Afgelopen weekend naar de Nordschleife geweest, om de RS daar even uit te laten.
Helaas viel dit enorm tegen, omdat ik mijn Mk 7 2.0 Zetec gewend was, waarmee ik gewoon keihard over de baan kon.
De RS dweilt als een natte krant, wegligging is beroerd en de korte versnellingen zorgen ervoor dat je enorm veel schakelen moet, wat de snelheid niet ten goede komt. Moet er wel bij zeggen dat de RS niet verlaagd is en waarschijnlijk na 225.000KM nog op orginele veren + schokkers staat.
S'morgens vroeg om 10:00 de baan op gegaan om vervolgens na een kilometer of 5/6 tot stilstand te komen. Ik kon geen gas meer geven omdat er borgclip/moer/ring oid van de gasklep afgelopen was. Resultaat ; kabel met halve maan en al kompleet van de gasklep af.... daar sta je dan
De RS afgesleept, en bij de berger druk aan het sleutelen gegaan. De Gasklep lag uitelkaar, (2 veren, en 2 plastic ringen waarvan ik er een terug vond boven op de versnellingsbak)
Gelukkig had ik zelf gereedschap bij me, en kon met behulp van een beetje creatief nadenken alles weer in elkaar zetten. Van de berger een ander klipje gekregen, deze pastte er net omheen, nog geborgd met de een trekbandje en gaan met die..... RS
Later op de dag nog 2 ronde's gereden, en zondag nog een regen ronde... al met al een super weekend maar de volgende keer gaat de 2.0 Zetec weer mee, daar kan een RS niet tegenaan