jelte schreef:
Eindelijk,heul mooi resultaat
Wist niet dat het een 4x4 was
Haha, ik ook niet, maar nu wel!
Heb eindelijk een stillere uitlaat on de de Escort!
De oude situatie:
Nieuwe demper (die ik al meer als een jaar geleden gekocht had)
Ff passen en daarna op deze plek gehangen
Hij hangt veel hoger dan de oude uitlaat, veeeel beter vind ik!
Het sierstuk zit er nog niet op. Doordat de demper zo hoog hangt moet die een beetje gebogen worden zodat hij weer mooi uitkomt in de uitsparing. Voor nu zit er een 90 graden bocht op die naar beneden richt.
Het geluid is nu veel minder donker en je hoort de carburateurs nu veel meer, ik ben er heel blij mee eigenlijk. Nu hoef ik denk geen oordoppen meer in
Hier twee video's van het geluid!
https://photos.app.goo.gl/p7c4PrfZWD8FTVDP7https://photos.app.goo.gl/ZbHz1LubcDyehi15AIk heb een aparte toerenteller gekocht om toch eens te kijken of de tellerbak wel klopte... Maar het blijkt nu dat die niet heel precies is.
3000 toeren op de teller in de tellerbak stond gelijk aan 4000 toeren op de andere teller. Maar het was wel zo dat bij lagere toeren alles dichter bij elkaar lag... Hmm het zou toch niet kunnen zijn dat de oude motor daarom nooit verder in de toeren wilde?
Tussendoor ben ik af en toe bezig met deze S1 body kit, heb m gekocht uit Engeland. Met heeeeel veel lagen verf en scheuren en wat eigenlijk niet... Misschien ooit voor een 2e project
En heb een nieuwe visor gekocht voor m'n helm!
Verder heb ik nog een paar probleempjes met de motor die denk ik wel snel op te lossen zijn.
1. Met een koude motor blijft de motor vrij lang hangen in de toeren voordat hij weer naar beneden gaat. Nu dacht ik dat dit een vacuum lek was, maar ik heb de pakkingen tussen de carburateurs en de inlaat vervangen (omdat ik daar een verschil in toeren merkte met remmenreiniger spuiten) maar dit bleek het toch niet te zijn. Nadat de motor warmer geworden is wordt het probleem ook minder, maar het is nooit helemaal weg, want tussen het schakelen door blijft het toerental ook even wat hoger staan. Na dat ik even op het gas ga en vervolgens bijna tot stilstand kom en de koppeling in trap zakken de toeren te ver terug waardoor hij af en toe af slaat. Het heeft wel de symptomen van een vacuum lek denk ik. Misschien moet ik even alles dubbel checken...?
2. Na een kort stukje rijden lekt er benzine vanuit de carburateurs tussen de inlaat en de body van de carburateur, bij nummer 80 op deze tekening. Ik denk dat dit te maken heeft met de benzine druk die iets te hoog staat? Tijdens het afstellen hebben we hem wat hoger gezet, maar nooit terug gezet naar de (standaard) 3 bar. Hij staat nu denk op zo'n 3.5 bar. Zou dat het kunnen oplossen misschien?
3. En in de bochten houd de motor wat in (haperen) maar als je weer op een recht stuk bent loopt hij weer perfect. Dit zou geloof ik ook aan de benzine druk kunnen liggen omdat (van wat ik gelezen heb) de air correction jets 'verdronken' worden in benzine?
Ik heb nu wel een paar stukjes gereden met de nieuwe motor en de auto is nu zo snel, niet normaal!!