Van het weekend verder gewerkt aan de EDIS ombouw:
De vacuumaansluiting van de carbs pulseerd, en is manifold vacuum ipv port vacuum.
Daarom ga ik 'm overzetten naar een gaskleppositiesensor (TPS)
Dat is een 550144A geworden.
8mm schacht, 6mm D vormige as.
Snel zelf een asje gefabriceerd:
Dat asje komt in het eind van de lange moer te zitten, en wordt vastgezet met 'n schroefje en wat locktite:
Daarna een beugeltje gemaakt die oppakt vanaf de carb zelf en de TPS op z'n plek houd:
En de boutjes ingekort, beugeltje gespoten, en op de carb gemonteerd!
Nu door met de controller om met de TPS en het RPM signaal een ontstekingsmap aan te sturen.
Twijfel nog of het nut heeft om ook een koelwatertempsensor en klopsensor toe te voegen.
In principe is dit nu wel genoeg om het al lopend te maken en te tunen (zodra het triggerwiel binnen is)
Ohja, en de transit connect 1.8 TDCi startmotor zit er ondertussen in, wat een verschil!
Het typische geluid van de Escortstartmotor is weg, hij knalt 'm echt met een veel hogere vaart rond nu.