Goedendag iedereen,
Het is mij op dat de koelvloeistof en benzine pijl van escort xr3i mk4 van 1986 met MFI schommelen. Soms beweegt de koelvloeistof pijl helemaal niet zelf na een lange rit. Daarna bij stilstaand draaien gaat de pijl wel om hoog. Benzine pijl zakt af tijdens het rijden, beweegt weer omhoog bij stilstand.
Hieronder 2 foto's van warme motor draaiend stilstaand en na ritje van amper 10min geven de 2 een andere waarden. Tijdens deze test is de koelvloeistof temperature wel op normale stand gebleven.
Als iemand mij hiermee kan verduidelijking, alvast bedankt.
Koelvloeistof en benzine pijl schommelen
-
- Forum Lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di jan 21, 2025 18:37
- Locatie: Brussel
Re: Koelvloeistof en benzine pijl schommelen
dat is wel een beetje wat ik gewend ben van de mk4 tellers. De tank bleef heel lang vol en dan opeens viel die een heel eind naar beneden. En als die dan bijna leeg was en je remde heel hard had je zeker weer een kwart tank.
Het zou nog kunnen dat je thermostaat open blijft staan waardoor je tijdens het rijden niet voldoende warmte vast houd dat de meter wat aan gaat geven. Maar de escortjes die ik gehad heb daar kwam de meter niet voorbij de M alleen als die echt te heet werd ging die door omhoog.
Het zou nog kunnen dat je thermostaat open blijft staan waardoor je tijdens het rijden niet voldoende warmte vast houd dat de meter wat aan gaat geven. Maar de escortjes die ik gehad heb daar kwam de meter niet voorbij de M alleen als die echt te heet werd ging die door omhoog.
Re: Koelvloeistof en benzine pijl schommelen
Ik zou de exacte plek van de koeltempsensor niet te serieus nemen, die meters hebben een flinke tolerantie.
Het is normaal dat je temperatuur wat fluctueerd tussen rijden en stilstaan, immers heb je geen luchtstroming over de radiator als ie stil staat.
als ie wel echt fluctueerd en te ver koelt kan het zijn dat je thermostaat open staat of te koud is. vrij makkelijk te vervangen gelukkig.
qua tank: de mk3/4 tank is heel laag en breed.
Tijdens het rijden wordt de benzine door de G-krachten opzij geduwd, en kan je vlotter daardoor zeker als de tank leeg is nogal wat rondschuiven.
Het is normaal dat je temperatuur wat fluctueerd tussen rijden en stilstaan, immers heb je geen luchtstroming over de radiator als ie stil staat.
als ie wel echt fluctueerd en te ver koelt kan het zijn dat je thermostaat open staat of te koud is. vrij makkelijk te vervangen gelukkig.
qua tank: de mk3/4 tank is heel laag en breed.
Tijdens het rijden wordt de benzine door de G-krachten opzij geduwd, en kan je vlotter daardoor zeker als de tank leeg is nogal wat rondschuiven.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo