In de vorige post schreef ik dat ik ‘in de toekomst’ de inspuitpomp wou reviseren, maar als ie stopt met rijden dan heb je weinig keus. Gelukkig zelf het probleem kunnen vinden, een lekkende o-ring in de ‘mengselschroef’ of hoe dat dan ook heet bij diesels. Motortje loopt weer prima dus die inspuitpomp-revisie is nog een paar maandjes uitgesteld.
Er begon veel oppervlakkige roest te vormen dus maar besloten om dat aan te pakken. Niet om de mooi, maar preventief om laswerk te voorkomen. Flinke kwak roestomvormer en nadenkit en meer roestomvormer.
Terwijl de verf aan het drogen was maar even de binnenste stuurkogel vervangen. Ook de geleidebus was behoorlijk ovaal en blijkbaar zijn die nog nieuw leverbaar.
Nee, heb al op meerdere escort de bus vervangen en nog nooit vloeistof uit komen lopen. Als het goed is zit er alleen vet in. Meestal draai ik het stuur dan volledig één kant op en dan een klodder vet op de as en herhalen voor de andere kant.
Je hebt toch niet toevallig stuurbekrachtiging? Misschien dat er dan een keering lek is?