Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 19:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2015 21:50 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za jan 03, 2015 15:10
Berichten: 43
Woonplaats: Hoogkerk
Foto dan Afbeelding

Toch gelukt.

Alle deuren zijn op slot.
Maar heb 3 verschillende sloten (deurslot, contactslot en tankdop)
En kan de deursleutel niet meer vinden. Heb de deurslot op slot gedaan met de contactslotsleutel :lol: :x
Volgende keer even inbreken dus als ik de sleutel niet weer vind


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2015 21:03 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
netjes,dennis maar wederom niet gezien in venray :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 16:13 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
nee dat gaat ook niet als je er niet in komt :P hopelijk hem je hem snel weer open ;)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 17:02 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
:lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 21:45 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za jan 03, 2015 15:10
Berichten: 43
Woonplaats: Hoogkerk
Deursleutel lag in de auto gelukkig en had thuis nog een sleutel gevonden, dus ben net even heen geweest en hij kan weer open gelukkig
Donderdagavond gaat hij de weg op (op aanhanger) naar mijn werk voor de laatste dingen.

Probeer me maar te spotten op de n366, n33 en a7 rond uur of 18:00


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2015 19:59 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za jan 03, 2015 15:10
Berichten: 43
Woonplaats: Hoogkerk
Kleine update:

Hij loopt weer stationair maar wel te hard (+/- 1500, en naarmate hij warmer word loopt dit op tot rond de 1800 toeren.

Ik hoor hem wat onregelmatig draaien en als ik de stationair lager afstel slaat hij af.

Is dit met co- schroef en ontsteking verdraaien (tijdstip) nog wat te verbeteren? Hij ploft nog wel beetje en stinkt naar benzine. Denk dat hij wat te rijk staat.

Laatste loodjes wegen meestal zwaar zeggen ze.
Nou dat hoop ik niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2015 21:09 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 9:44
Berichten: 3002
Woonplaats: Stolwijk
Bij mijn XR3i is Co schroef met de klok mee armer, tegen de klok in is rijker (puur zuurstoftoevoer regeling).
Ik weet niet of je een stationair regelschroef hebt op je inlaat, maar die moet je ook bijstellen. Je ontsteking moet wel op tijd staan dan.

_________________
Focus 2.0 2003
RS1600i replica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 19:29 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za jan 03, 2015 15:10
Berichten: 43
Woonplaats: Hoogkerk
Motor word zodanig warm dat koelvin aanslaat en aan blijft. Temp. meter op dashboard blijft mooi halverwege.

Als ik na tijdje (10 minuten ongeveer) de motor uit doe, hoor ik lucht in de koelslangen borrelen en word het koelvloeistof uit het reservoir gegooid en de kleur word ook troebel ipv mooi groen, dit veranderd wel weer naarmate de motor weer afkoelt

Uitlaat rookt niet, maar stinkt erg naar benzine. Ik dacht dat de motor dus te rijk staat afgesteld, maar bij nog geen kwart verdraaiing van de co schroef (tegen de klok in voor minder) slaat de motor met opnieuw starten niet aan of slaat direct weer af. Als ik de schroef weer terug draai, blijft hij wel weer lopen. Stekker van de drukregelaar is er dan af. Kachel word wel warm maar niet zo warm als dat de koelvloeistof heet word (je brand aardig je handen, om maar over het uitlaatspruitstuk te zwijgen qua temperatuur).

Is het aannemelijk dat omdat het blok zo warm word de koppakking nu kapot is of zou dit meevallen. Waterpomp is vernieuwd samen met distributie (origineel ford).

Graag advies gevraagd want begin nu wel twijfels over deze auto te krijgen.

Wel alvast begonnen om de kop eraf te halen om te kijken of er schade is ontstaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 19:41 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Ik had eerst een koppakking lektest laten doen bij een lokale garage. Ze kunnen dan via een chemische substantie meten of er uitlaatgassen in de vloeistof zitten. de Co schroef op de luchtweger is alleen voor stationair Co en niet voor hogere toeren.

Verder meld je dat het uitlaatspruitstuk heel heet wordt, staat die dan wel goed op tijd, verkeerde timing kan ook tot een behoorlijk hete motor lijden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 19:42 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 9:44
Berichten: 3002
Woonplaats: Stolwijk
DennisRSTurbo schreef:
Ik dacht dat de motor dus te rijk staat afgesteld, maar bij nog geen kwart verdraaiing van de co schroef (tegen de klok in voor minder) slaat de motor met opnieuw starten niet aan of slaat direct weer af. Als ik de schroef weer terug draai, blijft hij wel weer lopen.


Je geeft hem nu dus minder zuurstof en is het mengsel te rijk. Daar valt hij van uit ja. Een kwart verdraaiing is héél veel, vergis je niet!

doubleD schreef:
De Co schroef op de luchtweger is alleen voor stationair Co


Die schroef zit op het gasklephuis toch?

_________________
Focus 2.0 2003
RS1600i replica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 20:04 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za jan 03, 2015 15:10
Berichten: 43
Woonplaats: Hoogkerk
Heb vandaag met stroboscoop lamp gekeken en onsteking stond ver voor de eerste merkteken op het kapje. Nu staat hij weer op 12 (zoals het dacht ik hoort). Liep in een keer een stuk lager stationair. Dus ik draai de schroef wel de verkeerde kant op? Ik heb een engels papier waarop staat anti clockwise for less. Dit is dus minder zuurstof? Dan verklaard dat al een hoop. Nu ik dit zo neer heb getypt is dat ook logisch. Het is puur de zuurstof die geregeld word inderdaad. Is het raadzaam om de koppakking sowieso te vervangen, deze was nog niet vervangen namelijk en heeft wel lang stil gestaan en is nu erg heet geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 20:23 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Er is een verschil tussen de stationair schroef en de CO schroef. de stationair schroef zit bij het gasklephuis de co schroef zit in de brandstof unit en wordt afgesloten door een boutje. De Co schroef bepaald eigenlijk alleen maar de stand van de luchtweger waar die tegen aan valt stationair.

Nu je de ontsteking op tijd hebt gezet zal je met de een co apparaat hem goed moeten afstellen op co, dan de stationair toerental goed stellen en nogmaals de ontsteking afstellen.

Koppakking kan je uit voorzorg doen ik vind het een best kostbare reparatie die wellicht niet noodzakelijk is. Je moet toch een koppakking, nieuwe kopbouten, olie, en distributie riem monteren. En laat je voor de zekerheid dan meteen de kop vlakken en afpersen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 20:58 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: za jan 03, 2015 15:10
Berichten: 43
Woonplaats: Hoogkerk
Distributie en waterpomp zijn echt net nieuw. Ik ken het verschil tussen de co en stationairschroef.

Wilde de kop wel laten afpersen inderdaad wil zeker weten dat hij niet gescheurd is ofzo. Maar dan zit ik nog met de kleppen en tuimelaars en stoters. Moet ik dit dan ook direct vervangen of word dat te? Klepsesls zijn wel vervangen.

Dan ook maar direct een scherpere nokkenas erin?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 23:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
stotters zou je kunnen bekijken,onderkant moet vlak zijn,niet hol
kleppen tja,zou eerst de compressie eens gaan meten,wel met warme motor,als deze alle 4 bijna hetzelfde zijn,mooi zo laten,niet als ze alle vier 3 bar aangeven natuurlijk he
scherpe nokkenas,tja welke


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort RST VAN
BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2015 15:51 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Ik zou persoonlijk geen componenten wijzigingen behalve als ze aantoonbaar stuk zijn totdat je het probleem hebt opgelost. Als je nu de kop meteen upgrade en je de problemen zijn niet over wordt het heel lastig bepalen of het aan de nieuwe onderdelen ligt of dat je toch nog een oud probleem hebt.

Volgens mij kan de cvh gevlakt worden zonder dat de kleppen eruit gehaald zijn, als je de tuimelaars demonteert staan alle kleppen dicht. Het revisie bedrijf kan dan ook meteen een lek test doen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling