Beste Jelte,
Dank voor je antwoorden!
Ik heb rond de accubak gekeken en schoongemaakt en zag er 'hard' uit, moet nog even tijd vinden om onder de accu te kijken.
Hoop dat dit net zo goed is.
Ik zal je tip van het oliepeil in de versnellingsbak ook opvolgen, dit doe ik van het weekend even bij iemand op de brug.
Zo op straat is nogal lastig (rugklachten), maar als het niet anders kan, dan moet het wel ff, haha.
Trillen in de 1e en 2e versnelling is al vaak tijdens het optrekken, het resoneert echt met de motor mee, laat ik maar zeggen.
Als je bij deze snelheid in het loopvlak van de band zou hebben, zou het klinken als bonk-bonk-bonk.
Het is echt resoneren op een hogere frequentie, met een hard geluid, best irritant.
Heeft 'ie alleen met optrekken, verder niet. Alsof er in het dashboard wat trilt, of iemand zei ook al iets over motorsteunen?
Wat zou dat kunnen zijn, dat de motor los ligt? Hoop het niet.
Betreft de carburateur, ik denk dat ik je tip ook maar ga opvolgen voor wat betreft de ontsteking.
Iemand enig idee, waar ik een stroboscoop kan lenen/kopen (bij kopen, liefst een simpel/betaalbaar ding).
Ik had altijd toegang tot een garage met al dat soort gereedschap, maar dat heb ik helaas niet meer.
Dat maakt het afstellen wat makkelijker, neem aan dat ik op het vliegwiel kan kijken om het BDP uit te zoeken/af te stellen?
Bij mijn Volvo's had ik een open stukje in het vliegwielhuis en kon ik ze zo afstellen, maar meestal ff op gehoor en zat altijd goed.
Deze Fords ken ik niet en is dus nieuw voor me.
Afijn, dus dat wordt:
- oliepeil versnellingsbak controleren
Vervangen:
- verdelerkap
- rotor
- bougie's
- bougie-kabelset
- op tijd zetten
En dan zien we wel ff verder?
Ik zal even kijken of ik een plaatje heb of een vergelijkend plaatje.
De motor lijkt hier op, exact, alleen de randzaken in het ruim zijn in spiegelbeeld (zal komen doordat dit een UK-versie is?)
Groeten Alex.