De Orion die ik laatst heb opgehaald zat dus een tik in de motor bij hogere toeren. Inmiddels is de olie en filter al ververst. Dit heeft alleen niks uitgehaald (ik had hoop dat de oude olie 5w30 was, dit bleek alleen niet het geval). Kleppendeksel eraf gehad en tot de conclusie gekomen dat de olie beurten niet altijd op tijd zijn geweest....
Dus de boel geflushed en een dag later weer. Met als resultaat dat de tik nu weg is op koude motor. Heb het flushen nog maar wat extra tijd gegeven door er afgelopen weekend dik 700km mee te gaan rijden (1:16,5 valt me niks tegen). Maar geen verschil.
Ik lees dat de klepstoters kunnen gaan tikken bij slecht onderhoud, maar kan dit de reden zijn dat die alleen met een warme motor tikt? Of kan ik het probleem beter ergens anders zoeken?
Dacht er zelf aan om de boel over een tijdje nog een keer te gaan flushen maar ben natuurlijk wel benieuwd of iemand hier nog een ander idee bij heeft. Continu maar blind blijven flushen lijkt mij de oplossing niet. En wat zonde van de olie en filters.