doubleD schreef:
Zeldzaam betekent niet waardevol. Daarbij wat is zeldzaam. Hier in Nederland komen ze weinig te koop, maar in Duitsland staan er zat.
Voor de gemiddelde escort mk4 cabrio betaal je momenteel op internet nog geen 1000 euro. Als ze netjes zijn, roest vrij en goed onderhouden wordt het misschien nog 1750. Maar er zijn er ook zat die je voor minder dan 500 ophaalt.
Ik heb dan nog eens een Escort uit 1989 en die zie je ook niet zoveel meer, ik kom ze wel
duurder tegen dan €1500,00.
doubleD schreef:
Als je een koppeling laat doen voor zo'n auto dan kost je dat al snel tussen de 400 en 600 euro afhankelijk van de garage. Apk, beurt je en 2 bandjes en je bent over de dagwaarde heen.
Klopt @doubleD, maar een andere auto kopen voor €1000,00 met het risico dat je daar ook (dure) reparaties aan krijgt? Zolang de bodem maar hard is en de auto veilig is dan kan een nieuwe koppeling zinvol zijn en nog eens goedkoper dan een andere auto aan te schaffen.
Dit soort bedragen moet je ook afschrijven over een aantal jaren. €600 over 10 jaar is €60,00 per jaar of €5,00 per maand.
Anders wordt het als je er nog maar 3 maanden van kan genieten omdat de milieu regels plotseling veranderen want dan is het €200,00 per maand. Maar dit zijn keuzes die iemand zelf moet maken zeker als je van een bepaald model geniet en er moeilijk afstand van kan doen.