Rood handbak-geval
Re: Rood handbak-geval
Ohja, en ondertussen ook 'n hoop kleine issues gevonden en gefixt, vacuumlekken, afstelling.
Deze o-ringen waren niet echt goed meer, gelukkig had ik nog nieuwe:
Zelfs voor 't RSi subframe een stel alu rolbarklemmen moeten tekenen en laten CnC'en.
De ouwe waren als audiomechanischerijdhoogtesensors gebruikt:
Shiney!
en 't is meteen 'n perfecte passing:
Deze o-ringen waren niet echt goed meer, gelukkig had ik nog nieuwe:
Zelfs voor 't RSi subframe een stel alu rolbarklemmen moeten tekenen en laten CnC'en.
De ouwe waren als audiomechanischerijdhoogtesensors gebruikt:
Shiney!
en 't is meteen 'n perfecte passing:
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Rood handbak-geval
Weer aardig wat gedaan, en mooie update! Dat zal je rijgedrag zeker verbeteren. Ook dat portmatching was geen overbodige luxe zo te zien
love 1980's vierkantheid
Re: Rood handbak-geval
Van het weekend verder gewerkt aan de EDIS ombouw:
De vacuumaansluiting van de carbs pulseerd, en is manifold vacuum ipv port vacuum.
Daarom ga ik 'm overzetten naar een gaskleppositiesensor (TPS)
Dat is een 550144A geworden.
8mm schacht, 6mm D vormige as.
Snel zelf een asje gefabriceerd:
Dat asje komt in het eind van de lange moer te zitten, en wordt vastgezet met 'n schroefje en wat locktite:
Daarna een beugeltje gemaakt die oppakt vanaf de carb zelf en de TPS op z'n plek houd:
En de boutjes ingekort, beugeltje gespoten, en op de carb gemonteerd!
Nu door met de controller om met de TPS en het RPM signaal een ontstekingsmap aan te sturen.
Twijfel nog of het nut heeft om ook een koelwatertempsensor en klopsensor toe te voegen.
In principe is dit nu wel genoeg om het al lopend te maken en te tunen (zodra het triggerwiel binnen is)
Ohja, en de transit connect 1.8 TDCi startmotor zit er ondertussen in, wat een verschil!
Het typische geluid van de Escortstartmotor is weg, hij knalt 'm echt met een veel hogere vaart rond nu.
De vacuumaansluiting van de carbs pulseerd, en is manifold vacuum ipv port vacuum.
Daarom ga ik 'm overzetten naar een gaskleppositiesensor (TPS)
Dat is een 550144A geworden.
8mm schacht, 6mm D vormige as.
Snel zelf een asje gefabriceerd:
Dat asje komt in het eind van de lange moer te zitten, en wordt vastgezet met 'n schroefje en wat locktite:
Daarna een beugeltje gemaakt die oppakt vanaf de carb zelf en de TPS op z'n plek houd:
En de boutjes ingekort, beugeltje gespoten, en op de carb gemonteerd!
Nu door met de controller om met de TPS en het RPM signaal een ontstekingsmap aan te sturen.
Twijfel nog of het nut heeft om ook een koelwatertempsensor en klopsensor toe te voegen.
In principe is dit nu wel genoeg om het al lopend te maken en te tunen (zodra het triggerwiel binnen is)
Ohja, en de transit connect 1.8 TDCi startmotor zit er ondertussen in, wat een verschil!
Het typische geluid van de Escortstartmotor is weg, hij knalt 'm echt met een veel hogere vaart rond nu.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
- capri essex
- Forum Lid
- Berichten: 455
- Lid geworden op: ma apr 30, 2012 14:13
- Locatie: Sittard-geleen
Re: Rood handbak-geval
Ohja, en de transit connect 1.8 TDCi startmotor zit er ondertussen in, wat een verschil!
Het typische geluid van de Escortstartmotor is weg, hij knalt 'm echt met een veel hogere vaart rond nu.
ik weet dat hier ergens een link is langsgekomen van de startmotor die je moet hebben, nu kan ik die alleen niet terug vinden.
Ik moet nu soms bij startmotor effe de wel bekende tik geven en dan start die, dus wordt tijd voor revisie of nieuw.
Past deze gewoon 1 op 1 zonder aanpassingen op een ford escort 1.6i cabrio uit 1984 (cvh xr3i)
Het typische geluid van de Escortstartmotor is weg, hij knalt 'm echt met een veel hogere vaart rond nu.
ik weet dat hier ergens een link is langsgekomen van de startmotor die je moet hebben, nu kan ik die alleen niet terug vinden.
Ik moet nu soms bij startmotor effe de wel bekende tik geven en dan start die, dus wordt tijd voor revisie of nieuw.
Past deze gewoon 1 op 1 zonder aanpassingen op een ford escort 1.6i cabrio uit 1984 (cvh xr3i)
Re: Rood handbak-geval
Linkje was in een andere thread, maar fijn ding he?
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Rood handbak-geval
En sinds de laatste update weer wat gedaan, namelijk de accubak vervangen.
die bleek namelijk een stuk meer roest te hebben dan ik dacht:
Bij Harrie Drenth een accubak en onderplaat besteld.
die waren soort van de juiste vorm, maar ik heb toch gekozen om zo veel mogelijk origineel metaal te herbruiken.
Heb uitendelijk een goeie 5 of 6 staan hameren en vormen tot het bruikbaar was.
Daarna de roest uitgeslepen, en nieuw plaatwerk ingelast:
daarna de lassen teruggeslepen en de boel in de omvormer gezet:
naden kit er over:
en opnieuw rood gespoten!
Daarna de accubak zelf gedaan, hier zat nog meer tijd in qua plaatwerk kloppend maken.
Enkel het zwarte deel is wat van Harrie kwam:
En vervolgens met rivnuts de accubak op z'n plek gezet!
En daarmee is die roest ook weer in 't verleden!
Toen ook maar eens het vervaalde en verkleurde tapijt vervangen voor deze:
En dan voor good measure nog maar even de auto gewassen en gewaxt:
die bleek namelijk een stuk meer roest te hebben dan ik dacht:
Bij Harrie Drenth een accubak en onderplaat besteld.
die waren soort van de juiste vorm, maar ik heb toch gekozen om zo veel mogelijk origineel metaal te herbruiken.
Heb uitendelijk een goeie 5 of 6 staan hameren en vormen tot het bruikbaar was.
Daarna de roest uitgeslepen, en nieuw plaatwerk ingelast:
daarna de lassen teruggeslepen en de boel in de omvormer gezet:
naden kit er over:
en opnieuw rood gespoten!
Daarna de accubak zelf gedaan, hier zat nog meer tijd in qua plaatwerk kloppend maken.
Enkel het zwarte deel is wat van Harrie kwam:
En vervolgens met rivnuts de accubak op z'n plek gezet!
En daarmee is die roest ook weer in 't verleden!
Toen ook maar eens het vervaalde en verkleurde tapijt vervangen voor deze:
En dan voor good measure nog maar even de auto gewassen en gewaxt:
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Rood handbak-geval
Die wielen
Hebbuh hebbuh
Hebbuh hebbuh
I'm not weird, I'm a Limited Edition!!!
--------------------------------------------------------------------
Ford Mondeo mk3 1.8 station 2003 R.I.P.
Ford Mondeo mk3 2.0 station 2004
Ford Orion mk1 1.6L 1984
Ford Escort mk4 55 Van 1989
--------------------------------------------------------------------
Ford Mondeo mk3 1.8 station 2003 R.I.P.
Ford Mondeo mk3 2.0 station 2004
Ford Orion mk1 1.6L 1984
Ford Escort mk4 55 Van 1989
Re: Rood handbak-geval
staat er weer netjes bij,Sander
Re: Rood handbak-geval
Kleine upgrade voor deze auto, het grote type sproeierreservoir dat onder het spatbord zit.
Meer ruimte voor sproeiervloeistof, lager in de auto, en 't maakt de motorruimte netter.
Toevallig bij Dennis mee kunnen nemen, en mocht ik ooit willen zou dit type ook ruimte hebben voor een koplampsproeierpomp.
Stap 1: ouwe reservoir aan de kant, en met een hamer en beitel de ingeplakte afdekplaat voor het gat er uit tikken.
Gaat opvallend makkelijk!
Stap 2: Onder in het binnenspatbord zitten 2 vierkante gaten waar plastic inserts in horen.
Ik had ze kunnen printen, maar heb er gewoon M6 rivnuts in gestoken, hoef je niks voor te boren en zit toch stevig.
En dan het reservoir gemonteerd, 2 schroeven boven, 2 boutjes onder.
Slang en verlengstukje voor de sproeiermotor zaten er nog aan, alleen even 't stekkertje aan de draadboom omzetten!
Enige wat ik nog even moet doen is 'n verlengkabeltje maken voor de sensor van het autocheck systeem, maar daar ga ik de stekkertjes voor moeten tekenen en printen.
't houd je bezig
Meer ruimte voor sproeiervloeistof, lager in de auto, en 't maakt de motorruimte netter.
Toevallig bij Dennis mee kunnen nemen, en mocht ik ooit willen zou dit type ook ruimte hebben voor een koplampsproeierpomp.
Stap 1: ouwe reservoir aan de kant, en met een hamer en beitel de ingeplakte afdekplaat voor het gat er uit tikken.
Gaat opvallend makkelijk!
Stap 2: Onder in het binnenspatbord zitten 2 vierkante gaten waar plastic inserts in horen.
Ik had ze kunnen printen, maar heb er gewoon M6 rivnuts in gestoken, hoef je niks voor te boren en zit toch stevig.
En dan het reservoir gemonteerd, 2 schroeven boven, 2 boutjes onder.
Slang en verlengstukje voor de sproeiermotor zaten er nog aan, alleen even 't stekkertje aan de draadboom omzetten!
Enige wat ik nog even moet doen is 'n verlengkabeltje maken voor de sensor van het autocheck systeem, maar daar ga ik de stekkertjes voor moeten tekenen en printen.
't houd je bezig
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Rood handbak-geval
lekker bezig weer
I'm not weird, I'm a Limited Edition!!!
--------------------------------------------------------------------
Ford Mondeo mk3 1.8 station 2003 R.I.P.
Ford Mondeo mk3 2.0 station 2004
Ford Orion mk1 1.6L 1984
Ford Escort mk4 55 Van 1989
--------------------------------------------------------------------
Ford Mondeo mk3 1.8 station 2003 R.I.P.
Ford Mondeo mk3 2.0 station 2004
Ford Orion mk1 1.6L 1984
Ford Escort mk4 55 Van 1989
Re: Rood handbak-geval
En weer 'n klein werkje gedaan, de draagarmen voor gewisseld.
Waren nog de originele, de rubbers waren niet geweldig meer, en ik had 'n setje armen met PU d'r in liggen die zo goed als nieuw waren, dus kwam handig uit!
Ook de caster op het RS1600i subframe nog wat bijgesteld, dat maakt 'm wat minder nerveus bij hobbels in de weg, en geeft wat meer return-to-center.
Maakt 'm veel prettiger op de binnenweggetjes hier!
en het uitlopende dakklokje vervangen:
Door een iets ouder type met een VFD.
Deze willen ook wel eens stoppen met werken, meestal omdat er sporen op de printplaat zijn die het begeven.
Heb ik bij deze moeten fixen, maar nu is ie weer goed voor jaren!
Waren nog de originele, de rubbers waren niet geweldig meer, en ik had 'n setje armen met PU d'r in liggen die zo goed als nieuw waren, dus kwam handig uit!
Ook de caster op het RS1600i subframe nog wat bijgesteld, dat maakt 'm wat minder nerveus bij hobbels in de weg, en geeft wat meer return-to-center.
Maakt 'm veel prettiger op de binnenweggetjes hier!
en het uitlopende dakklokje vervangen:
Door een iets ouder type met een VFD.
Deze willen ook wel eens stoppen met werken, meestal omdat er sporen op de printplaat zijn die het begeven.
Heb ik bij deze moeten fixen, maar nu is ie weer goed voor jaren!
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo