Laatst kon ik even niet verder met de mk1 Orion en aangezien ik de beschikbare tijd toch nog nuttig wou besteden ben ik hier maar eens mee begonnen.
Alle benzine leidingen vervangen, verse benzine erin, starten, starten, shit doet niks. Bus remreiniger gepakt en daar starte hij direct op. Hij reageerde heel fel op het gas en ging wel heel makkelijk de toeren in dus ik denk dat er ook een lichter vliegwiel in zit. Toch maar weer zonder remreiniger geprobeerd en uiteindelijk een plof op benzine. Dat deed de Passat van een maat van me ook toen die de sleutel niet herkende. Dus maar kabels uitgezocht want er leek toch veel meer in te zitten dan nodig is. Er lijken 2 kabelbomen in te liggen en iets dat lijkt op een restant van een alarm.
Uiteindelijk de accu leeg gestart want opgeven wil je natuurlijk ook niet. Resultaat is dat de accu nu stuk is
en uiteindelijk doet die al meer als 1 plof dus ik denk niet dat er een alarm of PATS in de weg zit (sleutel heeft geen PATS). Maar meer dan een halve seconde lopen heeft die nog niet op benzine gedaan. Ik vermoed dat de injectoren stuk of vies zijn want benzine komt wel bij de injectorrail. Ook is er nog een kabel afgebroken van een accupool (na het bijladen dat dus niet wou omdat de accu stuk ging) dus misschien maakte die slecht contact. Althans daar hoop ik op. Als ik er komende week aan toe kom soldeer ik de boel weer bij elkaar en als dat niet werkt pak ik de injectoren van het losse RS2000 blok dat er ook nog steeds staat niks te doen
Hij staat overigens wat hoog/raar op de poten omdat er nog een assteun onder staat
De neus is in elk geval klaar om door de APK heen te gaan. Alle verlichtingsonderdelen zijn compleet maar ik ben nog wel opzoek naar nette stadslichten want ook degene die ik nu heb gaan niet goed met de morette koplampen die ik klaar heb liggen. Die dingen zijn al moeilijk te krijgen dus dan haal ik ook het spul wel op met beschadigde / kapotte bevestiginspunten.