Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 22:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: waar komt de + van de verdeler/bobijn escort mk3 vandaan?
BerichtGeplaatst: wo nov 27, 2019 23:16 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jun 13, 2016 20:26
Berichten: 53
Ik ben begonnen aan de ombouw naar automaat, de bak past wel van de cvh motor op de ohv motor maar het vliegwiel niet op de krukas.
Dus moest de hele motor met bak over gezet worden.
Omdat de ohv monopoint was weet ik niet waar de bobijn en de verdeler en brandstofonderbreker hun stroom (+12v) vandaan halen.
ik zie aan de starter wel een dunne zwarte draad die in een mantel loopt en overgaat naar een dikkere geel, zwarte, maar die is dus met andere woorden direct aan de +batterij gekoppeld en de bobijn en etc.. moeten toch pas stroom krijgen na het contact.
Ik heb wel een schema maar wordt er niet wijs uit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: waar komt de + van de verdeler/bobijn escort mk3 vandaan
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2019 0:14 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
een kant van de bobine is verbonden met de geschakelde plus, de andere kant met de pulsgever van de verdeler.

Het lijkt me sterk dat jouw mk3 een monopoint injectie was, aangezien de injecties voor kleinere motors pas bij de mk4 geintroduceerd werden.
heb je niet gewoon een carburateur?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: waar komt de + van de verdeler/bobijn escort mk3 vandaan
BerichtGeplaatst: vr nov 29, 2019 14:09 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jun 13, 2016 20:26
Berichten: 53
ja hoor, was omgebouwd naar monopoint en werkte perfect, zeer goede motor ook met zeer weinig km, maar ja, ik wil absoluut automaat, ik rijdt al bijna 40 jaar automaat, zelfs Mijn Mercedes diesels bouwde ik toen om naar automaat, één automaat heeft zelfs onder drie Mercedessen gehangen en bleven gewoon werken
Wat de elektronica betreft ben ik zo ver dat de bobine en de verdeler alsook de radiator ventilator stroom krijgen vanaf het relais van de starter, de rood/zwarte draad zo is het origineel.
Ik moet nu enkel nog weten waar de stroom vandaan moet komen van de carburator afsluitklep.
Ik kan niet vinden of deze ook aan dezelfde aansluiting van de bobine is.
Dat lijkt mij sterk dat alles over één zekering zou gaan maar mogelijk is dat toch zo, hij zal dan in elk geval wel werken maar ik hou het graag zo origineel mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: waar komt de + van de verdeler/bobijn escort mk3 vandaan
BerichtGeplaatst: vr nov 29, 2019 15:45 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
de anti-nadieselklep pakt zn spanning van de primaire kant van de bobine (eg, geen vonk = gesloten anti-nadieselklep)
welke van de 2 polen t precies is moet je zelf even proberen.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling