De mk4 heeft idd nooit een vloeistofniveau indicatie gehad, alleen het druklampje. en om eerlijk te zijn, als je oliedruklampje aan gaat is het heel snel game-over voor je motorblok.
De mk3 heeft wel een niveauindicator gehad, op GL of hogere uitvoeringen, oranje lampje onder in de tellerunit.
Als je met een aansteker de olie aan je peilstok probeert aan te steken, gaat ie dan branden of knetteren?
het kan goed zijn dat de vloeistof die je in je catchcan opvangt daadwerkelijk benzine is (probeer er anders eens een beetje van aan te steken).
Knallen in de uitlaat is meestal niet gerelateerd aan olie verbranden, maar aan een te rijk afgesteld mengsel. ik zou je CO eens laten meten, kan zijn dat je die bij de carburateur-revisie te rijk hebt laten staan.
Mocht je daadwerkelijk benzine in je olie hebben, (door veel te rijk lopen) zou ik die olie zo snel mogelijk wisselen, benzine is geen goed smeermiddel.