zat even 2 avonden wat tegen. Ik haat kabeltjes nu nog meer dan eerst en snap ook niks meer van de combinatie Ford en elektriciteit, maar de updates van de tussentijd:
- brandstofslangen liggen waar ik ze wil hebben
- drukregelaar zit op schutbord
- AFR wideband gecalibreerd
- AFR gaat aan met sleutel op contact
- brandstofpomp gaat aan via contact (wat kabels in zekeringskast doorgeknipt en nieuwe aanstuur kabels gelegd voor het relais)
Voor vanavond op de planning:
- brandstoflekkage oplossen. Er lekt nog iets bij de regelaar, slangenklem of de aansluiting op de regelaar, moet ik nog uitzoeken. Vond het gisteren wel weer genoeg met de regen er bij.
- stationair toerental acceptabel maken
- carb mengsel afstellen
Wat echt nog anders moet, maar ik nu geen zin in heb omdat ik dit ding eerst weer rijdbaar wil hebben:
- ECU aan/uit laten gaan via relais op contact. Zit nu rechtstreeks op de accu. Om de motor uit te zetten moet ik nu de stekker van de bobine afhalen (of wachten tot de peut in de carbs op is maar dat duurt me te lang)
Ondanks dat het even 2 avonden wat tegenzat qua tempo loopt het nog wel volgens verwachting. Alles direct in 1 keer goed is ook eng natuurlijk
en zo leer je er uiteindelijk ook wat meer van.
En dan heb ik ook direct een 2 vragen voor het afstellen vanavond:
- Loopt een carburateur motor veel armer wanneer deze koud is? Choke is niet in gebruik! Klinkt mij als logisch (want waar is de choke anders voor), maar wil het graag zeker weten.
- Loopt een carb motor armer wanneer deze veel te weinig toeren maakt?