Update`tje
Afgelopen tijd wel eens last, dat er af en toe een drupje ATF op de grond lag.
Af en toe is dat niet erg, maar 1 keer tijdens file, begon ie flink te lekken, en dat verbrande op de uitlaat.
Toen gestopt, en af laten koelen, en probleem opgelost.
Later ging het weer dagen goed, maar zodra t weer wat warmer werd, en t verkeer niet meer zo snel ging, same problem.
Onderzoeken dan maar.
De voorste keerring van de bak, achter de koppelomvormer lek.
Snel als kan maar wat aan doen, want als ik een keer rijd, en hij zou hard lekken en daardoor blijft er teweinig olie over, loopt bak zo kapot, of verbrand ie.
Besteld, met meteen een pakking en filter, en we konden aan de gang.
Ook had ik een losse oliekoeler besteld. Zo blijft ie makkelijker op temperatuur, dan wanneer ie de originele koeler in de radiateur gebruikt.
Koelvloeistof is minimaal 90 graden, dus de olie ook. Dan is de stap naar te hoge ATF, nog maar klein. Zeker als koelvloeistof temp in file ook nog wat omhoog gaat.
Gisteren mee bezig gegaan. Half 7 begonnen, en zo opt gemakje, bezig geweest. Bak eronder uit, plan eronder weg, koppelomvormer eruit, keerring vernieuwd, filter vervangen, en alles weer terug. Half 1, was alles weer klaar, gevuld en wel.
Had ook nog een nieuwe originele snelheidssensor gekocht, aangezien mijne dr mee was gestopt.
Viel niet tegen, zeker niet, als je nagaat dat die lomp zware bak niet heel handig was om eronderweg te halen, als auto op assteuntjes staat.
Maar alles weer terug, en hij rijd weer top