Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 19:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jul 29, 2019 13:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Een splitpen rot echt niet 'zomaar ineens' weg. Als je maar altijd een nieuwe gebruikt nadat je m los hebt gehad, dan zijn ze betrouwbaarder dan die nylon moeren. Daar moet je overigens altijd een nieuwe moer gebruiken na het los halen. Heb zelf namelijk een soortgelijk incident mee gemaakt met een ander deel van de ophanging, waardoor ik ook bijna in de sloot geraakte, en dat was met een zo'n zelf-borgende moer.

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen Sander!

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: za aug 03, 2019 8:08 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Nylock moeren zijn ondertussen bestelt, en ondertussen maar eens een experimentje gedaan wat al een tijdje in mn achterhoofd rondspookte.

Je hebt heckblendes voor de mk3, maar die sluiten eigenlijk niet mooi aan bij de achterlichten, en je moet de kentekenplaat verplaatsen.
Ik wil dr een die netjes aansluit, en dezelfde vorm heeft als de achterlichten. daarom maar eens wat opgetekend. Mijn 3d-printer is 30x30x40 cm, dus moet ik m in 2 delen printen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sluit nog niet helemaal netjes aan, maar begint wel al te lijken op wat ik wil hebben.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 11:17 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
dit staat toch wel heel cool 8-) De Orion Mk2 Ghia heeft dit ook maar dan veel dunner

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 11:39 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
ZeroLWD schreef:
dit staat toch wel heel cool 8-) De Orion Mk2 Ghia heeft dit ook maar dan veel dunner

Ik dacht dat die aftermarket was, niet origineel.
De versies die voor de Escort beschikbaar waren zijn altijd vlak, en dat vond ik te saai, dus gaan we dr dit van maken 8-)

Ondertussen 2 versies verder, en dit lijkt het eindresultaat te gaan worden. Nu nog de 2 helften aan elkaar vast zetten, beetje glad maken, en spuiten.
totale printtijd voor het hele ding: ongeveer 52 uur

Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 12:34 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Het heeft wel wat!! 8-)

52 uur, wow.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 17:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Dat komt best netjes zo!

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 18:05 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Ik vind 52 uur eigenlijk nog wel meevallen voor dit formaat :!: ik ben benieuwd naar het eindresultaat

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma aug 19, 2019 14:32 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
52 uur valt nog redelijk mee. kan sneller, maar dan eindig je met een zwakker eindresultaat. aangezien ik nogal lomp ben met mn spullen achterin gooien is een wat dikkere versie dus beter :lol:
Heb m nog niet afgewerkt, wil t voor EFE wel netjes gemaakt hebben.

ondertussen t bovenste voorfront ontdaan van zn vliegroest, en opnieuw in kleur gezet. oogt ineens n stuk strakker.
was hard nodig :lol:
Afbeelding

Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma aug 19, 2019 19:32 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Wereld van verschil inderdaad!

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 11, 2019 9:03 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Toen ik de donorcabrio kocht, hing er bij het deel van de draadboom dat bij de injectie hoort, een los draadje.
ik kon nergens vinden waar ie thuis hoorde, dus ik heb m los laten hangen.

Laatst toch weer nieuwsgierig geworden, en op zoek gegaan naar waar dit bruin-groene draadje nou thuis hoorde.
In mn vraagbaak kwam ik een gasklepsensor tegen. Ik ben nooit iets tegengekomen wat daar op leek op mijn gasklephuis, dus maar even google geraadpleegd.
Daar wat plaatjes gevonden, en toen ging t gloeilampje aan! :lol:

achteraf is t best duidelijk hoe t werkt!
Afbeelding

draadje dr op gezet, en wie weet gaat ie dan wat minder benzine slurpen :lol:
Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 11, 2019 14:24 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Grappig en zo simpel. De mk4 heeft daar 2 maak/breek schakelaars zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 11, 2019 14:33 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
doubleD schreef:
Grappig en zo simpel. De mk4 heeft daar 2 maak/breek schakelaars zitten.


Ik had eigenlijk ook maak/breek schakelaars verwacht. hoe zit t op een mk4 dan?
Ik heb een mk4 gasklep liggen, en volgens mij zou t daar op dezelfde manier werken als op deze...

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 11, 2019 20:19 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Ik kan de komende week geen foto maken maar wellicht heeft het te maken met de verschillen tussen k-jetronic en ke-jetronic. De mijne is de laatste.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma sep 16, 2019 11:49 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Terwijl ik toch met deze bezig was:
Ik heb al een tijdje een praktisch nieuwe XR3i nokkenas op de plank liggen.

Afbeelding

Gisteren eens besloten om te kijken hoe mn ouwe dr aan toe was.

Afbeelding

Lift gemeten van beide assen, en besloten om de nieuwe as dr in te stoppen.
Oude is nog lang niet op, en gaat naar Pim toe.

Motor netjes laten inlopen (20 minuten, minstens 2000rpm draaien).
aan t einde schoot de temperatuur ineens omhoog, koelvin ging niet aan.
blijkbaar zat de connector niet goed.
resultaat: incontinentie.

Afbeelding

Auto heeft ongeveer 2 Liter koelvloeistof via t overdrukventiel op de vloer gepist.
Even schrikken, maar gelukkig op tijd doorgehad, en gefixt.
toen t reservoir toch leeg was maar even de tijd genomen m eens goed schoon te maken, er zat een hoop oude viezigheid op de wanden aangekoekt.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag een goeie testrit gemaakt, en het voelt alsof ik toch weer n paar pk-tjes extra heb nu!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2019 10:02 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Nu ie de nieuwe nokkenas heeft loopt ie stukken mooier!
Heb ondertussen het mk3 brandstofpomprelais vervangen door een van een mk4, dus als ik nu het contact omzet primed ie de branstofpomp.
Auto start nu veel sneller!

ook maar eens wat aan de kromme en afbladderende spoiler gedaan. gewoon n nieuwe gekocht, en die even netjes gemaakt. veel beter zo.

Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling