Lynx' Mk3 1600i
Re: Lynx' Mk3 1600i
nog geen lekkage nee, maar ik ben lui, en haal graag zo min mogelijk dingen uit elkaar als t kan
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx' Mk3 1600i
Dan kan je ook eens kijken naar de rempotjes van de latere fiesta's daar dit een verloop op met een extra potje omdat de hoofdrem cilinder onder het schutboard/parafan zit en je er niet bij kan.
Re: Lynx' Mk3 1600i
Zo, inlaattraject dr in.
Loopt prima, testritje heb ik nog niet gedaan, komt nog wel.
dat reservoir wisselen ga ik denk ik laten voor wat t is, te veel moeite voor hoe vaak ik de remvloeistof open heb
Loopt prima, testritje heb ik nog niet gedaan, komt nog wel.
dat reservoir wisselen ga ik denk ik laten voor wat t is, te veel moeite voor hoe vaak ik de remvloeistof open heb
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx' Mk3 1600i
Ik reed al een hele tijd met een cabriotapijt in deze auto. was niet echt een heel net tapijt meer, en sloot bij de achterbank niet lekker aan, waardoor je het plaatwerk onder het tapijt zag uitsteken.
Op de sloop kwam ik dit mk4 orion tapijt tegen, en die zit nu (inclusief isolatie) in deze!
ouwe tapijt er uit:
Vloer oogt nog goed, wel wat aandachtspuntjes voor de toekomst. doe ik wat aan zodra ik een eigen lasapparaat gehaald heb over n jaar oid.
En dr in:
Eindelijk weer netjes achterin, heerlijk!
Diezelfde orion had ook B-stijl covers, die zijn ook meegegaan.
testritje ondertussen ook alweer gehad trouwens, loopt prima met het nieuwe luchttraject.
start wel iets moeilijker, doet ie al n tijdje. gaat beter zonder koudstartinjector, gok dat ie wat te rijk loopt.
ohja, en heb dr ook eindelijk maar eens nieuwe platen op gehangen. en wel meteen chocoletters uiteraard.
Op de sloop kwam ik dit mk4 orion tapijt tegen, en die zit nu (inclusief isolatie) in deze!
ouwe tapijt er uit:
Vloer oogt nog goed, wel wat aandachtspuntjes voor de toekomst. doe ik wat aan zodra ik een eigen lasapparaat gehaald heb over n jaar oid.
En dr in:
Eindelijk weer netjes achterin, heerlijk!
Diezelfde orion had ook B-stijl covers, die zijn ook meegegaan.
testritje ondertussen ook alweer gehad trouwens, loopt prima met het nieuwe luchttraject.
start wel iets moeilijker, doet ie al n tijdje. gaat beter zonder koudstartinjector, gok dat ie wat te rijk loopt.
ohja, en heb dr ook eindelijk maar eens nieuwe platen op gehangen. en wel meteen chocoletters uiteraard.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx' Mk3 1600i
Luxe platen staan een wagen altijd goed!
Re: Lynx' Mk3 1600i
Jazeker!
En hij heeft na de handrem te stellen en een stoelbevestiging er in te lassen, weer netjes 2 jaar apk!
Ik wist dat er roest zat, maar het bleek ietsjes erger dan ik verwacht had:
Dus uitgeslepen, nagemaakt, ingelast, en afgewerkt.
Niet de allerstrakste afwerking ooit, maar voor een avond werk ben ik tevreden met t resultaat.
En hij heeft na de handrem te stellen en een stoelbevestiging er in te lassen, weer netjes 2 jaar apk!
Ik wist dat er roest zat, maar het bleek ietsjes erger dan ik verwacht had:
Dus uitgeslepen, nagemaakt, ingelast, en afgewerkt.
Niet de allerstrakste afwerking ooit, maar voor een avond werk ben ik tevreden met t resultaat.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx' Mk3 1600i
Zo hee! Die was inderdaad ver heen.
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989
- Michiel van G.
- Forum Lid
- Berichten: 252
- Lid geworden op: do jun 27, 2019 17:02
- Locatie: Midden NL
Re: Lynx' Mk3 1600i
Een Orion op de sloop, dat gebeurt ook bijna nooit meer! Mooi dat de onderdelen zo goed terecht gekomen zijn.
-
- Forum Lid
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: di jun 20, 2017 19:20
Re: Lynx' Mk3 1600i
Sander, toppie hoor 2j apk.
Sorry late reactie van mij, maar geloof mij, ook jouw projecten lees ik met heel veel plezier, zo leerrijk.
Sorry late reactie van mij, maar geloof mij, ook jouw projecten lees ik met heel veel plezier, zo leerrijk.
Re: Lynx' Mk3 1600i
Lang niks gepost hier, ook lang geen issues gehad.
Tot een paar weken terug, gedoe met de radio die hapert en stottert.
Op onderzoek gegaan, en ontdekt dat de dynamo niet zo goed z'n werk deed.
Op de accu stond bij stationairloop 13v, maar met alle lampen aan zakte dat to 10v.
nou zijn de lampen bij elkaar n goeie 500 watt, dus wat spanningsval is normaal, maar t moet wel boven de 12v blijven.
Dynamo getrokken, en de spanningsregulator/koolborstels nagekeken. leek allemaal nog prima te zijn, dus voor ik er nieuwe onderdelen tegenaan gooi, alle electrische contacten goed schoongemaakt en opgeschuurd.
Scheelt best, nu 13.7v bij stationairloop op de accu, 12,6 met alle lampen aan.
Klinkt als weinig verschil, maar t betekent dat ik mn grootlicht kan gebruiken zonder dat de radio uitvalt
Toen ik toch bezig was maar 'even' t dashboard uitgebouwd, om de bedrading daar achter wat te verbeteren.
't was nogal een troep, maar nu veel beter. effectief klaar voor het dash er terug in bouwen.
Maar!
Als ik t dash toch er uit heb, eens kijken of ik het dashboardkastje beter sluitend kan krijgen, en misschien ook de scheuren aanpak.
to be continued dus.
Tot een paar weken terug, gedoe met de radio die hapert en stottert.
Op onderzoek gegaan, en ontdekt dat de dynamo niet zo goed z'n werk deed.
Op de accu stond bij stationairloop 13v, maar met alle lampen aan zakte dat to 10v.
nou zijn de lampen bij elkaar n goeie 500 watt, dus wat spanningsval is normaal, maar t moet wel boven de 12v blijven.
Dynamo getrokken, en de spanningsregulator/koolborstels nagekeken. leek allemaal nog prima te zijn, dus voor ik er nieuwe onderdelen tegenaan gooi, alle electrische contacten goed schoongemaakt en opgeschuurd.
Scheelt best, nu 13.7v bij stationairloop op de accu, 12,6 met alle lampen aan.
Klinkt als weinig verschil, maar t betekent dat ik mn grootlicht kan gebruiken zonder dat de radio uitvalt
Toen ik toch bezig was maar 'even' t dashboard uitgebouwd, om de bedrading daar achter wat te verbeteren.
't was nogal een troep, maar nu veel beter. effectief klaar voor het dash er terug in bouwen.
Maar!
Als ik t dash toch er uit heb, eens kijken of ik het dashboardkastje beter sluitend kan krijgen, en misschien ook de scheuren aanpak.
to be continued dus.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx' Mk3 1600i
Wat een partij draden. En als je bedenkt hoe weinig elektra er nou eigenlijk in zit. Of kijk ik daar deels tegen de injectieboom aan?
Re: Lynx' Mk3 1600i
dit is niet het injectie gedeelte maar hier komt de complete draadboom de auto in. Je kijkt hier naar de onderkant van de zekeringkast.
Re: Lynx' Mk3 1600i
Er zit daar ook wel een stuk draadboom van de injectie bij, maar t is daaronder nou eenmaal een beetje een horror aan draden.
wat je over het schutbord ziet lopen is de bedrading van oa. de electrische antenne, radio, en de computer voor t vloeistofcheck systeem.
Omdat het een pre-83 kas is heb ik ook niet het montagepunt voor de injectierelais zitten. misschien moet ik die toch maar eens gaan toevoegen, dat zou ook helpen het netjes te houden.
wat je over het schutbord ziet lopen is de bedrading van oa. de electrische antenne, radio, en de computer voor t vloeistofcheck systeem.
Omdat het een pre-83 kas is heb ik ook niet het montagepunt voor de injectierelais zitten. misschien moet ik die toch maar eens gaan toevoegen, dat zou ook helpen het netjes te houden.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx' Mk3 1600i
't is weer even sinds ik wat gepost heb, maar ik ben bezig geweest met het dashboard.
Die was eigenlijk nog in heel goede staan, maar had toch scheuren boven de klokken.
Aangezien ik m voor de bedrading er uit had, toch besloten om deze ook te restaureren terwijl ik bezig was.
Deze keer met beter materiaal dan wat ik gebruikt heb op de rode mk3, want die is alweer aan het beginnen te scheuren.
Stap 1 was het vervormen van het dash tegengaan.
mijn dashboardkastje bleef in de hoeken flink open staan.
verholpen met behulp van water en een stapel lijmklemmen.
niet perfect, maar veeeeeel beter dan t was.
Ook het inzakken van de kap boven de tellerunit gecorrigeerd, en de scheuren breder gemaakt zodat de plamuur goed aanhecht.
Flexibele plamuur:
Na de eerste paar rondes schuren, begint er al op te lijken maar nog niet netjes genoeg wat mij betreft.
genoeg werk nog aan, maar werdt toch ns tijd voor een update weer.
Die was eigenlijk nog in heel goede staan, maar had toch scheuren boven de klokken.
Aangezien ik m voor de bedrading er uit had, toch besloten om deze ook te restaureren terwijl ik bezig was.
Deze keer met beter materiaal dan wat ik gebruikt heb op de rode mk3, want die is alweer aan het beginnen te scheuren.
Stap 1 was het vervormen van het dash tegengaan.
mijn dashboardkastje bleef in de hoeken flink open staan.
verholpen met behulp van water en een stapel lijmklemmen.
niet perfect, maar veeeeeel beter dan t was.
Ook het inzakken van de kap boven de tellerunit gecorrigeerd, en de scheuren breder gemaakt zodat de plamuur goed aanhecht.
Flexibele plamuur:
Na de eerste paar rondes schuren, begint er al op te lijken maar nog niet netjes genoeg wat mij betreft.
genoeg werk nog aan, maar werdt toch ns tijd voor een update weer.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Lynx' Mk3 1600i
Dash-update!
plamuur afgewerkt en in primer:
En na 2 lagen Ford Dark Grey (kleurcode 1823)
Dash zelf is nu klaar, alleen de plastic inserts moet ik nog eens goed schoon maken en misschien opnieuw spuiten.
Daarna terug inbouwen en rijden weer!
Ik ben erg tevreden met het resultaat, veel beter dan mijn 1e poging voor de rode.
Enige wat niet gelukt is, is het hermaken van het patroon in het dash, kan ik wel mee leven.
plamuur afgewerkt en in primer:
En na 2 lagen Ford Dark Grey (kleurcode 1823)
Dash zelf is nu klaar, alleen de plastic inserts moet ik nog eens goed schoon maken en misschien opnieuw spuiten.
Daarna terug inbouwen en rijden weer!
Ik ben erg tevreden met het resultaat, veel beter dan mijn 1e poging voor de rode.
Enige wat niet gelukt is, is het hermaken van het patroon in het dash, kan ik wel mee leven.
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo