Vorige week bij Niek langs geweest om de spullen van zijn rode sloper op te halen
Ik heb bij hem weggehaald (nogmaals bedankt Niek
)
- Mk.7 spiegels
- RS voorbumper met Laguna-lip
- Recaro interieur (met betere speakers in de deurpanelen
)
- Skirts
- Pookknop met blauw schakelschema
- Grilletje met gaas
Eenmaal weer thuis de boel eens even een beetje voor de look lopen passen bij m'n loods:
Toen verder gegaan met het zootje schoonmaken (alles onder de modder) en in de schoolbordverf te zetten. De knippers en mistlampen in deze bumper waren echt heel slecht, dus die heb ik gewisseld met die van de witte RS bumper die ik eerder ophaalde.
Toen kreeg ik op m'n werk nog een een of andere bodemplaat van een Seat Ibiza/Skoda Fabia te pakken en besloot deze nog ónder de Laguna lip te klieren als taartschep. Resultaat?
Dit is natuurlijk nog fouter dan fout, maar wat past er beter bij mijn Escort dan dat?? Afijn, gistermiddag de bumper overgezet met als resultaat dubbele knipperlichten, grille met verstralers, mistlampen én als afsluiter een veel, maar dan ook veel te lage bumperschep (heb al 4 cm verlaagd voor..) En nu had ik nog wel 2 cm tot het asfalt;
En toch proberen te rijden natuurlijk. Eerste drempel was al bingo, en bij snelheden boven de 80 drukte de schep tegen de weg met als gevolg een akelig geluid en wijzende mensen. De woonwijk kwam ik al helemaal niet in (achteruit
) en dus heb ik besloten de schep er onder vandaan te halen en toch even flink aan te passen.
De skirts en spiegels ga ik binnenkort monteren, evenals de RS motorkap met doorgelaste booskijkers. Daarvoor wacht ik nog op een ander motorkapslot trouwens.
Dan wilde ik als laatste nog een paar kleine vraagjes stellen hier;
- Hoe haal je een deurpaneel los zonder de raamslinger te nekken? (Niek deed dit heel professioneel voor door ze voor het gemak kapot te rukken, dus nu weet ik het nog niet
)
- Hoe zitten de spiegels precies vast?
En mijn speciale topic voor de koplampen met andere stekkers enz. is hier eveneens te vinden.