Goed.
Ik ben weer in het bezit van een cabrio. Het is een XR3i uit 1988 met multipoint injectie en een geregelde katalysator, dus met lambdasonde. Hier mag ik Rotterdam mee in.
Het is een klein opknap project. Ik ga het niet zo grondig aanpakken als sommige anderen hier, maar hij moet wel een beetje aandacht hebben.
Een paar (min)punten:
-Heeft een klapper gehad aan de achterkant, zit een nieuwe bumper op.
-Overal kleine roestplekjes in de lak.
-Dorpel is rechts achter aan de buitenkant rot maar niet helemaal door.
-Uitlaat lekt bij middendemper en op aansluiting katalysator/voorpijp.
-Dak is aan vervanging toe. zucht.
-Schade rechtsachter bij wielkast en deur rand.
Een paar pluspunten:
-Zit een nieuwe radiateur in.
-Riemen zijn 2 jaar geleden gedaan en daarna zijn er maar een paar honderd km bij geschreven
-Alle raamrubbers zijn in zeer goede staat.
-Interieur is zéér netjes, alleen de stoelen zijn uitgezakt.
-Heb er aardig wat bruikbare reserve onderdelen bij gekregen.
-Veel vliegroest maar verder overal keihard.
Bij aflevering deden de knipperlichten het niet, de schakelaar was ten einde. Reserve schakelaar erop en alles deed het.
Wat ik wil dat er aan gaat gebeuren:
-Nieuw stukje dorpel.
-Nieuwe transmissie olie.
-Bougies, bougiekabels, rotor en verdeelkap.
-Bijwerken van alle roestplekjes.
-Nieuwe uitlaat
-Misschien een nieuw dak (even flink sparen).
-Misschien bijwerken van de schade door een herstelbedrijf ter zijner tijd.
-Nieuwe klephoedjes.