Ergens deze week de ventilators gevonden en opgehaald, twee 225mm slimline ventilators van SPAL.
Meteen begonnen met uitpassen en meten op de originele radiator.
De strip alu die ik gebruikt heb voor de intercooler mounten had nog genoeg materiaal over om een paar brackets mee te fabriceren.
Zag er allemaal prachtig uit, maar dan plaats je 't op de alu radiator in de auto, en kom je d'r achter dat de 2 gaten net op 'n andere plek zitten.
met 'n hoop gevloek en wat gepast geweld 1 beugeltje moeten aanpassen, en nu zit 't zo!
Ik heb de punten die het verste naar voren kwamen voorzien van een felt plakkertje, als de intercooler er dan tegenaankomt levert dat hopelijk geen slijtage van het alu op.
Daarna heb ik de originele intercooler uitgebouwd, en een set brackets gemaakt om de radiator op z'n plek te houden.
Eentje boven, simuleerd de pen die bovenop de intercooler zit.
Staal, 2 gelaste moertjes, en een gelaste pin.
Deze bracket houd de naar voor/achter beweging onder controle.
En eentje onder.
met een M8 rivnut, en de originele bout+rubbers, plus 2 aluminium brackets.
Deze bracket houd de de radiator op de juiste hoogte.
Had de bout liever verder naar achter gehad, maar door hoe de body in elkaar zit is dat geen optie.
Dan kan de intercooler gepast worden.
Hij zal helaas verder naar voren moeten dan ik had gehoopt, dus geen verstralertjes meer voor de RS.
(tenzij ik d'r een custom beugel voor maak uiteraard
)
Dan kan de bumper er op als test.
Erg krap, maar het past wel.
Ik ga de bumper waarschijnlijk het schuim uithollen om de airflow te verbeteren.
Zou een open mond bumper kunnen maken, maar dat vind ik persoonlijk niet echt mooi.
Dan kunnen we puzzelen met de slangen.
Ik had nog een extra onderste turboslang, die ik doormidden geknipt had om er een blow off valve in te steken.
Die dienen nu als de 90 graden hoekstukken. Ga ik misschien nog vervangen, ze lopen me wat krap langs de body af.
Ben bang dat ze daardoor over tijd misschien doorslijten.
De onderste slang is nu volledig aangesloten, originele turboslang naar een T-stuk voor de blowoff, en dan 90 graden de intercooler in.
De bovenste slang moet ik nog een buis hebben (dia. 50mm, 100cm lang, 30-45 graden bochtje d'r in), en 2 slangklemmen.
En ik moet een verloopstuk maken van draadboom naar de ventilators. (of de stekker van de ventilators omsteken)
Dan kunnen we gaan zien of ik nu koelproblemen ga hebben
Gelukkig is alles zo terug om te bouwen naar stock. enige wat je dan overhoud is de rivnut voor de onderste radiatorbracket.
ondertussen ook een -31 actuator klaarliggen, nu nog een onbegrensde ECU vinden.