Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 0:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 16:26 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 04, 2014 9:35
Berichten: 232
Ik was toch wel benieuwd wat er nu waar is van het verhaal rond de tuning van het blok en wat daar uiteindelijk van over was.
Nu was er via de FMCN een tuningsdag georganiseerd bij DTC in Enkhuizen.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd op de Ezzy daar ook op de dyno mocht, dit was geen probleem.

En zo geschiedde
Afbeelding

Ik kan je vertellen, het doet best wel pijn als iemand anders je schatje in de toerenbegrenzer jaagt.

Maar van de uitslag stond ik wel te kijken, samen met iedereen eromheen.

Afbeelding

En dat met een bijna standaard uitlaat met kat, dus er zit nog meer in.

Ik ben happy.

_________________
'94 RS2000 'Ezzy', Java blue,
'00 Mondeo 1.8 platinum wagon, Medium steel,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 16:38 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
kan je hem ook uitleggen? ik zie een motorvermogen wat lager is als het genormaliseerde vermogen. Wat bedoelen ze daar precies mee. Hebben ze een standaard afwijking op de bank of zo die ze dan laten zien. En ik vind het best veel wat je zou verliezen in de versnellingsbak, je raakt bijna 40pk kwijt daar.

edit: helemaal vergeten te roepen dat het wel een mooi resultaat is :like: :like:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 17:49 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 04, 2014 9:35
Berichten: 232
Ik kan het iniedergeval proberen, ben er zelf ook niet in thuis.
Het verschil zit hem in dat er meerdere runs zijn gedaan en het motorvermogen van 160,2 pk is het gemiddelde van de meerdere runs en de 165'2 is de absolute piek die berijkt is.
De eerdere runs zijn of afgebroken of niet gelukt, dit door wielspin of een ingrijpend ASR/TC?, er ging iniedergeval een lampje knipperen en de auto werd getemd, systeem.

Het is inderdaad een hoog verlies in de aandrijflijn, bijna 27%, dit heeft ongetwijfeld te maken met slijtage, oude olie en een hoorbaar druklager. Het gemiddelde ligt volgens mij tussen de 14 en 20% verlies, maar pin mij daar niet op vast.

_________________
'94 RS2000 'Ezzy', Java blue,
'00 Mondeo 1.8 platinum wagon, Medium steel,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2016 21:48 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do jan 03, 2013 13:30
Berichten: 218
Woonplaats: Rotterdam/Schoonhoven
Best netjes voor een oud beestje :).
Zijn der in ieder geval meer dan fabrieksaf.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 19:53 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 04, 2014 9:35
Berichten: 232
Het word weer eens tijd voor een update hier.

Afgelopen vakantieperiode weer redelijk bezig geweest met het beestje.

Om te beginnen met de uitlaat, de blerpijp die eronder zat was ik toch wel een beetje zat, dat ding was ook veel te zwaar voor de rubbers en bleef tegen de auto klapperen.

Dus maar een afspraak gemaakt met Nik van NM-parts om er iets fatsoenlijks onder te zetten.
Ik moet zeggen ik kan iedereen aanraden om naar hem toe te gaan als je een custom pijp eronder wil, het belangrijkste voor hem is dat de klant tevreden is.
Hij heeft dan ook de grootste moeite gedaan voor mij om een sierstuk met rolled out rand te krijgen, welke helaas nog niet binnen is.
De uitgangspunten waren zo simpel nog niet, bij normaal gebruik wilde ik de uitlaat nagenoeg stil tot nauwelijks hoorbaar hebben, terwijl die bij doorrijden wel lekker moet brullen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verder heb ik ook een setje stoelen weten te bemachtigen welke vorig jaar opnieuw bekleed zijn, omdat het schuim in de oude begon af te brokkelen, de stevigheid eruit is en er wat instapschade aanzit geen overbodige luxe.
Dit kwam eruit;
Afbeelding

Ook nog een flink schrikmoment gehad, bij het plaatsen van de grotere remmen is er blijkbaar een bout niet goed vastgezet waardoor deze is uitgelopen.
Hierdoor brak de andere af en is de klauw in de velg geslagen en is het fusee krom geraakt
Afbeelding

Verder heb ik de verlichting zo aangepast dat de grootlichtfuntie van de H4 lamp ook meewerkt en de lampen van het originele grootlicht vervangen door high power leds

Dimlicht;
Afbeelding

Grootlicht;
Afbeelding

Ook heb ik wat stylingdingetjes gedaan.
Ik heb bussen tussen de motorkap en scharnier gezet zodat deze aan de achterkant iets omhoog staat, dan kan de warmte ook wat beter weg onder de kap

Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik een bumperlip van een Laguna 1 gemonteerd, anders lijkt de voorbumper zo hoog vergeleken met de rest.
Afbeelding

Verder nog een leuk tipje voor de rest hier, de brilhouder uit dezelfde Laguna past prima in de Escort
Afbeelding

En eindelijk zit er nu eens fatsoenlijke audio in.

Verder ga ik maar weer eens sparen om de rest aan te pakken/verbeteren.

Todo list:

-Koppeling vervangen
-Alle motorsteunen/baksteunen vervangen voor vibratech
-Eindelijk de body eens aanpakken
-Ander inlaattraject met carbon airbox of ITB's twijfel...
-Alles in de powerflex zetten
-Setje GAZ coilovers monteren
-Blokrevisie/2.3 conversie, maar dat is echt toekomstmuziek

_________________
'94 RS2000 'Ezzy', Java blue,
'00 Mondeo 1.8 platinum wagon, Medium steel,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 20:13 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Mooi zo de uitlaat!

Oei, jammer van de remklauw!! Is er verder geen schade aan de velg? Kon je de auto nog wel makkelijk tot stilstand brengen? :shock:

Ik heb zelf ook motor- en baksteunen van Vibra Technics daardoor zit er vrijwel geen beweging in de motor tijdens het rijden! Heb de stugste variant gekozen toen... Zo te zien komen er veel leuke upgrades aan. :like: :like:
Ondanks ik een MK3 heb ben ik zeer te spreken over mijn GAZ schroefset, echt een aanrader! :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 20:26 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 04, 2014 9:35
Berichten: 232
kev1n schreef:
Mooi zo de uitlaat!

Oei, jammer van de remklauw!! Is er verder geen schade aan de velg? Kon je de auto nog wel makkelijk tot stilstand brengen? :shock:

Ik heb zelf ook motor- en baksteunen van Vibra Technics daardoor zit er vrijwel geen beweging in de motor tijdens het rijden! Heb de stugste variant gekozen toen... Zo te zien komen er veel leuke upgrades aan. :like: :like:
Ondanks ik een MK3 heb ben ik zeer te spreken over mijn GAZ schroefset, echt een aanrader! :)


Er zit een mooie streep aan de binnenkant van de velg waar de coating af is, maar dit valt nauwelijks op onder de auto.
Niet dat ik er daardoor minder zuur van ben....
Gelukkig reed ik niet harder dan 20kmpu, het spul sloeg behoorlijk vast waardoor de auto uit zichzelf al behoorlijk afremde en naar rechts richting de sloot trok, verder heb ik hem met de handrem tot stilstand gebracht.

Goed om te horen dat jij daarover tevreden bent, het wat eigenlijk de bedoeling dat ik het spul al besteld zou hebben, maar je zal net zien dat het allemaal even anders loopt.

_________________
'94 RS2000 'Ezzy', Java blue,
'00 Mondeo 1.8 platinum wagon, Medium steel,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 20:32 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
1.8 Zetec schreef:
kev1n schreef:
Mooi zo de uitlaat!

Oei, jammer van de remklauw!! Is er verder geen schade aan de velg? Kon je de auto nog wel makkelijk tot stilstand brengen? :shock:

Ik heb zelf ook motor- en baksteunen van Vibra Technics daardoor zit er vrijwel geen beweging in de motor tijdens het rijden! Heb de stugste variant gekozen toen... Zo te zien komen er veel leuke upgrades aan. :like: :like:
Ondanks ik een MK3 heb ben ik zeer te spreken over mijn GAZ schroefset, echt een aanrader! :)


Er zit een mooie streep aan de binnenkant van de velg waar de coating af is, maar dit valt nauwelijks op onder de auto.
Niet dat ik er daardoor minder zuur van ben....
Gelukkig reed ik niet harder dan 20kmpu, het spul sloeg behoorlijk vast waardoor de auto uit zichzelf al behoorlijk afremde en naar rechts richting de sloot trok, verder heb ik hem met de handrem tot stilstand gebracht.

Goed om te horen dat jij daarover tevreden bent, het wat eigenlijk de bedoeling dat ik het spul al besteld zou hebben, maar je zal net zien dat het allemaal even anders loopt.

Oke, dat valt dan mee, gelukkig ging het nog niet zo hard!! Welke versie Powerflex rubber wil je kopen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 20:37 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 04, 2014 9:35
Berichten: 232
kev1n schreef:
1.8 Zetec schreef:
kev1n schreef:
Mooi zo de uitlaat!

Oei, jammer van de remklauw!! Is er verder geen schade aan de velg? Kon je de auto nog wel makkelijk tot stilstand brengen? :shock:

Ik heb zelf ook motor- en baksteunen van Vibra Technics daardoor zit er vrijwel geen beweging in de motor tijdens het rijden! Heb de stugste variant gekozen toen... Zo te zien komen er veel leuke upgrades aan. :like: :like:
Ondanks ik een MK3 heb ben ik zeer te spreken over mijn GAZ schroefset, echt een aanrader! :)


Er zit een mooie streep aan de binnenkant van de velg waar de coating af is, maar dit valt nauwelijks op onder de auto.
Niet dat ik er daardoor minder zuur van ben....
Gelukkig reed ik niet harder dan 20kmpu, het spul sloeg behoorlijk vast waardoor de auto uit zichzelf al behoorlijk afremde en naar rechts richting de sloot trok, verder heb ik hem met de handrem tot stilstand gebracht.

Goed om te horen dat jij daarover tevreden bent, het wat eigenlijk de bedoeling dat ik het spul al besteld zou hebben, maar je zal net zien dat het allemaal even anders loopt.

Oke, dat valt dan mee, gelukkig ging het nog niet zo hard!! Welke versie Powerflex rubber wil je kopen?



Ik twijfel nog, ben bang dat het met zwart echt een stuiterbak word.
Maar ik lees ook steeds meer verhalen dat de gele/paarse niet heel erg lang meegaan.

_________________
'94 RS2000 'Ezzy', Java blue,
'00 Mondeo 1.8 platinum wagon, Medium steel,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 20:51 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
1.8 Zetec schreef:
Ik twijfel nog, ben bang dat het met zwart echt een stuiterbak word.
Maar ik lees ook steeds meer verhalen dat de gele/paarse niet heel erg lang meegaan.

Ja, zwart is echt heel stug, je voelt werkelijk alles, dat heb ik nu ook. Maar hij ligt als een kart op de weg zo! Mijn broertje heeft een Puma met gele/paarse rubbers, en dat is ook al erg merkbaar, als je nog een klein beetje comfort wilt zou ik daar voor gaan. :lol:
Anders moet je eens een stukje meerijden in mijn Escort dan weet je een beetje waar je rekening mee kan houden. :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 21:25 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 04, 2014 9:35
Berichten: 232
Ik heb nu een vaste verlaging van 6cm eronder met instelbare Koni's.
Als ik die op stug zet, dan ben ik blij als ik van de klinkerwegen afben, alles stuitert al door de auto heen.
Zet ik ze op de comfi stand merk ik bij normaal rijden vrij weinig van stuiteren oid.
Ik denk toch dat ik voor de zwarte ga, als je iets doet, moet je het goed doen.
Ook heb ik het voordeel dat de Escort een hobbyauto is en nauwelijks voor de dagelijkse ritten word gebruikt, dus het mag best een beetje stug zijn.

_________________
'94 RS2000 'Ezzy', Java blue,
'00 Mondeo 1.8 platinum wagon, Medium steel,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 21:37 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
1.8 Zetec schreef:
Ik heb nu een vaste verlaging van 6cm eronder met instelbare Koni's.
Als ik die op stug zet, dan ben ik blij als ik van de klinkerwegen afben, alles stuitert al door de auto heen.
Zet ik ze op de comfi stand merk ik bij normaal rijden vrij weinig van stuiteren oid.
Ik denk toch dat ik voor de zwarte ga, als je iets doet, moet je het goed doen.
Ook heb ik het voordeel dat de Escort een hobbyauto is en nauwelijks voor de dagelijkse ritten word gebruikt, dus het mag best een beetje stug zijn.

Dan zou ik ook voor de zwarte rubbers gaan! :like:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 19:27 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7309
Woonplaats: Veluwe
Heb je nog een foto van het uiteindelijk Sierstuk Danny?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Zetec's RS2000
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 6:31 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 04, 2014 9:35
Berichten: 232
Niek-V schreef:
Heb je nog een foto van het uiteindelijk Sierstuk Danny?



Ja, die heb ik wel, helemaal vergeten om die hier te uploaden :oops:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

_________________
'94 RS2000 'Ezzy', Java blue,
'00 Mondeo 1.8 platinum wagon, Medium steel,


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling