnellingen. turbodruk blijft redelijk gelijk met doortrekken (voorheen zakte die naar 0.3bar) Maar soms heeft die een piek naar 0.7bar? daar moet ik nog wat naar researchen :) al me al komen we elke keer een stapje dichterbij :) Dus ik moet nog een beetje meer afstellen hier en daar maar dat komt ook allemaal goed :). Maar mocht het mij echt niet lukken of ls ik ergens helemaal geen kaas van heb gegeten dan laat ik dit door een ervaren persoon doen.


buiten dat heb ik wat optische updates uitgevoerd, foto's zeggen meer dan woorden:

de oude injectors:
Afbeelding

nieuwe voorgevel :) :
Afbeelding
en een nieuwe claxon :mrgreen: :
Afbeelding

En een leuke achterspoiler:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: ma sep 08, 2014 11:59 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 9:44
Berichten: 3002
Woonplaats: Stolwijk
Als je een reactie verwacht op je merk en type aanduiding achterop zul je nog even moeten wachten tot ik uitgelachen ben.

_________________
Focus 2.0 2003
RS1600i replica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort 1.6 cl wordt Turbo
BerichtGeplaatst: ma sep 08, 2014 13:19 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do aug 09, 2012 18:06
Berichten: 133
jah,,,njaa....ik was het niet...mijn maatje waarmee ik veel sleutel had dat bedacht :roll:

maar voordat ik mensen tegen de schenen trap, het is niet beledigend bedoeld ;)

en ik heb zo'n vermoeden dat op de EFE als ik de rest van de krijtjes erbij leg en nog wel meer op komt te staan :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling