Daar is die dan! Het grote sleutel, beun en update topic van mijn eerste eigen Escort. En wat voor een.... Ten eerste is die GEEL! En niet zomaar geel, nee heel erg geel. Auto is ooit in het verleden overgespoten. Ik heb geen idee hoe dat is gebeurd. Op het ene moment lijkt het echt netjes gedaan te zijn. Maar kijk een stukje verder en het is echt een rampenlak. Conclusie is wel dat ik hem zonder deze kleur in ieder geval niet gekocht zou hebben. En hoe is deze kanarie dan gemotoriseerd? Met een echt sportauto waardige 1.3 CVH.
Zondag besloten dat ik dit gebakje toch wel onder handen wou nemen, en maandag dan toch maar opgehaald.
De oplettende forumbezoeker zal het echter opvallen dat ik stiekem hulpwieltjes onder de auto heb gezet en een stukje ijzer aan die nietsvermoedende Freelander heb bevestigd. Helaas was bij deze auto de APK al verlopen, en het ging er niet naar uit zien dat ie daar meteen doorheen zou komen. Problemen aan de achterremmen, remslang, draagarm en onleesbaar chassisnummer waren de bekende problemen. Dat valt in de thuishaven allemaal wel op te lossen.
Niet veel later was de auto dus aangekomen in huize Sander. Die was zo lief er eventjes op te passen voor me.
Meteen maar even achterop die vieze oude sticker eraf trekken. Maar wat daaronder zat leek wel alles te slaan.
Dat was de eerste en laatste keer dat ik een auto schuur met een schroevendraaier. Binnenkort een keer een spuitbusje op kleur laten aanmaken en proberen enigzins te fatsoeneren.
En dan verder nog de motorruimte.... Even nog niks aan gedaan. Maar daar zal ook nog wel het nodige aan moeten gebeuren. Als ik de eerste testritjes erop heb zitten gaan we daar meer over nadenken. Nu vooral het eerste prepwerk doen.
Binnenkort meer!