Nou ivm de koelings problemen heb ik de waterpomp ook maar vervangen. bij het monteren heb ik perongeluk de distributie riem gesloopt |:( ....beter nu met een stil staande motor dan onder het rijden. Dus heb ik de hele distributie maar meteen aangepakt
hebben we dat ook gehad voorlopig O:)
Omdat ik het vermoeden had dat de auto iets te arm liep heb ik de auto ondertussen iets (halve omwenteling met de klok mee van het imbusschroefje op de magnetische druk regelaar) rijker gezet.En ik bedacht me gistere dat de tank dan de 1.6cl er nog onder hangt. Deze is naar mijn weten anders als die van de RS turbo. Ook hoorde ik een lucht lek (vermoed het vacuum systeem) Maar ik heb 1 loze leiding naar de tank lopen ik dubbel check dit nog even wat het zou kunne dat het inhouden daar mee te maken heeft. De vorige motor had er een "egr" (?) systeem op zitten. deze is er nu van af. dus ik dicht die loze leiding nog even af.
Buiten dit allemaal heb ik de watertemp sensor van het dash vervangen door een nieuwe en ik heb ook meteen een nieuwe stekker aan de kabel boom gesoldeert. Nu heb ik weer temp weergave op het originele klokkenhuis. Deze komt nu dus niet boven het witten blokje uit
. Mijn aftermarket watertemp sensor zit trouwnes ook op de slang van radiateur naar thermostaat huis. Wellicht dat die daarom zo'n hogen temperaturen weergeeft....
misschien de sensor bij de verkeerde slang gezet.
Het enigste probleem wat ik nu nog heb is dat de auto inhoudt in de 3e tot en met de 5e versnelling boven de 3500rpm...op de snelweg 140 rijden gaat goed maar bij volgas loopt die op tot ong 150kmh daarna houdt de auto in en viel me op dat de turbo druk ook terug viel naar 0.3 bar.... ik ben druk in weer om uit te zoeken hoe en wat. (hint en tips zijn welkom
)
(ik moet donderdag weer werken dan post ik alle foto's wel
)