De Mk3 Escort is verkocht aan Jelte. Hier was alleen nog even een nieuwe APK voor nodig. Beetje jammer dat dit nogal wat gedoe opgeleverd had waardoor ik geen vervoer meer had om met de Orion Mk1 bezig te gaan. Uiteindelijk de Escort voor 5 tientjes door de APK gekomen en direct de dag erop aan Jelte verkocht.
Ray had me nog getipt over een Orion waar hij was bij gaan kijken. Hij heeft hem niet gekocht dus toen ben ik erop gesprongen want een Orion wekt toch altijd mijn interesse. En als die dan ook nog diamond white is, dan moet ik mezelf toch echt in houden. Zo gezegd, zo niet gedaan. Het ding stond vlak bij Jelte dus de Escort naar Jelte gebracht en vervolgens samen bij de Orion wezen kijken. En nu staat die hier
Ding is nog bijzonder hard voor een Mk5 Escort basis. Op veel plekken waar die doorgerot had moeten zijn, is hij nog hard. Bodem lijkt ook nog kogelhard. Uiteraard heeft hij zijn plekjes wel (wielkast links achter zit een gaatje in) maar grotendeels valt het reuze mee. Met een beetje werk gaat die nog heel wat jaartjes mee.
Vandaag even met een mequiars goedje de auto gepoetst en daarna in de wax gezet. Nu glimt hij weer mooi
De stootstrips en de lak daaronder op de deuren horen dezelfde kleur te hebben als de bumpers, maar helaas is dit wit geverfd in de verkeerde kleur.... Dit zal vanzelf weer een keertje donkergrijs gemaakt worden want dit ziet er niet echt mooi uit...
Verdere plannen zijn kleppen stellen en voor de rest wil ik hier eigenlijk weinig tot niks aan gaan doen. Heb nog wel een nette zwarte RS2000 bultenkap liggen maar ik denk dat ik deze liever origineel houd... eerst andere projecten afmaken voordat hier echt dingen aan aangepast zullen worden.