Zo tijd voor een update weer.
auto is eindelijk zover afgesteld dat die eindelik goed loopt en goed doortrekt. Wat bleek nou, de actuator was versleten. Door de slappe veer kreeg de computer de turbodruk slecht geregelt. Wat we nu gedaan hebben. Er zit een actuator op met een sterkere veer. De brandstof is nu afgesteld op de nieuwe injectors. En de turbo sruk staat stabiel op 0.7 bar. Dit is met de amalvalve afgekoppelt.
verder heft wouter er een "fuel cut defender" tussen gezet welke de computer laat denken dat de turbo druk niet boven de 0.6 bar uitkomt. Met de huidige opstelling en de 0.7 bar is de auto veilig afgesteld. Als ik de amalvalve aansluit heb ik een piek naar 1.1bar en zakt die terug naar 0.9 bar maar daar loopt de auto net iets the arm voor. Vandaar hebben we besloten de auto af te stellen op 0.7 bar welke gewoon veilig is.
Wouter heft nog verder gekeken waar het inhouden vandaan kan komen. En naar mate het redelijk harde tikken van de kleppen lijkt het er sterk op dat de nokkenas aan het verslijten is. Hier kan ik dus weer mee aan de slag. Ook omdat de 3e cylinder (van links naar rechts) 10bar compressie heft en de rest 11 bar. Maar ik heb nog een paar koppen liggen welke ik kan gebruiken. Dit is voor later. Voor nu, trekt de auto als een malle door ( ik heb de 190 ff aangetikt) de heen en terug reis was een wereld van verschil.
En nog meer goed nieuws ik heb mijn taxatie rapport binnen, en de auto is getaxeerd op een goede 7000euro
nu moet ik aleen nog even een youngtimer verzekering vinden en all risk verzekeren naar taxatie waarde