Goededag .
Ik heb een escort RS2000 aangeschaft 3 maanden geleden .
Helaas kwam ik erachter dat deze wel een aantal mankementen had .
Onder andere
Koelventilator die niet aanslaat als de temperatuur omhoog gaat .
Geen condensator want deze escort heeft airco .
Geen aircoleidingen .
En de steunbalk waar de radiator op komt , die is goed geroest.
Helaas kan ik niet meer aan deze onderdelen komen .
Heb de dealer ook gecontacteerd maar zonder resultaat helaas .
Ik hoop hier dat ik wel hier adviezen en tips kan krijgen .
Alvast erg bedankt !!
Escort RS2000
-
- Forum Lid
- Berichten: 1446
- Lid geworden op: di jun 20, 2017 19:20
Re: Escort RS2000
Burak
Ik zou zeggen ,spit mk6/7 helemaal door,al jouw mankementen komen aan bod daar en ook het technische topic,zit zoveel info in.
Kan j steunbalk niet gelast worden???
Koelventilator,airco enz alles is al beschreven,ik kan niet zeggen welke pagina enz,ik ben kenner mk5.(dzbx27)
Ik zou zeggen ,spit mk6/7 helemaal door,al jouw mankementen komen aan bod daar en ook het technische topic,zit zoveel info in.
Kan j steunbalk niet gelast worden???
Koelventilator,airco enz alles is al beschreven,ik kan niet zeggen welke pagina enz,ik ben kenner mk5.(dzbx27)
Re: Escort RS2000
Ik heb je posts in de technische sectie weggehaald.
Ze waren identiek aan je post hier, het is beter om alles centraal te houden in dat geval.
Verder, de jongste Escorts zijn ondertussen ruim 20 jaar oud, dus nieuwe onderdelen bij de dealer buiten onderhoudsspul is vaak niet meer beschikbaar.
Autodoc, Winparts etc. verkopen wel veelal nog onderhoudsdelen.
De rest zul je tweedehands moeten zoeken. (bijvoorbeeld via marktplaats, Facebook, of onze eigen marktplaatssectie).
Er staan bijvoorbeeld momenteel 2 Escorts op de Venyard in Rosendaal, daar kun je zelf onderdelen vanaf demonteren.
Van de mk5/6/7 ken ik het technische aspect niet zo goed, maar lijkt me dat een beetje handige garagist toch wel zou moeten kunnen uitvogelen waarom je ventilator niet werkt.
Eventueel een vraagbaak er bij kopen en dan de electrische schema's nalopen.
Ze waren identiek aan je post hier, het is beter om alles centraal te houden in dat geval.
Verder, de jongste Escorts zijn ondertussen ruim 20 jaar oud, dus nieuwe onderdelen bij de dealer buiten onderhoudsspul is vaak niet meer beschikbaar.
Autodoc, Winparts etc. verkopen wel veelal nog onderhoudsdelen.
De rest zul je tweedehands moeten zoeken. (bijvoorbeeld via marktplaats, Facebook, of onze eigen marktplaatssectie).
Er staan bijvoorbeeld momenteel 2 Escorts op de Venyard in Rosendaal, daar kun je zelf onderdelen vanaf demonteren.
Van de mk5/6/7 ken ik het technische aspect niet zo goed, maar lijkt me dat een beetje handige garagist toch wel zou moeten kunnen uitvogelen waarom je ventilator niet werkt.
Eventueel een vraagbaak er bij kopen en dan de electrische schema's nalopen.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Escort RS2000
koelventilator: temp schakelaar of zekeringskast probleem. maar springt pas op als de naald bijna in het rood komt. dus lang genoeg gewacht?
steunbalken zijn typisch verroest: zandstalen en lakje verf.
als je de airco terug werkend wil krijgen ben je 1000 euro kwijt. en heb je dat nodig? hier en daar verschijnen er op ebay nog originele leidingen van ford.
ik zou het volledig demonteren.
steunbalken zijn typisch verroest: zandstalen en lakje verf.
als je de airco terug werkend wil krijgen ben je 1000 euro kwijt. en heb je dat nodig? hier en daar verschijnen er op ebay nog originele leidingen van ford.
ik zou het volledig demonteren.
Re: Escort RS2000
gebruikte airco leidingen moet je niet kopen. die zijn bij een rs allemaal te hard gecorrodeerd aan de verbindingen. niet meer lekvrij te krijgen. want deze lopen langs de onderkant van de auto aan de koelventilator. zowat het natste plekje van de auto.