Blijkbaar was het meer dan alleen vocht van het natte najaar dat er in de auto terecht was gekomen. Dat ik hem uit de stalling haalde groeide er nog net geen paddenstoelen op het tapijt. nadere inspectie bleek er na 3 maanden binnen staan nog steeds een laag water in de reserve wielbak te staan.
Dat water heeft hem geen goed gedaan. er is behoorlijk wat roestvorming in de kofferbak en helaas ook op de achter schermen. vandaag zat het weer mee en had ik een paar uurtjes "over" en ben ik maar eens met de kom borstel gaan spelen. natuurlijk weer een gat gevonden, dus binnenkort het las apparaat ook maar uit het vet trekken. Als ik naar de achterlichten kijk of eerder rond de achterlichten dan moet het wel daar vandaan komen. Nadat ik de boel redelijk schoon had alles lekker ingesmeerd met een roest omvormer om het proces in ieder geval te vertragen en voor de avond maar even goed afgeplakt.
zo begon ik.
een gat
ingesmeerd
ingepakt
Planning is zo snel mogelijk er een goede primer op smeren dat alles beschermd is. De kleine gaatjes dichtsmeren met JBweld, grote gat uitslijpen en nieuw stuk inzetten. De achterlichten pogen te fixen en anders een ander setje scoren zodat het daar niet meer lekt. Dan een coating in de kofferbak spuiten/smeren die normaal in pickup truck bedden gaat zodat het er in ieder geval niet snel weer gaat roesten mocht er toch nog lekkage optreden.