Ik heb ondertussen al weer n goeie 2000 km gereden met deze sinds de koprevisie, en hij rijd zo fijn dat ik tegenwoordig vaker pak dan de mk4 of andere mk3.
Eigenlijk maar 1 noemenswaardig probleem gehad sinds de revisie, en dat is dat ik een gonzend geluid heb bij het remmen op de motor.
Dit had ik ook al met de ouwe 3.8 bak, waar ik oorspronkelijk dacht dat het probleem in zat.
Die gewisseld voor een 1:4.0 uit een latere escort, en nieuwe voorste wiellagers losten het probleem ook niet op.
vrees dat t in een van mn homokineten zal zitten, vind ik vervelend en smerig werk. to be continued...
Iets meer dan een jaar geleden kocht ik een setje DHLA40 carburateurs voor deze auto, maar door een beschadigde mengselschroef hebben ze tot ongeveer een week terug bij een bevriende metaalbewerker gelegen. die heeft m voor me gerepareerd, en nu heb ik m eindelijk terug!
Dat geeft me weer een hoop dingen te doen!
onder andere:
* Een gaskabelmechanisme ontwerpen/bouwen/kopen
* Carterontluchting implementeren inc. met het RSi kleppendeksel
* Rembekrachtiger aansluiten op spruitstuk
* vacuumsysteem voor de vervroeging maken
* brandstofpomp en drukregelaar verplaatsen naar praktischere locatie
* carbs synchroniseren en afstellen
* Choke-mechanisme aansluiten
De Jets zouden al een heel eind in de juiste richting moeten zijn voor mijn motor, afhankelijk van hoe ie t na het afstellen doet ga ik dr meteen mee naar de rollerbank of rijd ik dr eerst gewoon even mee rond.
Zit ook te denken om ergens in de uitlaat een broad-band lambda te zetten zodat ik een beter inzicht heb op mn mengsel.
De auto moet geschikt blijven voor op de openbare weg te rijden, dus daar zal nog wat werk in gaan zitten.
(En daarom ben ik ondertussen ook nog centrale vergrendeling en electrische ramen er in aan t zetten
)
Ohja, en heb ook nog achterbak-bekleding op de kop getikt, miste alleen de kapjes voor over de schokbrekermount, dus die 3dprinten we gewoon!
1e prototype (zonder gat voor de bracket van de achterbank)
En eindresultaat:
Sluit allemaal netjes aan op de kaart, en gebruikt de originele montagepunten.
Had ze misschien beter in t rood of grijs kunnen printen.... Maargoed, dat lost een spuitbusje verf ook nog wel op weer.